SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tror jeg heller mot E4. Jeg har kjørt de andre tidligere. Siden jeg tenker å kjøre midt i juni, er vel ikke det helt store feriekjøret kommet i gang.

Tor2502, sjekk denne http://ironbutt.com/ridecerts/" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av ojda »

Hvis du sender dattera et postkort, og snur forhjulet den andre veien.
Er du i Milano på samme kilometerstanden :vs Hils myggen :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av DrGreve »

Legg inn en liten omvei på ett par kilometer, så er du akkurat innenfor :knegg
Skjermbilde (449x650).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:Hvis du sender dattera et postkort, og snur forhjulet den andre veien.
Er du i Milano på samme kilometerstanden :vs Hils myggen :lol
Har tenkt den tanken også. Kan jo hive meg på Autozug og lukke øynene mens jeg teller km... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:Legg inn en liten omvei på ett par kilometer, så er du akkurat innenfor :knegg
Skjermbilde (449x650).jpg
Det er 1600 km (1000 miles) som er kravet. Så alle tre er innafor.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:E4 blir lengste og kjedeligste alternativ for deg. I tillegg er det en voldsom trafikk der i ferietida.
Det eneste du får se på turen er biler, noen mc,er og skog.
Innlandsveien er mindre kjedelig, stort sett god vei, lite trafikk og litt mere "mc-vei".
E6 gjennom Norge er jo en prøvelse i ferien, mye trafikk, dårlige streknnger, men til gjengjeld mere variasjon.
Tenker da på utsikten fra sykkelsetet.
Hvis du kjører tidlig på morran og sent utover kvelden unngår du det verste ferierushet, og fra Nordtrøndelag og nordover har du dagslys hele døgnet.
Mener du at E4 er kjedeligere enn innlandsveien? Har kjørt innlandsveien et par ganger, og stort kjedeligere kan det da umulig bli. Det er riktignok noen år siden jeg kjørte der, men jeg husker at bensin kunne være et problem. Det var ikke akkurat tett med bensinstasjoner. Ser ut som det er mer bebyggelse langs E4.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av JohnnyTh »

Høres bra ut dette, uansett hvilken vei du velger. Gøy med flere Iron Buttere her på McSiden. :prf
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:Høres bra ut dette, uansett hvilken vei du velger. Gøy med flere Iron Buttere her på McSiden. :prf
Har lyst å prøve ihvertfall.. Alltid når jeg kjører bil med kjerringa, får jeg kjeft fordi jeg aldri stopper, så kanskje dette er noe for meg.. Dessuten, vil jeg også ha sånn skiltplate :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av RuneMC »

Setet på en RT er vel uansett for behagelig til at det kvalifiserer til IronButt ?? :knegg

Uansett... behagelig sete... god vindskjerm mot elementene... lang nitrist vei... zzzzsøvndyssssende.... :-k

Personlig ser jeg ikke helt "whats-in-it-for-me" ved å klare en slik "sertifisering". Klarer meg utmerket uten, og kjører heller morsomme svingete veier uten stoppeklokke og snittfart-krav som ikke er helt tilpasset norske forhold.

Ville heller kjørt langs kyst og fjord i passende etapper med et par overnattinger oppover. F.eks. http://goo.gl/maps/khxro
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

RuneMC skrev:Setet på en RT er vel uansett for behagelig til at det kvalifiserer til IronButt ?? :knegg

Uansett... behagelig sete... god vindskjerm mot elementene... lang nitrist vei... zzzzsøvndyssssende.... :-k

Personlig ser jeg ikke helt "whats-in-it-for-me" ved å klare en slik "sertifisering". Klarer meg utmerket uten, og kjører heller morsomme svingete veier uten stoppeklokke og snittfart-krav som ikke er helt tilpasset norske forhold.

Ville heller kjørt langs kyst og fjord i passende etapper med et par overnattinger oppover. F.eks. http://goo.gl/maps/khxro
For meg er dette en motivasjonsfaktor, for å reise "The long way up" for å besøke min datter. Eksen tilbyr meg å sove på sofaen, men jeg tar med meg teltet.. :knegg

Og forresten, farten er ikke avskrekkende. 1600 km på 24 timer er "bare" 66,67 km/ti snittfart.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
RuneMC skrev:Setet på en RT er vel uansett for behagelig til at det kvalifiserer til IronButt ?? :knegg

Uansett... behagelig sete... god vindskjerm mot elementene... lang nitrist vei... zzzzsøvndyssssende.... :-k

Personlig ser jeg ikke helt "whats-in-it-for-me" ved å klare en slik "sertifisering". Klarer meg utmerket uten, og kjører heller morsomme svingete veier uten stoppeklokke og snittfart-krav som ikke er helt tilpasset norske forhold.

