The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Gullingen!

Legg inn av TBI81 »

LITT bedre med karbondongri enn vanlig jeans tur retur jobb, kanskje? Ble med et par Icon kjøresko også.
Tror faktisk disse blir kurante nok å bruke på jobb :-)
2015-06-24 18.10.40 (640x390).jpg
Richa Exit kevlar jeans. D3O i knærne.
Icon Tarmac 2.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Snart ukestur!

Legg inn av TBI81 »

Svipptur til Helgeland på Fosen (Karmøy kommune). Det så så fint ut fra båten her om dagen så måtte kjøre og se.
Bilde
Bilde
Bilde

Og over helgen blir det langtur! En uke på vestlandet. Planen blir til mens vi kjører, men skal ta trollstigen, tindeveien, aurlandsveien/bjørgavegen +++ :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Snart ukestur!

Legg inn av TBI81 »

Da har det vært 7 dager på sykkelryggen sammen med madammen rundtom på vestlandet. Mange fjelloverganger og fjorder som har vært på lista mi i maange år er endelig fortært! :thumleft

Her et kjapt bilde fra Aurlandsfjellet, dag 2 på turen, den eneste dagen med litt regn:
Bilde

Flere bilder og veibeskrivelse kommer :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Vestlandstour!

Legg inn av TBI81 »

Helsikkens 1881 og google maps. Driver bare å regner ruta feil for meg etter å ha sittet og småjustert i timesvis ](*,)

Dere får klare dere uten elektronisk kart. Selv brukte jeg papirkart hele veien :P :p

Ruta var som følger:
Dag 1: Haugesund til Gudvangen via Tysnes, Nordheimsund og Øystese
Dag 2: Gudvangen til Briksdalsbreen ved Olden via Aurlandsfjellet (fin spasertur opp til breen)
Dag 3: Olden til Molde via gamle Stryneveien og Geiranger
Dag 4: Molde til Grodås, via Langfjorden (Eidsvåg, Eresfjord, Isfjorden) og Trollstigen
Dag 5: Grodås til Florø, via Folkestad, Rovde, Svelgen, Måløy og Bremanger
Dag 6: Florø til Lærdalsøyri via Gaularfjellet og Tindeveien, Hermansverk og Sogndalsfjøra
Dag 7: Lærdalsøyri til Haugesund (dvs stoppet på landet) via Utne, Lote, Jondal, Rosendal og Arnavik

Ca 210 mil på så å si bare småveier :thumleft

Noen utvalgte:

Gaularfjellet
Bilde
Bilde
Undervurdert!

Aurlandsfjellet
Bilde
Helt i toppen!

Tindeveien
Bilde
Bomvei, 75,- pr passering. Over 1300moh. HEFTIG stigning fra Øvre Årdal.

Gamle Strynveien
Bilde
Par mil grus

Trollstigen
Bilde
Møtte heldigvis kun en buss og en bobil opp her (vi må ha timet det godt)

Geiranger
Bilde
Et stort stykke Norge.

Stadtlandet
Bilde

Florø
Bilde
Det ble mange skinndresspils i løpet av turen.

En uke på veien med kun en halv dag med regn, blikkstille vann og flere dager med over 30grader. Enn det. Bra dager å være turist i Norge på! Dette var en av de virkelig gode turene! Gjenstår bare å bestille nye dekk og planlegge neste tur nå :thumleft

Neste langtur satser jeg blir på en mer grusvennlig sykkel ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Vestlandstour!

Legg inn av TBI81 »

Note to self: Bruk ruteplanleggeren til NAF neste gang. Denne var et par hakke bedre :thumleft

NAF
vestlandstour.JPG
TROR rute ble ca rett :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Vestlandstour!

Legg inn av Haymaker »

Det så ut som en nydelig tur! :thumleft
Gleder meg til mc-turen sørover i år.

Må tines opp. Termostaten har låst seg fast på 10 grader... var 30 grader på samme tidspunkt i fjor. :[-o<

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Vestlandstour!

Legg inn av TBI81 »

Gaularfjellet :-) Mellom Gaular, Balestrand og Førde i Sogn og Fjordane :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Vestlandstour!

Legg inn av TBI81 »

Well, this was fun! Var på førerutvikling for grus i ettermiddag/kveld på Helganes. Lærte om teknikk, plassering og beredskap og fikk prøvd masse. Morsomt å kjøre på de ulike banene. Dette ga mersmak. Men i morgen tror jeg at jeg kommer til å være sliten på plasser jeg ikke har vært sliten før :knegg

Bilde
Spretten liten KTM altså! Håper dette blir flere ganger. Hadde vært fint å fått testet grusdekka også :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Så gjør man så når man tørker utstyr ..
2015-07-08 12.40.15 (360x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Alu handguards montert! Tenker den tåler en velt enda bedre nå :thumleft
Bilde
(f** jeg gruer meg til de første skrammene) :knegg

Tok samtidig en prøvepakking med Kriega US30 + pakkpølse. Burde burde kanskje kjøpt to kriega vesker, men sparer en tusenlapp om jeg har det slik. Telt og liggeunderlag i pakkpølsa så ikke frykelig topptung. Tror dette skal gå greit å kjøre med når det er strammet ordentlig ned. Får prøve meg litt fram ..
Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av Haymaker »

Jeg bestilte akkurat en US40 combo + Givi tankveske.
Håper det holder med plass.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Hadde jeg visst at 30litern var så liten så hadde jeg bestilt 40. Men men. Får heller pakke som når jeg skal på sommerfjellet på gramjakt ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Trenger tips til motarddekk!

Pilot Power
PowerPure
Angel GT
M7RR
ContiAttack
...?

What to order?

Og er det bare meg eller har prisene på motorsykkeldekk.com gått opp litt i det siste? :-k
Passer bra at det er tre sykler her som trenger nye lugger :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av LordShaft »

Bare til å leke deg på veien med eller skal du ut å herje grus også? Eller du har vel kanskje ekstra sett med felg og dekk til den bruken.

Jeg hadde definitivt valgt angel GT eller m7rr. Der igjen avhenger det litt av kjørestilen. Power pure dekkene har jeg ikke prøvd selv, men de får total slakt i det meste av tester jeg har lest og diverse forum. Conti attack 2 dekkene som jeg hadde selv, var veldig retningstabil men gjorde sykkelen veldig tregatyrt. Pilot power 3 dekkene var jeg veldig fornøyd med, litt treg å få temperatur i. Angel GT dekkene har du sikkert lest min anbefaling av. Fantastiske dekk. M7rr har jeg enda ikke prøvd, men har flere kompiser her i Bergen som kjører på disse. Mener orion også kjører disse med veldig gode resultat på sin ktm 1290 duke eller hva den heter. :thumleft

Note4

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

De blir jo selvsagt brukt litt på grus også, men har egne grusdekk som skal brukes mest her (har bare ikke somlet meg til å teste de enda). Primærbruk skal være tørr asfalt og tenkte jeg skulle flotte meg litt. Er jo knallfornøyd med PR4 på busaen, men det er jo turbussen min. Tenker kanskje Pilot Power 3 kniper litt mer enn Angel og m7? Eller er jeg helt utenfor nå? Ser PP er sånne 2ct dekk så bør jo holde noen km også .. eeeeller :scratch

Svar