Spm ang Suzuki GSX-R 600
Spm ang Suzuki GSX-R 600
Tenkte meg å kjøpe enten denne (strupet ned til 34 hk) Eller en Kawasaki..
Grunnen til at jeg opprettet denne tråden er pga jeg har noen basic spm ang denne sykkelen som følger:
- Jeg har hørt at denne sykkelen lett kan ''strupes ned fra fulleffekt som er rundt 125 hk, ved en liten sikring inne i motoren som kan fikses på 1,2,3 - stemmer dette?
- Hva vil prisen bli ca for å registrere denne fra mellomtung til tung fulleffekt når jeg er 20 år?
Takker for svar!
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Det er nok ikke så enkelt som det for å få det godkjent.
For å få den godkjent som mellomtung, så må du bytte ECU'en i den såvidt jeg vet. Eventuelt så finnes det kanskje noe som fysisk begrenser hestekreftene istedenfor at elektronikken gjør det, men det kjenner sikkert andre bedre til enn meg.
For å få den godkjent som mellomtung, så må du bytte ECU'en i den såvidt jeg vet. Eventuelt så finnes det kanskje noe som fysisk begrenser hestekreftene istedenfor at elektronikken gjør det, men det kjenner sikkert andre bedre til enn meg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Prisen for oppgradering kommer an på hvilken modell sykkelen er. Om du har original fulleffekt ecu osv.
Hvis du har en 34hk ecu og klipper ledning på denne slik at sykkelen blir 125hk så blir det ikke godkjent. Da må du også ha ny ecu som er fulleffekt. :)
Edit;
Jeg må lese bedre... Uhm...
Slik jeg skjønner det så er denne org 125hk og med fulleffekt hjerne. Struper du denne, og skal senere oppgradere da må du kun betale effektavgiften. Toll.no finner du ut prisen :)
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Hvis du har en 34hk ecu og klipper ledning på denne slik at sykkelen blir 125hk så blir det ikke godkjent. Da må du også ha ny ecu som er fulleffekt. :)
Edit;
Jeg må lese bedre... Uhm...
Slik jeg skjønner det så er denne org 125hk og med fulleffekt hjerne. Struper du denne, og skal senere oppgradere da må du kun betale effektavgiften. Toll.no finner du ut prisen :)
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Hørte at det var elektrisk plombering på den, så enkelt som en vippebryter. Kan dette stemme?
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Det er ikke noe slik originalt nei.Svenn skrev:Hørte at det var elektrisk plombering på den, så enkelt som en vippebryter. Kan dette stemme?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
En sikring som kan fjernes?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34671561" onclick="window.open(this.href);return false;
hvordan gjøres dette, og er det vanskelig å montere sikringen igjen?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34671561" onclick="window.open(this.href);return false;
hvordan gjøres dette, og er det vanskelig å montere sikringen igjen?
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Hvis denne har fulleffekt ecu så kan man enkelt få den til å bli 125hk igjen ja. Da må man betale effektavgiften.
Om det derimot er en 34hk ecu på den så kan du også enkelt få den til å bli 125hk. Men da ulovlig. Da må du kjøpe fulleffekt ecu og vise den hos BT for å få den godkjent. Jeg var selv borti en sånn sak og alt i alt ville det kostet dette meg ca 15000,-. Dette var en k6.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Om det derimot er en 34hk ecu på den så kan du også enkelt få den til å bli 125hk. Men da ulovlig. Da må du kjøpe fulleffekt ecu og vise den hos BT for å få den godkjent. Jeg var selv borti en sånn sak og alt i alt ville det kostet dette meg ca 15000,-. Dette var en k6.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Hvis du tenker på å kjøpe en som er registrert som mellomtung, og så omregistrere den til fulleffekt, så er du nødt å bytte ECU'en. Dette er spesielt for Suzuki, og har vært diskutert masse på diverse forum.
Det går an å klippe en ledning til ECU'en for å få fulleffekt, men det er ikke en "godkjent" løsning, og du får ikke omregistrert den til fulleffekt ved å gjøre det.
Det går an å klippe en ledning til ECU'en for å få fulleffekt, men det er ikke en "godkjent" løsning, og du får ikke omregistrert den til fulleffekt ved å gjøre det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Kan jeg få spørre hva ecu er for noe, og hva det ligger i pris på for å skifte denne?
