Service/Rep i Sverige

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av Carpa »

biker7 skrev:Ja, hva er egentlig vanlig timepris på mc-verksteder i Norge? Sikkert store lokale variasjoner vil jeg tro. Her på landsbygda bruker jeg et lite, godkjent Mc-verksted. Har brukt denne karen på alle mine sykler de siste 14 årene. (forøvrig meget flink på kawa, men også andre merker, og fikser det aller meste). Der er timprisen 650,- inkl.moms. Hva er vanlig timepris i Oslo og andre steder??
Jeg har hørt at det ligger på rundt 1000 kr så 650kr er nok ganske rimelig.
Hvor holder denne karen til da?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av SuperMorten »

biker7 skrev:Ja, hva er egentlig vanlig timepris på mc-verksteder i Norge? Sikkert store lokale variasjoner vil jeg tro. Her på landsbygda bruker jeg et lite, godkjent Mc-verksted. Har brukt denne karen på alle mine sykler de siste 14 årene. (forøvrig meget flink på kawa, men også andre merker, og fikser det aller meste). Der er timprisen 650,- inkl.moms. Hva er vanlig timepris i Oslo og andre steder??
I fjor høst skulle de ha720 pr time hos Motorcenteret Billingstad.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av biker7 »

Carpa skrev:
biker7 skrev:Ja, hva er egentlig vanlig timepris på mc-verksteder i Norge? Sikkert store lokale variasjoner vil jeg tro. Her på landsbygda bruker jeg et lite, godkjent Mc-verksted. Har brukt denne karen på alle mine sykler de siste 14 årene. (forøvrig meget flink på kawa, men også andre merker, og fikser det aller meste). Der er timprisen 650,- inkl.moms. Hva er vanlig timepris i Oslo og andre steder??
Jeg har hørt at det ligger på rundt 1000 kr så 650kr er nok ganske rimelig.
Hvor holder denne karen til da?
Har sendt deg mere info på mail. Anbefaler å ringe å snakke med han :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av Carpa »

biker7 skrev:
Carpa skrev:
biker7 skrev:Ja, hva er egentlig vanlig timepris på mc-verksteder i Norge? Sikkert store lokale variasjoner vil jeg tro. Her på landsbygda bruker jeg et lite, godkjent Mc-verksted. Har brukt denne karen på alle mine sykler de siste 14 årene. (forøvrig meget flink på kawa, men også andre merker, og fikser det aller meste). Der er timprisen 650,- inkl.moms. Hva er vanlig timepris i Oslo og andre steder??
Jeg har hørt at det ligger på rundt 1000 kr så 650kr er nok ganske rimelig.
Hvor holder denne karen til da?
Har sendt deg mere info på mail. Anbefaler å ringe å snakke med han :-)
:thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av mortenolb »

Har en faktura fra BLJ Motorsenter i Larvik her, står 850.

ZZR-Erling

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av ZZR-Erling »

"Service" er et utydelig begrep.
Man må spørre "hva koster en 12000km service, hva koster en årlig service, hva koster en 24000km service"?.... og i den duren.
Eller: "hva koster ventilsjekk, ventiljustering, olje, plugger, oljefilter, luftfilterfilter og kjølevannsbytte"?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av Intruder »

Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å

En dåre kan spørre...... :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av Carpa »

Intruder skrev:Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å

En dåre kan spørre...... :twisted
Skal en enslig arbeidsledig mor ha råd til motorsykkel i et land full av avgifter så må hun benytte de økonomiske fordelene det kan være å reise til nabolandet for service :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av ojda »

Carpa skrev:
Intruder skrev:Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å

En dåre kan spørre...... :twisted
Skal en enslig arbeidsledig mor ha råd til motorsykkel i et land full av avgifter så må hun benytte de økonomiske fordelene det kan være å reise til nabolandet for service :sk?

Der kan du desuten spise Kawasakiburger mens du venter :lol

Min lojalitet til verkstedet som tilhører butikken jeg handlet sykkelen min i,
forsvant den dagen de solgte ekstrautstyr jeg hadde bestilt til min sykkel
til en annen kunde fordi det passet seg sånn :bl3
Lojalitet går begge veier :blae
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av Intruder »

Carpa skrev:
Intruder skrev:Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å

En dåre kan spørre...... :twisted
Skal en enslig arbeidsledig mor ha råd til motorsykkel i et land full av avgifter så må hun benytte de økonomiske fordelene det kan være å reise til nabolandet for service :sk?
Er absolutt enig med deg det må det ikke herske tvil om,Carpa !! :thumleft
Så stå på og kjemp for det du mener,slike jenter/damer det vil gamle Norge ha... :prf :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service/Rep i Sverige

Legg inn av AJ »

ojda skrev:
Intruder skrev:Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å

En dåre kan spørre...... :twisted
Min lojalitet til verkstedet som tilhører butikken jeg handlet sykkelen min i,
forsvant den dagen de solgte ekstrautstyr jeg hadde bestilt til min sykkel
til en annen kunde fordi det passet seg sånn :bl3
Lojalitet går begge veier :blae
Ingen problemer med å forstå dette. Hadde blitt rimelig irritert jeg også, om jeg hadde opplevd det samme :sk? .
Noe jeg forsåvidt gjorde hos Jeco Motor etter at jeg kjøpte kliss nye TDM 900 der.
Ble helt klart ingen service-handling der i gården etter det jeg opplevde som ikke akkurat forbilledlig kundebehandling...

Men det ble heller ingen service i Sverige. Kunne selvfølgelig gjort det, men synes dette er litt problematisk i forhold til de som jobber med MC-service her i landet.
I løpet av få år er det flere verksteder jeg kjenner til her på Østlandet som har lagt ned driften.
Heldigvis holder de det gående, verkstedet som er sånn ca. 15 minutters kjøring fra her jeg bor.
Pris- og kompetansenivå er såpass bra at jeg velger å støtte disse ved å ta service på Stelvio'en her. At mekanikeren er Guzzi-eier selv og entusiast for merket på sin hals, er slett ikke noe minus heller :-) .

Det lokale verkstedet er det eneste i mils omkrets her jeg bor. Og skulle dette bli borte pga. av kundeflukt til Sverige vil MC-eierne her på bygda, etter mitt skjønn, miste et godt tilbud.
Dette tror jeg er dilemmaet også mange andre steder i landet.
Så vidt jeg vet ble to MC-verksted i Hønefoss lagt ned på omtrent samme tida for få år siden. Dermed var byen uten MC-verksted.
Nå tror jeg det er kommet i hvert fall et nytt utenfor byen, som man får håp er liv laga. Men da må kundegrunnlaget være til stede.

At man sparer en del kroner på svensk service er jeg ikke særlig i tvil om. Men om vi alle gjør dette er jeg redd vi sparer oss til fant i den forstand at kapasitet og kompetanse på området her i landet rett og slett forsvinner...
Ikke minst tror jeg det vil være bekymringsfullt med tanke på nyrekruttering til MC-mekaniker yrket.
Og sånn vil vi kanskje ikke ha det, når det kommer til stykket...?

Edit:
Den hvite italieneren kjøres i morgen inn til til sin andre 10K service denne sesongen. Igjen på det lokale verkstedet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar