Vil ikke starte etter å ha kjørt tom for bensin

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Vil ikke starte etter å ha kjørt tom for bensin

Legg inn av Crinos »

mekkern skrev:litt Zalo på slange/nippelen er fine greier... når såpa tørker fester det seg litt ekstra..
Jeg har brukt zalo også.. men har vert litt skeptisk til dette på bensin slanger. Men det er vell marginalt som kan komme inn i blandinga i forgasseren... Tøft om det hadde kommet eksos bobler ut av eksosen dog.. I beste flower power stil! :lol

NB: Jeg må bare påpeke en ting som jeg har snakket litt med mekkeren om i PMer.. Jeg har akselrasjonspumpe på min forgasser. Så jeg kan faktisk gi "to tre vridninger på gassen" og det har en hensikt.. For mange andre vil det ikke hjelpe stort annet enn at man får vridd litt på håndleddet! :vs
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

FroD
Innlegg: 94
Registrert: 18 nov 2010, 17:49
Motorsykkelen din: BMW F650 1999
Sted: Ålgård

Re: Vil ikke starte etter å ha kjørt tom for bensin

Legg inn av FroD »

Heisann
Det viser seg at nesten all bensin har lekket ut av tanken. Tror det lekker ut fra kran pakningen mot tanken eller selve kranen, det viser ihvertfall dryppspor på motorblokka.
Ikke rart det bare kom bensin ut på Res. :redface
Det siste jeg gjorde litt før jeg satte den ifra meg for 1,5 mnd siden var å fylle tanken og nullstille tripptelleren (kjørt jobb bil en stund)


Etter, aldri å ha fylt så mye bensin på tanken før, så sveiv den. de første 2 x 2,5 mila droppet den turtatt/pådrag ca 15-20 ganger. Måtte jobbe et par sekunder med gassen for å holde liv i den hver gang.
F.eks. skikkelig irriterende i påkjørselfeltet på motorveien......
Nå den 3.de 2-milsturen så er det ren og fin gange.

Erdet mye luft i systemet etter en slik tomkjøring.

En litt fla
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

FroD
Innlegg: 94
Registrert: 18 nov 2010, 17:49
Motorsykkelen din: BMW F650 1999
Sted: Ålgård

Re: Vil ikke starte etter å ha kjørt tom for bensin

Legg inn av FroD »

FroD skrev:Heisann
Det viser seg at nesten all bensin har lekket ut av tanken. Tror det lekker ut fra kran pakningen mot tanken eller selve kranen, det viser ihvertfall dryppspor på motorblokka.
Ikke rart det bare kom bensin ut på Res. :redface
Det siste jeg gjorde litt før jeg satte den ifra meg for 1,5 mnd siden var å fylle tanken og nullstille tripptelleren (kjørt jobb bil en stund)


Etter, aldri å ha fylt så mye bensin på tanken før, så sveiv den. de første 2 x 2,5 mila droppet den turtatt/pådrag ca 15-20 ganger. Måtte jobbe et par sekunder med gassen for å holde liv i den hver gang.
F.eks. skikkelig irriterende i påkjørselfeltet på motorveien......
Nå den 3.de 2-milsturen så er det ren og fin gange.

Erdet mye luft i systemet etter en slik tomkjøring.

En litt fla
+u
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

Svar