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Ecu er hjernen. Den koster ca 6000.- ny og den kan du skifte selv. :-)Svenn skrev:Kan jeg få spørre hva ecu er for noe, og hva det ligger i pris på for å skifte denne?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Ikke skyt meg om jeg tar feil, slik er det! Om jeg da ikke har misforstått
Suzuki Gsxr 600 125 hk fulleffekt, jeg skal da strupe den ned til 34 hk for å få den registrert som mellomtung. Det er mulig å kutte en ledning på ECU (men dette er da ulovlig, og vil få konsekvenser hos bt) - Jeg må da kjøpe ny ECU (Pris på omtrent 6000 kr) for å strupe den ned til 34 hk.. Jeg må da betale en effektavgift (Pris, er jeg usikker på).
For å gjøre den til fulleffekt kan jeg da montere den originale ECU'n, eller kjøpe en ny en (hvis gamle er forsvunnet) og betale en registreringsavgift over til tung sykkel (hva er prisen på dette?)
Og dette er en ECU?
Suzuki Gsxr 600 125 hk fulleffekt, jeg skal da strupe den ned til 34 hk for å få den registrert som mellomtung. Det er mulig å kutte en ledning på ECU (men dette er da ulovlig, og vil få konsekvenser hos bt) - Jeg må da kjøpe ny ECU (Pris på omtrent 6000 kr) for å strupe den ned til 34 hk.. Jeg må da betale en effektavgift (Pris, er jeg usikker på).
For å gjøre den til fulleffekt kan jeg da montere den originale ECU'n, eller kjøpe en ny en (hvis gamle er forsvunnet) og betale en registreringsavgift over til tung sykkel (hva er prisen på dette?)
Og dette er en ECU?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Hvis du skal strupe ned en fulleffekter til 34 hk, så trenger du ikke å betale noe effektavgift da denne allerede er betalt for full-effekt. Du skal vel heller ikke betale effektavgift når du registrerer den opp igjen til fulleffekt.
Men du må kjøpe ny ECU som gir 34 hk istedenfor fulleffekt.
Så tar du vare på den gamle fulleffekt ECU'en og bruker den når du oppregistrerer den igjen.
Men du må kjøpe ny ECU som gir 34 hk istedenfor fulleffekt.
Så tar du vare på den gamle fulleffekt ECU'en og bruker den når du oppregistrerer den igjen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 7599
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
kan du ikke bare drite i å betale masse penger for å "sperre" den da det virker som at du skal kjøre fulleffekt alikevel?
blir du stoppa finner de fort ut dette uansett..dessuten får du ennå mer straff fordi kjøretøyet er ulovlig trimmet..
blir du stoppa finner de fort ut dette uansett..dessuten får du ennå mer straff fordi kjøretøyet er ulovlig trimmet..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
Snikkeren skrev:Hvis du skal strupe ned en fulleffekter til 34 hk, så trenger du ikke å betale noe effektavgift da denne allerede er betalt for full-effekt. Du skal vel heller ikke betale effektavgift når du registrerer den opp igjen til fulleffekt.
Men du må kjøpe ny ECU som gir 34 hk istedenfor fulleffekt.
Så tar du vare på den gamle fulleffekt ECU'en og bruker den når du oppregistrerer den igjen.
Ok så det har seg slik at ECu'n har Hestene innebygd?
Original = 125 - Modifisert = 34
Er da ærlig talt ikke så dyrt da? Kommer på 6000 for ECu'n + 816 i mnd i mnd på forsikringa
årsavgiften er ve på 600?
Re: Spm ang Suzuki GSX-R 600
mekkern skrev:kan du ikke bare drite i å betale masse penger for å "sperre" den da det virker som at du skal kjøre fulleffekt alikevel?
blir du stoppa finner de fort ut dette uansett..dessuten får du ennå mer straff fordi kjøretøyet er ulovlig trimmet..
Er jo ikke ulovlig å kjøre med ny ECU, da blir jo sykkelen godkjent som mellomtung m 34 hk..
Tar jeg risken å kjører fulleffekt vil jeg få problemer under kontroll / evt kræsj