MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Yamaha er på banen med PES1 konsept sykkel, som kan viderutvikles til noe som er vettugt å kjøre med, ser det ut til...
Spennende!
Mer å lese her:
http://www.engadget.com/2013/11/12/yama ... -concepts/
... og en aldri så liten video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1gEi9c3QUGs[/youtube]
Spennende!
Mer å lese her:
http://www.engadget.com/2013/11/12/yama ... -concepts/
... og en aldri så liten video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1gEi9c3QUGs[/youtube]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Når jeg leser tall som 0-100 km/t på 1,5 sekunder, tenker jeg praktisk. Hvordan er G-krefter og hvordan klamrer man seg fast til slike tiderIntruder skrev:I MC-nytt 0607 står det skrevet om en el-sykkel kalt KillaCykle som gjør 0-100 på 1,5 sek,0-402 m på 8,168 sek.Toppfarten var da 250 km timen.Batteriet veide 70 kilo.Den var en "eldragbike"...
Er det noen som vet hvor utviklinga har havna nå ?? Og er vel fortsatt ingen fare,bruker sikkert mindre enn en mixmaster på tomgang...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Vil anta at det er mulighet for litt bakhjuls-slipp også..Bringisen skrev:Når jeg leser tall som 0-100 km/t på 1,5 sekunder, tenker jeg praktisk. Hvordan er G-krefter og hvordan klamrer man seg fast til slike tiderIntruder skrev:I MC-nytt 0607 står det skrevet om en el-sykkel kalt KillaCykle som gjør 0-100 på 1,5 sek,0-402 m på 8,168 sek.Toppfarten var da 250 km timen.Batteriet veide 70 kilo.Den var en "eldragbike"...
Er det noen som vet hvor utviklinga har havna nå ?? Og er vel fortsatt ingen fare,bruker sikkert mindre enn en mixmaster på tomgang...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- JanK
- Innlegg: 726
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Tacita, elektriske offroadere fra Italia!
http://www.tacita.it/en/
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
http://www.tacita.it/en/
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Tohjulinger med elektrisk motor er ikke MC....
Men med en hardpappbit inn mot felgen som vi gjorde da vi var små kan det kanskje ligne litt...
Men med en hardpappbit inn mot felgen som vi gjorde da vi var små kan det kanskje ligne litt...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:52, redigert 1 gang totalt.
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Syns dette er et unyttig sidespor på lik linje med elbilene. Verditapet er jo enormt siden batteriene har såpass kort levetid. Pris på ny batteripakke er nesten lik nypris på kjøretøyet. Kjørelengde er jo latterlig lav pr lading og som påpekt her tidligere er ladetiden for lang. Hurtiglading vil høyst sannsynelig påvirke levetiden på batteriene. Hver gang man topplader batteriet vil det kreve en "overlading" på ca10%. Hvem gidder å søle bort et par liter bensin hver gang man fyller?
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Det gjør vi vel alle ... hvis dette argumentet er viktig, så bør man jo bytte til diesel som har en virkningsgrad på 40-50% mot en bensinmotor på 15-20-25%.Æljen skrev: ... Hvem gidder å søle bort et par liter bensin hver gang man fyller?
En el-motor er overlegen med kanskje 90-95%.
Jeg tror kanskje ikke produsentene av disse el-kjøretøyene har tro på verdensherredømme riktig ennå, men ser kanskje på dette som forskning. Når batteri-teknologien blir bedre har de selve kjøretøyene så godt som klare
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Synes han her har et greit syn på saken : http://m.autofil.no/919543/paul-rosenqu ... eneste-tov" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Jeg har hatt gleden av å møte denne herren. En meget klok manngorbys skrev:Synes han her har et greit syn på saken : http://m.autofil.no/919543/paul-rosenqu ... eneste-tov" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my C6903 using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
THE SORA...
[img]http://img826.imageshack.us/img826/3323/qv3z.jpg[/img]
Klikk på bildet for mer info, bilder og video.
[img]http://img826.imageshack.us/img826/3323/qv3z.jpg[/img]
Klikk på bildet for mer info, bilder og video.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
"En meget klok mann" sies det ... tja mulig det, men han virker nå litt trangsynt og forutbestemt også. Jeg tror ikke batteriteknologien nødvendigvis har kommet så langt som det er mulig å komme, men det virker som han har bestemt seg.
