Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Coach »

Hallo alle.

Har valgt å kjøpe med Bullfigther kjøreutstyr her i Trondheim. Skulle egentlig ha kjøpt noe annet men, pga av at jeg trengte det til kjøreskolen og at ingen andre merker hadde størrelsen min altså 64 i jakk og 64 i bukse Exstra lang. måtte jeg velge dette merket.

Sliter litt med dette utstyr.
Etter kjøring på bane en dag dandet regnet i ca 1 time var jeg kliss bløt i mine juveler.
Dette var ikke akkurat godt. Brukte ca hele veien hjem fra banen med varmesete på fult, for å tørke opp.

Etter ca to timer til med kjøring begynner sømmene i buksa å ryke/løsne. I går var det landeveiskjøring å da tok glidelåsen på lomma i jakka kveld.

Tok turen ned til butikken for å høre hva dette skyldes at utstyret tar kveld så tidlig. Her fiksa de glidelåsen med tang, sa at sømmene som tydelig ikke var som de skulle, kunne jeg komme inn med når den revnet mer.

Jeg skjønner at kansje det er jeg som har valgt et elendig merke her. Men at det skal ta kveld før jeg har fått i lappen på sykkel, trodde jeg ikke.

Har sjekket nettet etter kjøreutstyr med kvalitet i min størrelse, men det er faktisk veldig vanskelig å finne.

Kan noen hjelpe meg med noen tips om nytt utstyr/hva jeg bør gjøre?

Bullfigther = Bullshit ? :-k
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av TBI81 »

Din oppsummering er mitt inntrykk av Bullfighter. Kvinnfolket har en Bull-jakk og den holdt en sesong. Man får ofte hva man betaler for og Bullfighter er billig ..

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av simpson »

Har hatt Bullfighter tidligere.
Aldri mer. Knebeskyttere som vrir seg, sømmer som revner, vann som trenger inn, klamme bukser osv.
Jakka var forsåvidt ok bortsett fra kvaliteten på sømmene.
Kjøp heller noe av annerkjente leverandører som eks. Dainese, Halvarsson, Berik osv osv.
Litt dyrere men jeg synes det er verdt det.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Svolp »

Bullfighter er søppel og er det billigste du får av mc klær i dag... Ei hadde jeg stolt på at sømmene holdt i en kræsj!
Kan anbefale Halvarsson, mye tøy for pengene og der finner du sikkert en størrelse som passer :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Gielas »

Svolp skrev: Kan anbefale Halvarsson, mye tøy for pengene og der finner du sikkert en størrelse som passer :prf
Støttes! :thumleft
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av RuneMC »

Samme erfaring - Bullfighter hadde jeg mens jeg tok opplæringen i 2009, deretter begynte det meste å gå i stykker - glidelåser, stropper etc
Det var også skikkelige "plastpose"-plagg som var så tette at jeg ble fuktig av svette.

Nå er det Dainese Gore-tex jakke og Halvarsson Rainy-Way bukse - begge brukbart tette og viktigst, mye mer pustende enn nevnte Bullfighter.
Passform og beskyttere sitter også mye bedre på plass der de skal.

Den nærmeste butikken med kjøreutstyr fra der jeg bor, så jeg til min glede hadde byttet fra å forhandle Bullfighter til å heller forhandle Spidi, Halvarsson etc...

Ad din størrelse tror jeg kanskje IXS har noe i store størrelser (ingen erfaring med dette merket selv, og finner du noe i Halvarssons/Lindstrands så er det absolutt gode klær)
http://www.ixs.com/ixs_motorcycle_fashi ... /sizetable
- ser ut som om Ride Trondheim fører dette. Absolutt anbefalt å prøve i butikk, istedenfor å kjøpe på nett om du ikke har veeeldig god til til evt retur osv..
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Coach »

RuneMC skrev:Samme erfaring - Bullfighter hadde jeg mens jeg tok opplæringen i 2009, deretter begynte det meste å gå i stykker - glidelåser, stropper etc
Det var også skikkelige "plastpose"-plagg som var så tette at jeg ble fuktig av svette.

Nå er det Dainese Gore-tex jakke og Halvarsson Rainy-Way bukse - begge brukbart tette og viktigst, mye mer pustende enn nevnte Bullfighter.
Passform og beskyttere sitter også mye bedre på plass der de skal.

Den nærmeste butikken med kjøreutstyr fra der jeg bor, så jeg til min glede hadde byttet fra å forhandle Bullfighter til å heller forhandle Spidi, Halvarsson etc...

Ad din størrelse tror jeg kanskje IXS har noe i store størrelser (ingen erfaring med dette merket selv, og finner du noe i Halvarssons/Lindstrands så er det absolutt gode klær)
http://www.ixs.com/ixs_motorcycle_fashi ... /sizetable
- ser ut som om Ride Trondheim fører dette. Absolutt anbefalt å prøve i butikk, istedenfor å kjøpe på nett om du ikke har veeeldig god til til evt retur osv..
Ser at flere har dårlig erfaring med Bullfigther. Så da stemmer kart og terreng. Har tatt turen til Ride i Trondheim. Spurte de om de tok inn noe IXS i store størrelser. De forklarte at det gjorde de ikke, da det var vanskelig å bli kvitt. Jeg måtte ta sjansen på at det passet da kunne de bestille. Tok ikke sjansen på det. Skal ta turen til Bikershop i morgen. Kansje de kan hjelpe.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av TBI81 »

StigRoar skrev: Skal ta turen til Bikershop i morgen. Kansje de kan hjelpe.
Bikershop gjør sikkert det. Bra plass med god service og bra varer :thumleft

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av ejs »

:thumleft :thumleft

Har Bullfighter jakke og bukse.(kjøpte også hansker,utslitt i fjor)
Kjempepraktisk jakke.(Skrittstropp, glidelås i ermer ,masse lommer.)
Helt islutten av 4. sesongen begynte jakka å ta inn vann i albueområdet.
Jakka er litt "bomsete"
Kan ikke bruke buksa på de varmeste dagene.(det er 2 isolerende for,kan bare ta ut det ene.)
Veldig grei beinjustering for å ha inni støvler eller ha utenpå.
Buksa tar nå inn vann ui skrittet.
Fornøyd :4 års bruk for 4500.- totalt .uten anmerkninger.

Bruker dette idag også.(minus hanskene)
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av RuneMC »

God service er det som skiller klinten fra hveten når det gjelder butikkene ja...
Her i Oslo-området er det suverent best service når det gjelder MC klær (av de 5-6 butikkene jeg har prøvd) på Yamaha Vinterbro.
(Alpinestars, Dainese, Halvarssons, IXS )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg hadde samme svette problemet når jeg hadde frank thomas bukse. En dag på sykkelen og buksa stinket. Ble lei av å vaske, så jeg kjøpte meg jakke bukse fra Rukka og det var noe annet. Selv om jeg har billigste rukka modell er jeg kjempefornøyd. Har kjørt lange dager her i vest med over 0 grader og null problem. Anbefales!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Coach »

Ser at det hadde vært en fordel med å prøve utstyr i butikk før man handler. Hvis noen i region midt ser noen butikker som har str 64 på lager. Så gi meg gjerne beskjed. Skal på Harry tur til Østersund snart. noen som hvet hvordan prisene er der?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av joo »

Du kan jo sjekke mål-tabellene til IXS og evt bestille ut fra det?
http://www.ixs.com/ixs_motorcycle_fashi ... /sizetable
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av RoJo »

Kjører nå 5. sesongen med rimelige IXS jakke og bukse, fortsatt tett, sømmer etc ser ut for å være av bra kvalitet, ingen problem så langt. Ikke spesielt varme klær, må ha noe under på kalde dager. MC Avisa hadde en artikkel om klær tidligere der Svein Berli hadde testet en ny modell fra IXS og det han skrev var positivt om merket, så det er sikkert et brukbart valg om du finner størrelsen. Det er Yamaha Norge som er importør.

Brukeravatar
Galilee
Innlegg: 24
Registrert: 02 jun 2009, 13:04
Motorsykkelen din: Yamaha TDM850 1996
Sted: Horten
Kontakt:

Re: Trenger litt hjelp..kjøreutstyr

Legg inn av Galilee »

Hadden en velt for noen år siden med bullfighter i ca 60km/t. Og tøyet holdt ihvertfall (cordura). Men beskyttelse av typen 'liggeunderlag' hold ikke mål. De smeltet på innsiden av tøyet.

Nå bruker jeg Lindstrands (halvarsson) og er veldig fornøyd, bortsett fra at eneste plassen buksa lekker vann er i skrittet, akkurat der alt vannet fra jakka kommer rennende ned i dårlig vær. en liten plastpose strategisk plassert løser problemet, og ser passe smart ut når jeg stopper og glemmer den ;-)

Svar