Bytte av MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

ojda skrev:Synes helt klart dere skal vurdere V-Strom 650 veldig nøye.
Det er ingen tvil om at man får MYE mer sykkel for pengene
ved å legge de i Suzukien.
Du går ikke feil med noen av disse kjøpene, men vil du senke budsjettet,
anbefaler jeg deg Suzuki V-Strom 650. :=D>
Har som sagt planer om å kikke på Suzukien, faktisk allerede neste uke. Så da får vi se hvordan den sykkelen passer ham.
Ser jo at man gjerne får en 2-3 år nyere Suzuki kontra TDM.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bytte av MC

Legg inn av ojda »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32681794" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Kjempekjøp!
Rent bortsett fra at den er regga som mellomklassesykkel :sorry
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bytte av MC

Legg inn av ojda »

Du klarer selvfølgelig å bla i annonser selv, men dette er heller ikke noe dårlig bud.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32513850" onclick="window.open(this.href);return false;

Den ligger jo langt unna, men sier noe om hva man får med en grei sum penger.
Hvor mange kilometer sykkelen bør ha på meteret bør jo vurderes utfra hvor mye
senior forventes å kjøre og hvor lenge han antar å beholde sykkelen.
Min fikk jeg 54 for, å jeg solgte med grei gevinst etter 2 år. 8)
Det finnes gode kjøp derute.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Joda, har finn.no på nettet mitt også :knegg
Men nå begynner dette å bli vesentlig høyere pris enn hva forutsetningene var :-#
Tror ikke han er interessert i å bruke 75k dersom han kan gjøre et greit kjøp for 65k eller mindre.
Og jeg ser jo at V-Stromm'ene ligger nok i et bra prisleie i forhold til hva han vil bruke av penger.

Er det noen som vet om V-strom hadde noen "issuses" alà TDM'en sitt innspruts"problem", på de første modellene fra 2004?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bytte av MC

Legg inn av ojda »

Det er for meg ukjent med noen gjengangerproblemer med V-Strom,
men alt du kan ønske å vite kan du få tilfredsstilt her.

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

ojda skrev:Det er for meg ukjent med noen gjengangerproblemer med V-Strom,
men alt du kan ønske å vite kan du få tilfredsstilt her.

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk interessant forum
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37886
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av AJ »

Og siden begge TDM-modellene er nevnt kan kanskje dette forumet være verd et besøk... ;-)

Denne tråden viser for øvrig at TDM kan gå rimelig langt... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bytte av MC

Legg inn av jhn »

AJ skrev:Og siden begge TDM-modellene er nevnt kan kanskje dette forumet være verd et besøk... ;-)

Denne tråden viser for øvrig at TDM kan gå rimelig langt... :-)
En sak æ har undra mæ over i mange år, hvorfor sies det at en mc som har gått, la oss si 50-60.000 km, har gått langt? Mens en bil med samme km-stand knapt e innkjørt? I tillegg så stelles vel de fleste mc'r med litt større omhu enn en bil.
Ja ja, men tilbake til tema, i valget mellom V-strom 650 og TDM, så ville nok æ valgt TDM, men det pga motoreffekt. Med min V-strom 1000 med ca 100 hk og 100 Nm+/- et par %, så føle æ at æ e i nedre sjikt av det akseptable, men det vurderes jo ulikt av den enkelte.
Etter sigende så får man mere sykkel for pengene ved å kjøpe en 650 framfor en 1000 ccm, men kvaliteten e upåklagelig på begge

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bytte av MC

Legg inn av Snikkeren »

No må du huske at det var i miles, og ikke km på de syklene fra Carpe-TDM forumet. Dvs sykler som har gått over 160000 km. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

jhn skrev: Ja ja, men tilbake til tema, i valget mellom V-strom 650 og TDM, så ville nok æ valgt TDM, men det pga motoreffekt. Med min V-strom 1000 med ca 100 hk og 100 Nm+/- et par %, så føle æ at æ e i nedre sjikt av det akseptable, men det vurderes jo ulikt av den enkelte.
Etter sigende så får man mere sykkel for pengene ved å kjøpe en 650 framfor en 1000 ccm, men kvaliteten e upåklagelig på begge
Nå er jo svigers vant til en GSX600F med rekke 4'er og 80HK.
Å gå over til DL650 med 2 sylindre med 67HK, og sikkert enda større dreiemoment tror jeg egentlig ikke vil føles svakere, snarere tvert i mot - vil jeg tro...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bytte av MC

Legg inn av ArcticTiger »

Hva med en Suzuki gsf 1200 Bandit? En momentsterk, lettkjørt sykkel som tiltross for at den er noen år gir mye kjøreglede. Mottorn er mindre "stressa" og har lavere turtall enn en 600, og går mer uanstrengt. Ikke mye vibrasjoner om gasserne er riktig synkronisert.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bytte av MC

Legg inn av 2000Touring »

Det er selvfølgelig en mulighet, men tror(vet) han kommer til å sitte mer oppreist på en TDM/V-Strom - noe jeg vet han kommer til å sette pris på.

Og som jeg skrev i forrige innlegg tror jeg ikke det er noen "case" med motorstyrke.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bytte av MC

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev:No må du huske at det var i miles, og ikke km på de syklene fra Carpe-TDM forumet. Dvs sykler som har gått over 160000 km. ;e
Ah, det tenkte æ ikke på, 160.000 km e jo en anseelig distanse.
But still, det e en viss forskjell på hva som blir regnet som langt mellom mc og bil.
Det var kanskje mere tydelig før i tiden

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bytte av MC

Legg inn av jhn »

2000Touring skrev:
jhn skrev: Ja ja, men tilbake til tema, i valget mellom V-strom 650 og TDM, så ville nok æ valgt TDM, men det pga motoreffekt. Med min V-strom 1000 med ca 100 hk og 100 Nm+/- et par %, så føle æ at æ e i nedre sjikt av det akseptable, men det vurderes jo ulikt av den enkelte.
Etter sigende så får man mere sykkel for pengene ved å kjøpe en 650 framfor en 1000 ccm, men kvaliteten e upåklagelig på begge
Nå er jo svigers vant til en GSX600F med rekke 4'er og 80HK.
Å gå over til DL650 med 2 sylindre med 67HK, og sikkert enda større dreiemoment tror jeg egentlig ikke vil føles svakere, snarere tvert i mot - vil jeg tro...
Æ hadde R4 (Honda Hornet 900) med samme Hk og Nm som V-strom 1000, men æ opplevde Hondaen som sterkere på alle turtall
Litt spent på hvordan "svigers" opplever overgangen fra R4 til V2

Svar