Ville heller kjørt langs kyst og fjord i passende etapper med et par overnattinger oppover. F.eks. http://goo.gl/maps/khxro
For meg er dette en motivasjonsfaktor, for å reise "The long way up" for å besøke min datter. Eksen tilbyr meg å sove på sofaen, men jeg tar med meg teltet.. :knegg

Og forresten, farten er ikke avskrekkende. 1600 km på 24 timer er "bare" 66,67 km/ti snittfart.
Det er ikke nødvendigvis høy fart som avgjør om man klarer det eller ikke, men hvor efektiv man er ved pauser og lignende. Og så må man ha en god plan på ruten man skal kjøre.
Hvorfor løper noen maraton? Jeg liker bedre å jogge en tur i skogen og se på den. Blir vel noe av det samme.
Behaglig sal er en fordel, men det er endel andre ting og man blir sliten av.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6993
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:
Jompa skrev:E4 blir lengste og kjedeligste alternativ for deg. I tillegg er det en voldsom trafikk der i ferietida.
Det eneste du får se på turen er biler, noen mc,er og skog.
Innlandsveien er mindre kjedelig, stort sett god vei, lite trafikk og litt mere "mc-vei".
E6 gjennom Norge er jo en prøvelse i ferien, mye trafikk, dårlige streknnger, men til gjengjeld mere variasjon.
Tenker da på utsikten fra sykkelsetet.
Hvis du kjører tidlig på morran og sent utover kvelden unngår du det verste ferierushet, og fra Nordtrøndelag og nordover har du dagslys hele døgnet.
Mener du at E4 er kjedeligere enn innlandsveien? Har kjørt innlandsveien et par ganger, og stort kjedeligere kan det da umulig bli. Det er riktignok noen år siden jeg kjørte der, men jeg husker at bensin kunne være et problem. Det var ikke akkurat tett med bensinstasjoner. Ser ut som det er mer bebyggelse langs E4.
Ja, veien går stort sett rett frem, avbrutt av ei og anna rundkjøring.
Innlandsveien er ikke akkurat noen norsk fjellvei, men har litt mere svinger enn E4.
Og bebygglese er det langs E4, både Ikea, Jula, Biltema m.fl.
Sjøl foretrekker jeg furutrær....... Bensin burde ikke være noe problem, men det kan hende du må planlegge tankinga litt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av RuneMC »

@SuperMorten - nå må du utsette turen litt så du får med deg VG-Lista i Sortland den 30 juli - dette er jo historisk !

http://www.nrk.no/nordland/her-jubler-s ... 1.11717743 :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har en del Facebookvenner oppi der, og har sett engasjementet. Er ikke overrasket. Men da er det ingen hjemme å besøke, for datteren min er hos meg.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:
SuperMorten skrev:
Jompa skrev:E4 blir lengste og kjedeligste alternativ for deg. I tillegg er det en voldsom trafikk der i ferietida.
Det eneste du får se på turen er biler, noen mc,er og skog.
Innlandsveien er mindre kjedelig, stort sett god vei, lite trafikk og litt mere "mc-vei".
E6 gjennom Norge er jo en prøvelse i ferien, mye trafikk, dårlige streknnger, men til gjengjeld mere variasjon.
Tenker da på utsikten fra sykkelsetet.
Hvis du kjører tidlig på morran og sent utover kvelden unngår du det verste ferierushet, og fra Nordtrøndelag og nordover har du dagslys hele døgnet.
Mener du at E4 er kjedeligere enn innlandsveien? Har kjørt innlandsveien et par ganger, og stort kjedeligere kan det da umulig bli. Det er riktignok noen år siden jeg kjørte der, men jeg husker at bensin kunne være et problem. Det var ikke akkurat tett med bensinstasjoner. Ser ut som det er mer bebyggelse langs E4.
Ja, veien går stort sett rett frem, avbrutt av ei og anna rundkjøring.
Innlandsveien er ikke akkurat noen norsk fjellvei, men har litt mere svinger enn E4.
Og bebygglese er det langs E4, både Ikea, Jula, Biltema m.fl.
Sjøl foretrekker jeg furutrær....... Bensin burde ikke være noe problem, men det kan hende du må planlegge tankinga litt.
Enig med Jompa, E-45 er å foretrekke.
Bensin på den svenske landsbygda kunne være ett problem i gamle dager. Svenskene var fæl til å låse døra klokken 16 og ha stengt i helgene, men med visakortenes inntog er det ikke lenger noe problem.
Ta deg inn i Sverige ved Nybergsund og ta korteste vei til Østersund, ca. 35 mil fra grensen. Følg E45 til du treffer E10 ved Gallivarre. Da har du strake veien til Bjørnfjell og E6 like nord for Narvik. Deretter Tjeldsundbrua, over Kåringen, Gulllesfjordbotn og videre til Sortland :thumleft
Skjermbilde.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar