Fra tung til mellomtung

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
immortal92
Innlegg: 5
Registrert: 12 mai 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Fra tung til mellomtung

Legg inn av immortal92 »

Heisann! Jeg er ny her på forumet og meldte meg inn da jeg lurer på å skaffe meg sykkel igjen ettersom suget har kommet kraftig tilbake, er tross alt 1,5 år siden jeg solgte min lett mc.

Sykkelen jeg lurer på er en yamaha r6, rundt 2001 mod +- , men de fleste er tung sykler, og jeg er bare 19 år enda og kan kun kjøre mellomtung. Men hva må jeg gjøre om jeg kjøper en fulleffekt og vil gjøre den til mellomtung? mellom tung sykler er jo billigere etter hva jeg har forstått også. Håper på gode råd da jeg har funnet noen fine fulleffektere som jeg vurderer.

Mvh Jørgen Dragesæt
ZX6R 636 2005

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Fra tung til mellomtung

Legg inn av Pollti »

Med bare 1 år igjen til du kan kjøre fulleffekter tror du ikke det er bedre å vente litt ? Mye utgifter med å strupe ned i år og fjerne det til neste år. Jentungen hadde en mellomtung Suzuki 600 et par år og den syntes jeg var helt grei å kjøre selv om den bare hadde 34hk. Hun brydde seg aldri om å bygge tilbake til fulleffekter igjen. Den var tungsolgt i bruktmarkedet forresten sikkert fordi den var strupet ned.
Strupekittet bestod av en restriksjon mellom forgasser og manifolden, ekelt og greit. Men Veistasjonen forlangte papirer på at strupingen var gjort av forhandler og var utført iht bestemmelsene. Den måtte vises.

immortal92
Innlegg: 5
Registrert: 12 mai 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Fra tung til mellomtung

Legg inn av immortal92 »

Takker for svar.
Nei jeg vil ikke vente 1 år til... Kribler i bena etter å kjøre sykkel igjen! Men mange er jo fulleffekt selv om de er registrert lav effekt pga. forsikring.
Sykkelen blir helt sikkert registrert om til fulleffekt når jeg er gammel nok, kjedelig om forsikringen ikke dekker noe om det skjer noe..
ZX6R 636 2005

Svar