"Kjøpte da en kliss ny Mercedes-Benz 500 SEC AMG. Hadde den i sju år, men vil kreve en hel bibel å ramse opp alt som gikk i stykker på den bilen. Alt som sto Bosch eller VDO på hadde en lei tendens til ikke å holde mål. Bytta kardang tre ganger, men da jeg ga den amerikansk innmat holdt det endelig."
Ang Mercedes, så må jo han ha fått seg en skikkelig mandags-bil ... Mercedes er vel kjent for forholdsvis god kvalitet. Det samme kan vel til en viss grad også sies om Bosch.
Jeg har aldri før hørt at kardangen er en slik forbruksvare som han antyder her, og jeg har heller aldri hørt at folk er så ille plaget av Bosch-produkter.
"- Hydrogen er forresten ingen løsning heller. Hva kommer ut av en hydrogenbil? Vanndamp. Hva vil skje opp Lierbakken på en vinterdag? Det vil bli rene Bislett opp der."
Hvor klok kan man være om man ser på dette som et uoverkommelig problem ... om han anser dette som det ankepunktet som er værdt å nevne, så ...
"Men Solheim og gutta har jo en egen innsikt ..... Den verste av politikergutta er Al Gore, han er den største løgner i historien, verre enn Hitler"
Denne form for argumentasjon kommer sjelden fra en "meget klok" mann med et åpent sinn, og et åpent sinn er vel en forutsetning for å drive utviklingen videre.
Han virker like mye som en hemsko, vil jeg påstå
"Kjøpte da en kliss ny Mercedes-Benz 500 SEC AMG. Hadde den i sju år, men vil kreve en hel bibel å ramse opp alt som gikk i stykker på den bilen. Alt som sto Bosch eller VDO på hadde en lei tendens til ikke å holde mål. Bytta kardang tre ganger, men da jeg ga den amerikansk innmat holdt det endelig."
Ang Mercedes, så må jo han ha fått seg en skikkelig mandags-bil ... Mercedes er vel kjent for forholdsvis god kvalitet. Det samme kan vel til en viss grad også sies om Bosch.
Jeg har aldri før hørt at kardangen er en slik forbruksvare som han antyder her, og jeg har heller aldri hørt at folk er så ille plaget av Bosch-produkter.
"- Hydrogen er forresten ingen løsning heller. Hva kommer ut av en hydrogenbil? Vanndamp. Hva vil skje opp Lierbakken på en vinterdag? Det vil bli rene Bislett opp der."
Hvor klok kan man være om man ser på dette som et uoverkommelig problem ... om han anser dette som det ankepunktet som er værdt å nevne, så ...
"Men Solheim og gutta har jo en egen innsikt ..... Den verste av politikergutta er Al Gore, han er den største løgner i historien, verre enn Hitler"
Denne form for argumentasjon kommer sjelden fra en "meget klok" mann med et åpent sinn, og et åpent sinn er vel en forutsetning for å drive utviklingen videre.
Han virker like mye som en hemsko, vil jeg påstå
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
..men...:AJ skrev:Ingen elektrisk motorsykkel, men såpass morsom å kjøre at jeg faktisk begynner å få trua på at el-MC faktisk også kan bli artig!
Har denne LEAF'en til testkjøring et par dager og må si at jeg så langt altså er positivt overrasket.
Denne ser ut som og oppfører seg som en vanlig bil. God plass har den også. Eneste minuset når det gjelder plassen er noe begrenset bagasjeløsning.
Og åpner man panseret finner man faktisk noe der som ligner en vanlig motor
Et godt forbilde for de som skal designe el-MC motorer? Kanskje det, gitt...?
Det blir slutt på gratis hurtiglading i Asker og Oslo:
http://www.tu.no/samferdsel/2013/12/10/ ... er-og-oslo" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
HD goes electric
Ser unektelig spennende ut dette her:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... a6178cc20e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://time.com/2899493/harley-davidson ... -electric/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde: http://www.mc-avisa.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser unektelig spennende ut dette her:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... a6178cc20e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://time.com/2899493/harley-davidson ... -electric/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilde: http://www.mc-avisa.no" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
ZERO begynner å ligne noe:
Ikke bare utseendemessig, men også med specs som begynner å bli konkurransedyktige.
Mer å lese her:
http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/sr.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Helt klart en spenende utvkling på EL-MC fronten
Ikke bare utseendemessig, men også med specs som begynner å bli konkurransedyktige.
Mer å lese her:
http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/sr.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Helt klart en spenende utvkling på EL-MC fronten
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering