Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)
Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
Det kan hende du vil skifte den ut etterhvert, men tiden vil vise. Etter anskaffelse av førerkort for tung MC en gang på
slutten av 80-tallet kjøpte jeg en Honda CB 1100 F. Etter 1 år solgte jeg den, siden den ble altfor dyr i drift.
I dag har jeg sykler med mellom 200 og 1100 cc. Den desidert morsomste å kjøre er Ninja 250R'en, og jeg har tilbakelagt
drøye 17 000 km på den, mer enn noen annen mc jeg har hatt.
Den går utrolig godt i forhold til det man skulle tro var mulig for en 250, og er den av mine sykler jeg stort sett foretrekker å
kjøre. På svingete veger hamler den opp med langt større sykler, om det er det om å gjøre.
Et annet sted på mcsiden er det for eksempel mulig å se en som kjører fra større sportssykler på Laguna Seca, med Ninja 250R, på video.
Det er ikke uten grunn at Ninja 250R er USA's mest solgte sportssykkel, og faktisk Kawasaki's mestselgende mc totalt sett.
Om bla salg i USA:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
og
http://www.motorcycle-usa.com/440/Motor ... a-250.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; .
En egen webside for 250R / 300 Ninja:
http://www.ninjette.org" onclick="window.open(this.href);return false;