Yamaha FZ1 fazer

Forum for fulleffekt tung-MC
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Yamaha FZ1 fazer

Legg inn av EasyRider »

ejs skrev: Kikka på dynomålinger..


1985 mod. 750turbo (modifisert)

148hp / 9000rpm
3000rpm ca 56Nm
5000rpm ca 81Nm
7400rpm ca 128Nm
Wow flotte tall dette her ejs.
Hva har du gjort med den?

Åssen er effektene fordelt, ser jo ut som det skjer veldig mye fra 6000 og oppover.
Er det litt sånn ketchup effekt som det var i det første turbo bilene?


Og ups, ikke meningen å kuppe tråden. :confused
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Yamaha FZ1 fazer

Legg inn av biker7 »

148 bakhjulshester på en 750turbo fra -85 må da væra gør-bra! Gjort en god del med denna da skjønner je, el? For er vel 100hk i Motoren orginalt ca vel.? :-)
Sist redigert av biker7 den 27 mai 2012, 00:52, redigert 1 gang totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Yamaha FZ1 fazer

Legg inn av ejs »

EasyRider skrev:
ejs skrev: Kikka på dynomålinger..


1985 mod. 750turbo (modifisert)

148hp / 9000rpm
3000rpm ca 56Nm
5000rpm ca 81Nm
7400rpm ca 128Nm
Wow flotte tall dette her ejs.
Hva har du gjort med den?

Åssen er effektene fordelt, ser jo ut som det skjer veldig mye fra 6000 og oppover.
Er det litt sånn ketchup effekt som det var i det første turbo bilene?


Og ups, ikke meningen å kuppe tråden. :confused
:prf
Boret opp til 810 ccm Wiseco stempler.
Modifisert originalturbo for mere luft og høyere ladetrykk.
Større throttlebodies.
Justering av luft/bensin i dynobenk.

Det er en del ketchup effekt ja.
dynomannen Sigmund mente den er som de gamle 2 takt racerene.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Yamaha FZ1 fazer

Legg inn av biker7 »

TØFT ! :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Yamaha FZ1 fazer

Legg inn av biker7 »

Ser at utrolig mange av Fz1 fazer/ Fz1 N er registrert som 106hk-versjon.. Hva må evt gjøres for å få full pupp, og evt kostnader, avgifter etc..?

Svar