Flekker på sykkel under vinterlagring *Løst*

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av Snikkeren »

Det der så ikke bra ut nei. Hvis de setter seg helt på bakbeina så får du ta kontakt med TV2 hjelper deg eller noe sånt.

Men det kan jo være at de ordner opp uten protester. Dårlig rykte sprer seg fort vet du, og det er de jo ikke tjent med.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

Skal ta meg en tur til dem til mandag, hvis jeg ikke har fått svar på den sinna mailen min til de.. hehe.
Nå skal jeg og dama, og flekken (tdmèn) ta oss en tur til sverige. Brått fikk tdmèn nytt kallenavn gitt. hehe.

Tenkte å bruke autoslo på eksosen om jeg må fikse det selv. Men plasten og ramma trur jeg det blir værre med.. hmm

ZZR-Erling

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av ZZR-Erling »

hmf... :-k bad case!

Noen må vite noe her...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg hjemme etter en lang mc tur, harry handle tur i sverige blant annet..
Aj: Gjorde som du snakket om istad, tok en litt sånn spiss plastikting, og skrapet pent på ramma på sykkelen istad, og da forsvant flekkene ganske lett egentlig.. Men hvordan bør jeg gjøre det med flekkene som er på selve plastkåpe, som vist på bilde under...

Er det ikke litt drastiskt å bruke plast skrape der? Kan jeg evt bruke en litt mild polish? Slik man bruker på fangere på biler, osv?
Hvis jeg prøver litt pent med sånn polish, akkurat på flekkene.. Eller prøve pent med lakkrens på flekkene.. Kan det fungere? Nå snakker jeg altså om flekkene på plastkåpa..
Flekkene på ramma har jeg fått vekk, det samme med flekkene på setet. Eksospotta tenkte jeg å polere med autosol i morra, så de forsvinner da tenker jeg..
Da sitter jeg kun igjen med flekkene på plastkåpa..

Håper på svar fra noen som vet, vil jo ikke skade lakken på plastkåpa heller... :scratch Men polish bør vel funke vel, hvis jeg tar det pent, med en mild polish, og ikke gnir for hardt?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av Svolp »

Hvis dem ikke står til ansvar er det ingen problem og rubbe det vekk, evt klarer kanskje clay og ta det...
Ta en tur innom http://www.detailersclub.no for tips og triks, er også en egen "Jobb ønskes utført" seksjon med enormt mange dyktige detailers med meget gode priser som tar på seg slike jobber.

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

jeg har både en mild lakkrens, polish, og rubbing stående her. Som jeg blant annet har brukt på bilfangeren uten problem. Kan jeg evt prøve en av de? Evt hvilken anbefalles da?? Tenkte å fjerne de selv i morra da, om jeg kan bruke noe av det, og hvis det går vekk.. Men har tatt endel bilder, så skal forsatt snakke med de som hadde den inne til vinterlagring uansett..

Svolp: Takk for tipset, men tenkte evt å prøve selv. Med lakkrens, polish eller noe rubbing greier.. men kan jeg bruke noe av det på plastkåpa? Evt Hva er clay?

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av Svolp »

Clay er leire som du bruker for og fjerne piggdekkstøv, rusk og rask som sitter godt fast.
Gjerne lakk blir for hardt men kanskje verdt forsøket i stedet for og begynne med rubbinga med en gang?

Her kan du lese litt om clay:

http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=175

PS: Etter clay så er det viktig med en god korrigering da det etterlater en del riper i klarlakken

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

Trur jeg satser på polish, lakkrens, eller rubbing først jeg.. Bare finne ut hva som lønner seg å bruke på lakkede plastdeksel..
Men takk for tipset Svolp, skal sjekke det ut nærmere og det andre ikke fungerer..

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

Kan jeg evt bruke denne for å prøve å ta vekk lakkflekkene på plastkåpa?

Avlägsnar beläggningar som fastnat, oxidering, lätta skråmor och borstmärken utan att ge slipskador.

Den slipkornsfria lackrengöraren som inte ger kemisk lukt.

http://meguiars.nordicshops.com/PICTURE ... ingrda.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av RuneMC »

Whitespirit på klut pleier jo å ta asfaltflekker enkelt... og har brukt det på bil uten at det er for sterkt (diverse polering inneholder jo som regel noen prosent whitespirit) - men om det blir for sterkt for plasten på en MC eller for svakt for lakk-dråper som sannsynligvis har herdet vites ikke...

Uansett angrer jeg ikke på at jeg lagrer sykkelen hjemme når jeg leser slike historier. Ja, den har det kaldt noen mnd, men slipper ihvertfall å bekymre meg om at andre skader den. De står jo som regel rimelig tett også, så det er fort gjort med noen riper når sykler innimellom skal lirkes forbi diverse andre. (I forhold til tyveri og brann tar jo heller ikke de som vinterlagrer noe ansvar, det går evt på din egen forsikring.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av Welshen »

Dette var jo ikke noe hyggelig. En kan forvente at sykkelen får skikkelig behandling og du har vel gjerne også betalt for å ha sykkelen stående der gjennom vinteren. Et spørsmål er jo selvfølgelig om det finnes noen regler for dette stedet? dvs er det åpenet for at alle kunder som har sykkelen stående der kan komme inn å fikse egen sykkelen?
Kjenner du andre som har hatt sykkelen der? Kan du høre med de?

Men sikkert greit å gå rett på ballen først og snakke med bedriften. Er dette et "reinslig" firma så går det nok greit, er det derimot "Ærlige Erling" så kan det kanskje bli et problem med å legge frem "bevisene".....men har du noen avtale/kontrakt på dette? Står det retningslinjer i den?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

De har virket seriøse og slik ellers, når jeg har hatt den på verksted der og sånn..
Men de kan virke litt sta, hehe. Når jeg leverte den inn, så gikk vi ikke igjennom noen kontrakt eller noe, så tviler egentlig på at jeg kommer noe vei..

Nå har jeg jo klart å fjerne flekkene på eksosanlegget, setet, og ramma..
Og tenkte jeg skulle prøve å fjerne de flekkene på plastkåpa idag, har forresten tatt masse bilder, som jeg har sendt til de, så de kan se hvordan den så ut...
Og jeg kommer aldri til å sette den inn der igjen for å si det sånn.. De virker utrolig flinke til å skru sykkel, men å ha den på vinterlagring, det klarer de ikke helt. hehe.

Vet ikke om noen som har hatt sykkelen der, kanskje det er noen andre her på mc-siden som har hatt sykkelen der? Hos Løwens Yamaha senter på Gressvik.. Er jo noen flere folk her inne ifra særp/fredrikstad vel? Skrik ut om dere har hatt sykkelen der ;-)

Forresten, hva lønner det seg å prøve med først, lakkrens eller polish?
Tenkte aller først å prøve med skrape, men hvis ikke det går så blir det polish eller lakkrens, men hva?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av TBI81 »

Er det helt på tryne å foreslå god gammeldags lampeolje? Kallbra for å fjerne asfalt og sånt grums i alle fall :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av lasse_hansen »

hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt på.. Kanskje det kan være en idè :prf

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Flekker på sykkel under vinterlagring

Legg inn av guzziman »

Ville kanskje prøvd grafittifjerner.. små duker på boks . funker veldig bra på grafitti.(spraylakk)

Har en boks liggende om du vil prøve..
Triumph Daytona 955i 2003

Svar