Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Hva tror dere bergensere om denne ruta her? Er lagt opp til ene dagen på turen i sommer.

https://goo.gl/maps/aeV32" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Hva tror dere bergensere om denne ruta her? Er lagt opp til ene dagen på turen i sommer.

https://goo.gl/maps/aeV32" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette så ut som en veldig fin rute! her vil du få med utrolig mye fine mc veier. Men som elolz skriver, dere burde legge inn RV57 ikke via RV607 til Flekke før Dale

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Takk for tipset. Da blir det rv57!

Og det der så veldig mye bedre ut :prf

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Haymaker »

Formidabel oppgradering!
Veldig bra :-)

Jeg bytter også min i dag dersom jeg har gidd.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Hehehe det er ikke tvil om at den nye pad'en ser uendelig mye bedre ut. Hva tenkte han med han som smurte på den første du hadde :redface

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Hadde ikke du prøvd EBC HH Sintered og mente det ikke var noe digg? Vurderer å kjøpe de etter å ha sett flere skrive de er gode til sykkelen min, men har du noen andre forslag? :D

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Ugelvik »

Vil du ha en litt lengre tur er det også veldig fint litt lengre nord og ut mot kysten: https://goo.gl/maps/Nqo2M" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjørte ca samme rute som deg for ikke lenge siden, da med biten over inkludert.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Litt misunnelig :-)å Lyst på nye skiver selv. Både pga. utseendet, og fordi jeg kjenner at de ikke er helt rette, men det er såpass lite at jeg bare merker det når jeg bremser rolig i lav fart. Budsjettet holder bare til nye klosser, som jeg satser på å skifte samtidig som hjula skal av til dekkskifte.

Nye dreva du har bestilt, er det mer aks eller nyttigere turtall? :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Ah, fordi du har så sprek sykkel at du vil få OPP turtallet for motorveikjøring :lol :lol :lol
Men ja, det er jo bare win-win, da!

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av thewiz »

Skal gjøre den samme konverteringa på min R6. Tenkte å gå for dette kittet: http://www.sportbiketrackgear.com/drive ... -r6-03-14/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da med DID ERV3 kjede. Det blir da -1 foran og +2 bak. Da blir det nok litt annerledes på langstrekka på Rudskogen tenker jeg. Tar bort noe toppfart, men man er aldri over 250km/t uansett, så hvorfor ikke. Jeg trenger også speedohealer, eventuelt speedodrd

Jeg som hadde tenkt å bestille meg EBC HH sintered pads nå, nå fikk du meg til å tvile. Jeg har originale skiver da, kanskje det blir litt annerledes da.

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:Skal gjøre den samme konverteringa på min R6. Tenkte å gå for dette kittet: http://www.sportbiketrackgear.com/drive ... -r6-03-14/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da med DID ERV3 kjede. Det blir da -1 foran og +2 bak. Da blir det nok litt annerledes på langstrekka på Rudskogen tenker jeg. Tar bort noe toppfart, men man er aldri over 250km/t uansett, så hvorfor ikke. Jeg trenger også speedohealer, eventuelt speedodrd

Jeg som hadde tenkt å bestille meg EBC HH sintered pads nå, nå fikk du meg til å tvile. Jeg har originale skiver da, kanskje det blir litt annerledes da.
Jeg drava ned min cbr med 1 tann fremme, hadde jeg tatt to opp bak i tillegg tror jeg den hadde blitt slitsom i trafikken. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel.

Har brukt EBC hh sintreded klosser i to år nå på mine EBC og orginalskiver, ikke noe vondt å si om dem. Kraftig førstebitt og god følelse med bremsen.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av KTM950SMR »

Dobbelpost
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Tror jeg bare går for EBC HH sintered selv. Om de støyer litt gjør meg ingenting, og skal følge med på evt. oppheting i starten.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av thewiz »

KTM950SMR skrev: Jeg drava ned min cbr med 1 tann fremme, hadde jeg tatt to opp bak i tillegg tror jeg den hadde blitt slitsom i trafikken. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel.
Har brukt EBC hh sintreded klosser i to år nå på mine EBC og orginalskiver, ikke noe vondt å si om dem. Kraftig førstebitt og god følelse med bremsen.

Ja, tenkte opprinnelig kun 1 tann ned foran, men har sett det er populært med denne 520 convertion med -1 +2. Skal tenke litt på det. Kanskje jeg skal bestille -1 med 530 som original kjede / bakdrev er for å se hvordan det er først.

Ok, tror nok det blir å bestille EBC HH klosser foran. De fleste sier det er en god oppgradering med originale skiver.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

Hmmmm, må man egentlig klinke kjedet. Bytta på flere sykler jeg og har da brukt sånn clip-on masterlink-sak, som man bare clipser på. Tålte MYE hardkjør på Thundercaten min hvertfall, hadde mange banedager på kjedet også........vet det er litt blandede meninger om det, enormt enkelt hvertfall :scratch

https://m.youtube.com/watch?v=j1YJ8Hf-RIk" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar