Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av Rottenikken »

Havna på tur i dag, ja solen skinnte i morges sykkelen stod klar, hadde ingen unnskyldning for ikke å dra på tur. Så mat, drikke, kart og andre unødvendigheter pakkes ned i sekken, klar for en dags tur!
Når jeg drar alene på sånne turer har jeg aldri noen plan, turen blir til underveis, vær vind og humør bestemmer.
Så dagens tur ble: Konnerud-Sylling-Vikersund-Sigdal-Flesberg-Uvdal-Imingfjell-Tessungdalen-Austbygdi-Gransherad-Jondalen-Kongsberg-Konnerud
Turen tok vel ca.6t.
En fin tur med mange flotte svinger til å slipe ned dekksidene etter en ukes jobbpendling(Drm.-Oslo)
Bilder....ja hadde med kamera, men det forble visst i sekken.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av SuperMorten »

Har oppdaget at Vestfold har et mangfold av småveier på kryss og tvers over alt. Ny impuls-tur hver dag.. Dog bare av den korte typen på ca en time eller så. Godt å bare komme seg unna litt av det hverdagslige maset (Ikke si det til kjerringa..) :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av ZZR-Erling »

Trivelig med slike "impulsveirutevalg", og dine valg var jo fine. Jeg har ikke fått kjørt over Imingfjell i år, må vel få til det.

Gleder meg til i morgen, da blir det tur med kjerringa på sin og jeg på min, også torsdag, da blir det tur med en kolega av meg, og ei jævli fin rute :prf :
Hvittingfoss-Skien-Drangedal-Vrådal-Seljord-Bø-Notodden-Ørvella-Gransherad-Jondal-Kongsberg-Hvittingfoss :thumleft

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av Rottenikken »

Den turen du beskriver er topp, har vært innom alle veiene du beskriver og det er lite med transportetepper der, god tur, ( trur nesten jeg tar den i morra sjøl)
om været passer!
Veien er viktigere enn målet.

ZZR-Erling

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av ZZR-Erling »

Rottenikken skrev:Den turen du beskriver er topp, har vært innom alle veiene du beskriver og det er lite med transportetepper der, god tur, ( trur nesten jeg tar den i morra sjøl)
om været passer!
:D

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av Rottenikken »

Tok en sånn "på sparket" tur i dag og havna i Hvittingfoss og spiste soft-is i kveld etter jobb.
Isen var god den, særlig med sjokoladestrø, men tur-retur "hanekleiva" smakte mye bedre :D
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av MrPitlane »

Hadde en flott langtur på onsdag. Ville sjekke hvor langt jeg klarte å kjøre på en dag.

Sto opp tidlig og vekket småfuglene, før jeg reiste til den lokale Shell stasjonen på Eidsvoll og fyllte opp med V-Power. Morgentåken var i ferd med å lette og sola begynte å vise seg i øst. Jeg reiste mot sola, og første stopp ble i Arvika, med mer bensin og en kopp kaffe.

Deretter gikk ferden mot Stockholm og via Uppsala nordover mot Gävle. Kjørte i flott vær opp til Sundsvall, tok en velfortjent lunch på
7-eleven i Sundsvall, før jeg satte nesen hjemover igjen.

Kjørte til Uppsala, deretter i retning tilbake hjemover, helt til jeg i forbindelse med veiarbeide i Ørebro kjørte feil retning, og plutselig mistet skilting til Oslo, til fordel for Gøteborg. Vurderte å kjøre via Gøteborg hjem til Eidsvoll, men da skiltingen til Karlskoga dukket opp, fallt jeg for fristelsen for å ta raskeste vei hjem.

Litt bensin i Arvika og så rett hjem.

Da jeg kom hjem til kveldsmaten sto det 1715 km på tripptelleren. Det er den lengste etappen jeg har kjørt på samme dag.

Vel hjemme smakte det med en kald pils før kvelden var over.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av AJ »

MrPitlane skrev: Da jeg kom hjem til kveldsmaten sto det 1715 km på tripptelleren. Det er den lengste etappen jeg har kjørt på samme dag.

Vel hjemme smakte det med en kald pils før kvelden var over.
Wow...! :O
Det var voksent, ja!!!
Også på en ræsersykkel da, gitt... :eh

Du verden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av MrPitlane »

AJ skrev:
MrPitlane skrev: Da jeg kom hjem til kveldsmaten sto det 1715 km på tripptelleren. Det er den lengste etappen jeg har kjørt på samme dag.

Vel hjemme smakte det med en kald pils før kvelden var over.
Wow...! :O
Det var voksent, ja!!!
Også på en ræsersykkel da, gitt... :eh

Du verden...
Er det itte sportstouring de kaller den idag?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av AJ »

MrPitlane skrev:
AJ skrev:
MrPitlane skrev: Da jeg kom hjem til kveldsmaten sto det 1715 km på tripptelleren. Det er den lengste etappen jeg har kjørt på samme dag.

Vel hjemme smakte det med en kald pils før kvelden var over.
Wow...! :O
Det var voksent, ja!!!
Også på en ræsersykkel da, gitt... :eh

Du verden...
Er det itte sportstouring de kaller den idag?
Jo... er kanskje det... :-k
Uansett er dette en imponerende tur. Må jo være en god langtursykkel, dette ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av MrPitlane »

AJ skrev: Uansett er dette en imponerende tur. Må jo være en god langtursykkel, dette ;-)

Passer meg meget godt, men itte alle vil være enige i at det er en komfortabel tursykkel. Passer min kjørestil og da er det greit med lange etapper.

ZZR-Erling

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av ZZR-Erling »

ZX12R er jo en knallgo langtursykkel! Kjempe kåpe og grei kjørestilling.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:ZX12R er jo en knallgo langtursykkel! Kjempe kåpe og grei kjørestilling.
Helt enig, men da forutsetter det at man liker kjørestillingen. Kjører mye sammen med BMW folk, og det skrytes mye av R1200GS. Det er sikkert en OK sykkel, men jeg klarer ikke lange etapper med den, da den blir for oppreist, og jeg blir sliten i ryggen. :prop:

ZZR-Erling

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av ZZR-Erling »

MrPitlane skrev:
ZZR-Erling skrev:ZX12R er jo en knallgo langtursykkel! Kjempe kåpe og grei kjørestilling.
Helt enig, men da forutsetter det at man liker kjørestillingen. Kjører mye sammen med BMW folk, og det skrytes mye av R1200GS. Det er sikkert en OK sykkel, men jeg klarer ikke lange etapper med den, da den blir for oppreist, og jeg blir sliten i ryggen. :prop:
Jeg klarer ikke GS på noen måter. :scratch

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Dagstur; Turforslag-referater-erfaringer.

Legg inn av MrPitlane »

:thumleft :mk

Svar