Bytte av MC

Forum for fulleffekt tung-MC
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bytte av MC

Legg inn av joo »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33290713

Titta på den selv for å ha noe å skifte slitedeler på og gnukke. Men Orkanger er langt av gårde, og nå er et spennende gnukkeprosjekt straks ferdig og sesonger er rett rundt hjørnet. Tror dessuten der ikke er mye den Transalpen trenger av gnukking...Da blir det ikke annet enn mest mulig kjøring fram til meteorologene sier at man skal søke i hus igjen og gnukke...

Kom forresten på at jeg ALDRI skal ha Honda når jeg bare får summa meg :moi: Bare siden Honda-eierne er så Honda-frelste :lol
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Tror den blir for gammel. Han vil nok ha ca 2000mod eller nyere
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bytte av MC

Legg inn av Svolp »

Hvis en kan strekke budsjettet noe og faktisk få seg en grei sykkel hadde jeg kjøpt V-Strom, BMW GS650 eller TDM!
Hvis det dog står på pengene og man ikke er spessielt interessert i egenskaper er jo Transalp et greit valg..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av evike »

Svolp skrev:Hvis en kan strekke budsjettet noe og faktisk få seg en grei sykkel hadde jeg kjøpt V-Strom, BMW GS650 eller TDM!
Hvis det dog står på pengene og man ikke er spessielt interessert i egenskaper er jo Transalp et greit valg..
Misunner dere som har lange nok bein til at sånne valg kan taes!! ](*,)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bytte av MC

Legg inn av Svolp »

evike skrev:Misunner dere som har lange nok bein til at sånne valg kan taes!! ](*,)
:terge
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bytte av MC

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg har noen mil på TDM 850. 94 mod.

Kjempesykkel å kjøre langt med. Ble ikke sliten i det hele tatt (Hadde riktignok Corbinsal, har ikke prøvd med orginal.)

Jeg hadde god knebøy da jeg sto med begge beina i bakken, og satt rett og fint med avslappede armer.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bytte av MC

Legg inn av RuneMC »

I tillegg til de som allerede er nevnt
Kawa Er6f - litt mer opprett og litt snillere benvinkel iflg http://cycle-ergo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33428268" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne GS'en virket jo billig http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31322947" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller litt utradisjonelt Ducati 1000 DS
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29899391" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av tagesk »

Transalp!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Da har vi diskutert saken, og jeg tror jaggu meg har klart å "overbevise" svigers til at det er fornuftig å se på en annen type sykkel.
Tror vi i 1. omgang skal kikke på TDM, så får vi se hvordan den sykkelen passer for ham. :thumleft
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av Globe »

Støttes :thumleft

Spennende med jakt på sykkel :-)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Da har vi vært og kikket på en TDM 850 2000mod.
Sittestillingen for svigers virket veldig bra på denne sykkelen :thumleft

850 kontra 900 har forgassere, er litt usikker på om det er noe å satse på...(funker sikkert altså, men ser for meg at innsprut er litt mere moderne)
Denne kroppen som eide motorsykkelen hevdet at det hadde vært mye tull med TDM900 sin innsprut(tidlige modeller) er dette noe som holder vann, eller er det noe som er sagt bare fordi han selger en uten innsprut selv?

Uansett har vi bestemt oss for at vi skal kikke på V-strom, før vi gjør noe mer :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bytte av MC

Legg inn av ojda »

Synes helt klart dere skal vurdere V-Strom 650 veldig nøye.
Jeg har ikke giddet å kommentere denne tråden tidligere,
da jeg selv har hatt min V-Strom ute for salg og derav
sikkert ville ha blitt klasset innhabil :lol
Det er ingen tvil om at man får MYE mer sykkel for pengene
ved å legge de i Suzukien. Jeg sier ikke at den er bedre en TDM'n
bare at du betaler endel for forskjellen.
Den er desuten bedre beskyttet for fartsvind.
TDM'n på sin side er selvfølgelig raskere og mere kraftfull,
men det skulle jo bare mangle.
Differansen på to nylige salg, nemlig mitt og Globe sitt
viser vel en nogenlunde fasit. Globe sin er 1 år nyere en min,
jeg tror vel verdien av ekstrautstyret var ganske lik.
Begge selgere er fornøyd med pris, det var også begge kjøperne.
Og differansen er ca 30000 kr.
Du går ikke feil med noen av disse kjøpene, men vil du senke budsjettet,
anbefaler jeg deg Suzuki V-Strom 650. :=D>
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bytte av MC

Legg inn av ojda »

Ps: Sittestillingen på de to er nesten identisk :-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av AJ »

2000Touring skrev:Da har vi vært og kikket på en TDM 850 2000mod.
Sittestillingen for svigers virket veldig bra på denne sykkelen :thumleft

850 kontra 900 har forgassere, er litt usikker på om det er noe å satse på...(funker sikkert altså, men ser for meg at innsprut er litt mere moderne)
Denne kroppen som eide motorsykkelen hevdet at det hadde vært mye tull med TDM900 sin innsprut(tidlige modeller) er dette noe som holder vann, eller er det noe som er sagt bare fordi han selger en uten innsprut selv?

Uansett har vi bestemt oss for at vi skal kikke på V-strom, før vi gjør noe mer :D
"Denne kroppen" har delvis rett:
Innspruten på de første 900'ene var noe grovjustert i kantene, kan man si. Dette ble fikset senere og fra 2006 modellene har dette ikke vært noe problem.
Modeller fram tom. 2005 hadde også en svakhet med TPS'en, som sitter på injection-systemet. Det ble sendt ut tilbakekalling (recall) på dette problemet og på modeller fra 2005 og eldre byttes dette uten kostnad for eieren. Vil tro at delen er byttet på de fleste modellene. Men det kan alltids finnes unntak...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

ojda skrev:Ps: Sittestillingen på de to er nesten identisk :-)
Ved hjelp av http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ser jeg at det stemmer sånn nogenlunde.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar