Fidel skrev:Guzzi!
(måtte som vanlig trø til med noe alternativt oppi all undertøysreklamen. Triumph, altså...
Tror neppe at de leverer noe i min størrelse.... : - ))
Fidel skrev:Guzzi!
(måtte som vanlig trø til med noe alternativt oppi all undertøysreklamen. Triumph, altså...
En Moto Guzzi som dette ser ikke så halvgæern ut den heller, nei...Fidel skrev:Guzzi!
(måtte som vanlig trø til med noe alternativt oppi all undertøysreklamen. Triumph, altså...
Den der kan vel ikke kjøre på grus! Den har jo ikkeno nebb.AJ skrev:En Moto Guzzi som dette ser ikke så halvgæern ut den heller, nei...Fidel skrev:Guzzi!
(måtte som vanlig trø til med noe alternativt oppi all undertøysreklamen. Triumph, altså...
ojda skrev:
Den der kan vel ikke kjøre på grus! Den har jo ikkeno nebb.
Skal man kjøre mye på grus så ville jeg nok foretrekke enn mindre sykkel enn alle disse tre; GS 1200, Tiger Explorer og Stelvio + noen andre.ojda skrev: Men seriøst, denne veier 259kg tørr.
Nå er jeg ikke helt med.?AJ skrev:ojda skrev:
Den der kan vel ikke kjøre på grus! Den har jo ikkeno nebb.
Nettopp!
Og kanskje...
Derfor!
Kommentaren ha'kke med vekta å gjøre, men med at det endelig er en produsent som faktisk tar "sjansen" på å levere en MC-SUV i samme klasse uten nebb og antakelig med samme mulige ambisjoner om å kunne gjøre det i terreng/grus, som sine konkurrenter.ojda skrev:Nå er jeg ikke helt med.?AJ skrev:ojda skrev:
Den der kan vel ikke kjøre på grus! Den har jo ikkeno nebb.
Nettopp!
Og kanskje...
Derfor!
Exploreren med sine tørre 222 kg er muligens for tung,
mens Stelvioen er et mulig bedre valg med sine 259 kg.
Hvor pokker skal man da plassere Scnapsen etter en lang dags ferd igennom Alpelandskap.AJ skrev:Kommentaren ha'kke med vekta å gjøre, men med at det endelig er en produsent som faktisk tar "sjansen" på å levere en MC-SUV i samme klasse uten nebb og antakelig med samme mulige ambisjoner om å kunne gjøre det i terreng/grus, som sine konkurrenter.ojda skrev:Nå er jeg ikke helt med.?AJ skrev:ojda skrev:
Den der kan vel ikke kjøre på grus! Den har jo ikkeno nebb.
Nettopp!
Og kanskje...
Derfor!
Exploreren med sine tørre 222 kg er muligens for tung,
mens Stelvioen er et mulig bedre valg med sine 259 kg.
Virker som at "alle" skal ha dette nebbet på sine "off-road"-modeller, mens MG altså ikke gjør det.
Men fortsatt mener jeg at alle disse er for store og tunge til å bli håndtert på en forsvarlig god måte off-road. I hvert for for meg med min MC-erfaring.
En Husaberg, derimot, som jeg har nevnt tidligere, kan jeg takle på en forsvarlig måte under slike forhold, men ikke disse store MC-SUV'ene...
Dermed håper jeg å ha fått understreket nettopp! derfor! poenget mitt i forrige post...
Som all-road'ere fungerer de selvfølgelig utmerket. Og det er jo strengt tatt det de er laget for. På samme måte som langt de fleste av dagens SUV-biler.ojda skrev: Hvor pokker skal man da plassere Scnapsen etter en lang dags ferd igennom Alpelandskap.
Men somsagt er jeg ikke ute etter en offroadmaskin, men en allroadmaskin.
20 kg opp fra V-Stromen skal nok fungere helt greit.