En påminnelse.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

En påminnelse.

Legg inn av Indian »

Denne jenta sat bak på en sykkel da visiret åpnet seg og som kjørte i 192 km/timen. Hun ble revet av da vinden fikk tak i hjemen hennes.
Hun mistet ca 50% av huden og fikk tredjegrads forbrenning. Hun skled ca 300 meter på asfalten. Indre organer og knokene ble blottlagt og hun lå 2 måneder på sykehuset. Halve brystet og mye av muskelmassen ble slipt bort. Hun må lære å gå igjen.
For ei jente på 20 år er denne saken extra tragisk. Hun blir merket for livet av arrene.
Trenger jeg å si at hun ikke brukte sikkerhets tøy?

Bilde


BildeBildeBilde
Sist redigert av Indian den 15 feb 2006, 03:22, redigert 7 ganger totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Så ikke godt ut.. Bra innlegg. Vi trenger slike påminnelser...
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Her er det siste bilde av henne. Det er tydelig at sommer klærne ga null beskytelse og at hjelmen reddet ansiktet og hodet.
Bilde
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Et lite vakkert syn. Bra du tar opp denne saken, det vil kanskje hjelpe til å få mc-førere til å kle seg sikkert.

Har fra dag en brukt sikkerhetsutstyr på mc-turer.
Det innefatter skinnbukkse, slik snekkerbukse-lignende.
Valget av jakke falt på den som passet meg best med
hensyn på hvordan beskyttelsen lå når jakken var på meg.
Det var jakker som jeg prøvde som besyttelsen var helt andre plasser, en der den skulle være.
Hjelm og hansker er en selvfølge. Og aldri sko med lisser..

Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Jeg vil påstå at hun har vært veldig heldig... :(
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det er flere som tviler på hennes historie. Enkelte som sier at et visir som åpner seg kan umulig ha revet henne av sykkelen. Noen antyder at en wheelie kunne ha forårsaket fallet.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Indian skrev:Det er flere som tviler på hennes historie. Enkelte som sier at et visir som åpner seg kan umulig ha revet henne av sykkelen. Noen antyder at en wheelie kunne ha forårsaket fallet.
Uansett årsak til ulykken er dette et bevis på at kjøreutstyret/bekledningen er viktigt.

Hadde selv en smell for en del år siden der kjøredressen tok støyten...

80 km i en sving der forhjulet slapp, la sykkelen helt ned og slapp den og akte avårde på asvalten for å stoppe i en fjellvegg.... :cry: :cry:

Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Her finnes det flere bilder fra denne ulykken pluss noen mer. Mye kjøtt der.:shock:
http://www.indian.no/nogear/
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

huff da... :(

Noe å ha i tankene når det blir varmere i været, ja.

Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
En tanke....Jeg var og skulle kjøpe skinnbukse til min datter. Hun ville ha en slik jeansbukse.
På alle guttemodellene var det lagt inn beskyttelse på utsatte steder, men på jentemodellene fantes det ikke ekstra beskyttelse.

Er det slik at jenter ikke trenger beskyttelse. På spørsmål fra meg kunne ikke skinnmakeren svare på hvorfor det var slik. De i butikken var ikke klar over at det bare var beskyttelse på guttemodellene.

Noen flere som har opplevd noe slikt?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Bra å bli minnet på hvor utsatte vi er på tohjulingen i forhold til i bilen. Dette så alt annet enn godt ut. Er jenta norsk?

Jeg må vel innrømme at på småturer til butikken, ol. hender det at jeg drar avgårde i olabuksa. Men jeg bruker alltid sykkeljakka, hjelm og hansker. Jakka har beskyttelsesputer, men ikke ryggskinne, noe den kanskje burde hatt. Men jeg kjører heller ikke i 192 km/t når jeg kjører i olabukse. :lol:

Broren til en arbeidskollega av meg stakk av fra politiet for en del år siden, og da han passerte Tretten (i Gudbrandsdalen) traff han en asfaltkant i rundt 200 km/t, veltet, og skled langs asfalten. Han reiste seg igjen selv, "kun" litt mørbanket, takket være kjøreutstyret. Å stikke av fra polititet i første omgang var vel ikke lurt, men det er en annen sak.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

B. Sveigdalen skrev:Bra å bli minnet på hvor utsatte vi er på tohjulingen i forhold til i bilen. Dette så alt annet enn godt ut. Er jenta norsk?

Jeg må vel innrømme at på småturer til butikken, ol. hender det at jeg drar avgårde i olabuksa.
Håy...
Det er som regel på disse..."skal bare" turene at uhellet er ute.
Cruiser hadde en gang noen olabukser med innlegg. Kjøpte en av disse og har brukt den på noen småturer.
Men selv om det er beskyttelse på hofter og knær, føler jeg meg ikke helt trygg. Liker best den gode skinnsnekkerbuksa jeg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Disse småturene til butikken rundt hjørnet er klassisk. Avstanden er så kort at det skjer ingenting.
Men avstanden er så kort så hvorfor ikke gå dit?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Butikken ligger like ovenfor, og det er 30 sone hele veien. :)

Det typiske ville jo vært at man på en eller annen merkelig måte greier å tryne skikkelig på en slik liten tur. Så det er bare å innrømme at skjerpings på bruk av sykkelklær må til. Men kjenner jeg meg selv rett, på en varm sommerdag stikker jeg avgårde enten opp på butikken eller bort til en kamerat like forbannet iført sykkeljakke, hjelm, hansker...og olabuksa..
GSX-R 750

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det var ikke så lenge siden jeg leste om mopedførere som ble stygt skadet i ulykker. En moped som ikke går så fort men førerene får alvorligere skader enn motorsykkel førere.
De er mangel på sikkerhets dressen som er årsaken.
En mcfører som bruker sikkerhets dress kan skli flere hundre meter på asfalten uten skade men hvor lenge tror dere at en som bruker skjørt og joggesko sklir uten å slipe vekk hele rumpa og begge puppene?
Det skjer ikke meg men de som har opplevde skader sliter hele livet.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar