Klasse A1

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Klasse A1

Legg inn av JK95 »

Da var tiden kommet for meg også :[-o<
Fikk i går vite at jeg får første kjøretime tirsdag om ei å ei halv uke og mulig oppkjøringsdato 15. Mai :prf

Spørsmålet mitt er om dere erfarne sjåfører har noen tips? Jeg kan innrømme at jeg ikke har så mye erfaring på svingete veier pga lite tid med kjøreforhold, og derfor har jeg heller ikke mye tid med passasjer :-k Dette gjør meg litt nervøs, kjørelærer sitter jo på. Ikke føler jeg meg helt trygg på dette heller, synes sykkelen min er veldig høy bak, spesielt i forhold til shadowen kjøreskolen bruker :-k
Tror jeg bare får ta det rolig å prøve å kjøre litt mer nå som veien er bar :mk :prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Klasse A1

Legg inn av SuperMorten »

Tok lappen på tung sykkel sommeren 08. Da hadde jeg ikke kjørt noe siden jeg kjørte lett sykkel i 1988, så det var nesten som å begynne helt på nytt. Jeg tok det bare helt rolig. Første kjøretime fikk jeg helt alene på en tom parkeringsplass utenfor kjøreskolen, mens kjørelærer var inne å gjorde kontorarbeid. Dette var bare for å bli kjent med sykkelen. Ellers tok jeg det veldig rolig, og ville være trygg på alt jeg gjorde. Fikk flere ganger beskjed om å være litt mer aggressiv. Selv sensor påpekte at jeg måtte være litt mer aggressiv. Og det har jeg blitt.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar