Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Deas
Innlegg: 7
Registrert: 08 jan 2012, 12:29
Motorsykkelen din: x
Sted: Skien

Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Deas »

Jente 16 her, lett mc-lappen er rett rundt hjørnet når det er tørt til våren, men jeg tenkte å kjøpe lett Mc allerede nå da det er vinterpriser. Trenger sårt hjelp til valg av sykkel! :-k

Jeg er så og si blank når det gjelder valg av dette, har lest litt rundt de siste ukene smått og sett meg litt rundt på finn og AutoDB. Den vil bli brukt til og fra skole i byen, og til venner som bor halvannen time motorvei unna. Vil helst slippe for mye skruing, og ha en som ikke er for dyr i drift. Har ca 10 000-20 000 til rådighet.

Utseendemessig er det ideelle er en feminin retro modell (Vespas retromodeller for eksempel), med plass til passasjer og som jeg slipper å skru så alt for mye på, jeg har ikke funnet dette under 30 000... Jeg har og sett på Yamaha Virago, og synes denne ser sånn passe ut.. Men uff. Jeg trenger virkelig hjelp.

Alt i alt: 10 000-20 000, passasjerplass, minimalt med mekking, billig i drift, feminin til en viss grad.. Hjelp! ](*,)

pst. retro er tommel opp!

Edit:skrivefeil
Sist redigert av Deas den 11 jan 2012, 10:18, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av AJ »

Hei Deas og velkommen hit til MCsiden.no :vs
Veldig trivelig med flere jenter her inne :thumleft

Kanskje en Honda Rebel kan være noe?
Ta en kikk på denne...:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32602721" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Crinos »

Hei og velkommen Deas!

Virelig morro med flere yngre brukere her på forumet, og artig å lese at fler og fler jenter/kvinner nå tyr til to hjul! :prop:


Det har vert en del tråder her i det siste om "hva skal jeg velge", men du har bidratt med et nytt element som jeg liker.. retro! :thumleft

Jeg tror at rimelig og retro er ord som passer dårlig sammen.
Men fks en slik en: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29344289" onclick="window.open(this.href);return false; (ingen relasjoner til selger). ?

EDIT:
evt denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32335222" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Deas
Innlegg: 7
Registrert: 08 jan 2012, 12:29
Motorsykkelen din: x
Sted: Skien

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Deas »

Crinos skrev:

Jeg tror at rimelig og retro er ord som passer dårlig sammen.
Men fks en slik en: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29344289" onclick="window.open(this.href);return false; (ingen relasjoner til selger). ?

EDIT:
evt denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32335222" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker og bukker for svar!

Gulfargen, og prisen på Honda'n ble litt mye for meg. Den nederste viragoen har jeg vurdert litt allerede, men jeg har falt litt mer for de litt mer "anonyme" typene av den. Har for eksempel vurdert denne: http://mc.autodb.no/autodb/search.wa2?L ... mId1404654" onclick="window.open(this.href);return false;

Men den Yahama SRn forelsket jeg meg litt i! Hvordan har jeg unngått å se den? Er den virkelig lettmotorsykkel? Den er passe tøff, grei pris og virker skal ikke være noe feil på den? Står SR for noe eller er det bare navn på modellen?

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av XRing »

Deas skrev:Men den Yahama SRn forelsket jeg meg litt i! Hvordan har jeg unngått å se den? Er den virkelig lettmotorsykkel? Den er passe tøff, grei pris og virker skal ikke være noe feil på den? Står SR for noe eller er det bare navn på modellen?
Velkommen hit!

Det er sikkert en helt OK sykkel, dog ser clutcharmen ut til å være litt sliten:
Bilde

Ikke sikkert dette er noe problem, og til den prisen kan det være verd å kjøpe sykkelen og få dette fikset. Regn med litt rustskader der kjettingen har gnisset...
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Micke
Innlegg: 74
Registrert: 11 feb 2011, 15:07
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S -00

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Micke »

Jag vet hur det känns att titta på cyklar innan man har tagit körkortet, jag var i ca samma position som dig för ett år sedan.

Men jag väntade att köpa tills jag hade uppkörning klar. Och moppen jag tillslut köpte var inte alls med i min lista som jag gjorde när året började. Jag rekommenderar att vänta, utbudet är mycket större under sommaren och det är inte så mycket dyrare. Dessutom vet du hur mycket pengar du har att röra dig med när du är klar med allt.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Lauri »

- enig med Micke .... og ....

- det er en lur idé å vente til lappen er i boks! Hva-hvis-ikke ... og så har du svidd av kronasje!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Banditmannen »

Velkommen til forumet! :D
Som noen er inne på her, er det kanskje lurt å vente til lappen er i boks...

Er heller ikke sikker på hvor mye det er å tjene på "vinterpriser" :-k
Utvalget blir langt større litt lenger ut i sesongen! :thumleft

Men slenger med et par sykler jeg selv kunne tenkt meg, eller har hatt.
Honda VT 125 Shadow er en veldig bra sykkel, med en veldig bra motor!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31905897" onclick="window.open(this.href);return false;
Har ikke hatt en slik, men har prøvd en, og hadde en Varadero 125 med samme motor. Anbefales!

Yamaha YBR 125, er kanskje ikke verdens lekreste, men gir mye sykkel for pengene!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32302497" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde en slik et drøyt års tid, og hadde mange turer og mye morro med den! :thumleft
Holdt greit følge med trafikken, selv med mine +100 kg... :-#

Også denne da:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32441058" onclick="window.open(this.href);return false;
Med litt pruting kan du få ekte Hondakvalitet, nesten ikke innkjørt! Scooter med store hjul, som er langt å foretrekke framfor små trilleborhjul!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av TBI81 »

Støtter også å vente, selv om det sikkert er litt dyrere på våren. Viktig å få prøvd litt forskjellig til man finner noe man liker.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Crinos »

Min sønn er velig på å si "tull og tøys" for tiden, og det smitter over på meg... Så .... TULL OG TØYS :P :p

Jeg kjøpte min første sykkel ca 5 måneder før jeg fikk lappen. Men, så var jeg veldig sikker på hva jeg hadde lyst på, og trengte ikke å prøvekjøre. :jada:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Northman »

Crinos skrev:Min sønn er velig på å si "tull og tøys" for tiden, og det smitter over på meg... Så .... TULL OG TØYS :P :p

Jeg kjøpte min første sykkel ca 5 måneder før jeg fikk lappen. Men, så var jeg veldig sikker på hva jeg hadde lyst på, og trengte ikke å prøvekjøre. :jada:
Jeg gjorde også det, ulempen er at man kan bli veldig fristet til å øvelseskjøre på egenhånd ;)
It is better to exist unknown to the law.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av ArcticTiger »

Hei du, og håper lappen er i boks snart :thumleft !
Har du pengene klar, så er det vel bare å smelle til å kjøpe sykkel så fort som mulig :-k Sånn at du ikke faller for andre fristelser, og finner på å søle bort penga på unyttige ting (klær, sminke, smykker osv :-J :notlistening )

Yngste sønnen min hadde Honda CA 125 Rebel (sånn som den gule, finnes i svart og rød og)), han var meget fornøyd med den :thumleft Den er slitesterk og pålitelig, rimelig i drift og lettkjørt. Ok med 2 på, hvis dere ikke er smell-feite da. Den går såpass bra at du kan miste lappen ( 6 mnd for sønn min :dontknow )
De holder seg brukbart i verdi, så du kan regne med å få en del igjen når du selger den.
Kjøp en fin sykkel i best mulig stand, og betal heller litt ekstra for det. Den SR så litt "lurvete" ut syns jeg....

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Kawasaki »

Northman skrev:
Crinos skrev:Min sønn er velig på å si "tull og tøys" for tiden, og det smitter over på meg... Så .... TULL OG TØYS :P :p

Jeg kjøpte min første sykkel ca 5 måneder før jeg fikk lappen. Men, så var jeg veldig sikker på hva jeg hadde lyst på, og trengte ikke å prøvekjøre. :jada:
Jeg gjorde også det, ulempen er at man kan bli veldig fristet til å øvelseskjøre på egenhånd ;)

Samme her.Veldig fristet. Faktisk hadde jeg lensmannen etter meg uka før jeg skulle kjøre opp. Vet ikke om han lot meg slippe unna med vilje,eller om jeg virkelig klarte å lure ham. Passelig skjelven i knærne da jeg hadde gjemt meg i garasjen,og lensmannen kjørte saaakte forbi :eh
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av ZZR-Tom »

Crinos skrev:Min sønn er velig på å si "tull og tøys" for tiden, og det smitter over på meg... Så .... TULL OG TØYS :P :p

Jeg kjøpte min første sykkel ca 5 måneder før jeg fikk lappen. Men, så var jeg veldig sikker på hva jeg hadde lyst på, og trengte ikke å prøvekjøre. :jada:
Er litt sån begge deler.
Er greit å holde augene oppe for et eventuellet godt kjøp og slå til, men det er og ei lita stond til sesongen så en trenger ikkje å haste seg, det er gjerne det som skjer når en venter til sesongen har begynt?

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Jente på lett-mc, valg av sykkel!

Legg inn av Lauri »

Velkommen til forumet DEAS - og velkommen til denne siden av cyber-world hvor det her også (woaavv holy sh ... :[-X ) ikke finnes noe fasitsvar: vente, ikke-vente; kjøpe fornuftig og ukult, kjøpe etter hjerte, form og farge ..... (heldigvis har ingen sagt: spar pengene til klasse B og kjøp deg bil ](*,) )

Det er vel her som ellers på globen/kloden ... til slutt bestemmer du selv :notworthy:

Lykke til - og velkommen på asfalten!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Svar