Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av MaxTron »

Dette ser ut som en blogg det skal bli spennende å følge med på.

Stor respekt for folk som har, og har hatt det tungt i livet, og som tør å snakke om det :notworthy:

Er vel ikke første gangen en hører om at motorsykkel har vært til hjelp for folk som slite litt, like gledelig hver gang!!!

Syns den CaféRaceren din er utrolig tøff, håper å ivertfall komme litt igang med min XS650 i vinter...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

MaxTron skrev:Dette ser ut som en blogg det skal bli spennende å følge med på.

Stor respekt for folk som har, og har hatt det tungt i livet, og som tør å snakke om det :notworthy:

Er vel ikke første gangen en hører om at motorsykkel har vært til hjelp for folk som slite litt, like gledelig hver gang!!!

Syns den CaféRaceren din er utrolig tøff, håper å ivertfall komme litt igang med min XS650 i vinter...
Kjekt at du liker SR'en min. :D

Yamaha XS 650 er en sykkel jeg godt kunne tenkt meg. Kjempegrei til enten tracker eller cafe prosjekt! :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg har sett bildene av noen av sykkla dine på andre tråder, men du må legge ut masse bilder av de her og! Kanskje du har noen bilder fra dine turer i nærområdet ditt og?

Og å kjøre en lengre mc-tur går greit, hvis du tenker sånn at du trenger jo ikke å kjøre helt fram i ett. Ta pauser underveis, kortere og lengre, kanskje overnatting underveis i ei kampinghytte (billig og greit). Eller du kan stoppe hos et Mcsiden medlem for en kaffe og litt juging :thumleft !
Så kjører du så lange etapper som du kjenner er komfortabelt for deg. Og når du får litt "lang-tur-trening" skal du se dagsetappene blir kanskje litt lenger etterhvert :D !

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Heisann.

Ja jeg skal se om jeg ikke får lagt ut litt bilder her. Ble jo kjørt 1000km med motarden tidligt på sesongen.
Måtte kjøre inn igjen pga nytt stempel og honet sylinder.
Klarte faktisk 20 mil med den på en dag da med en del pauser. XT600E Motarden min er en del bedre til slike etapper
enn for eks cafe raceren. Den har jo ingenting som tar bort vibrsjonene. :D

Går med drømmer og å kjøre mc-tur til sommeren med motarden. Vet ikke om det blir langt eller noe,
men vil gjerne bevege meg bort fra nærområdet her og finne noen kjekke svingete veier eller fin natur.
Får se om det i det hele tatt blir sommer til neste år først :sk?

Men er hvertfall lov og drømme i mellomtiden :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av mekkern »

Tøff som legger ut slikt. :notworthy:

Men skulle du riste deg bort til Østlandet så får du si i fra så skal vi finne artige veier, og tak over hodet skal du få.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Legger ut bilde av min første MC. :-)

Jeg kjøpte en Kawasaki LTD 440 1981 modell i 1996. Ironisk nok så testet jeg en RD 350 YPVS men syns den var for rask :P :p
Var nok fornuftigt å begynne i det stille da jeg muligens fremdeles var litt vill.
Kawa'en ble dradd opp trappa til min leilighet i 2 etasje på en trevarefabrikk.
Vi satt fast en stund til jeg og en kamerat ble så forbanna at vi tok ekstra hardt i og vi for opp trappa.
Jeg pusset og gnikket på sykkelen hele vinteren og den så bortimot ny ut når den kom ned trappa og ut i sola til våren :knegg

Men jeg fikk litt problemer med at jeg hadde lagt på meg kraftig pga medisiner og bivirkinger.
Dette ble bedre nå jeg fikk stillt bakdemperene riktig inn, montert et bredt metzler bakdekk og skiftet simmerringene.
Jeg måtte og skifte styret pga jeg trynet i en rundkjøring.
Underlig nok så var det min nåværende cafe racer's indirekte skyld. Den forrige eigeren lå bak meg og vi gav på.
Han hadde supertrap eksos som smalt godt så jeg hørte ikke at min motor dauet ut når jeg trykket inn clutch'en min.
Når jeg da slapp den ut igjen så fikk jeg en liten "flikk" på sykkelen som sendte meg opp og over kawa'en.
Jeg landet hardt og spratt opp, sprang tilbake til sykkelen mens jeg bannet! ](*,)

Men etter å ha montert det nye styret som ikke var orginalt og måtte velges på øyemål så var den mye bedre og kjøre :thumleft

Jeg solgte den sykkelen høsten 1997 til en kar opp i Nordnorge. Jeg kjente faktisk sykkelen og eigeren igjen
sikkert 10 etter når den ble satt til salgs igjen. Håper han hadde mye glede av den.
For meg så vokste jeg fra sykkelen både fysisk og psykisk. Den ble rett og slett for liten.
Men nå så kunne jeg godt tenkt meg den som et prosjekt. Den hadde en fin lyd i paralelltwinnen sin.
Og reimdrift på den og var jo litt kult syns jeg.

Bare så synd at jeg ikke fikk kjøpt sykkel igjen før i 2006..

Men har hatt det moro med MC etter det da ;e

Her er bilde. Tror dette er etter at jeg fikset på den for å få den mer kjørbar. :D
Ser ene blinklyset er litt skjevt så er nok etter tryninga dette ja.

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Litt historie om cafe raceren min.

En kamerat impoterte en Yamaha SR 500 US model fra 1978 i 1996. Den var ikke strøken men grei nok.
Den kom med en sort supertrap eksos som han utroligt nok fikk godkjent på sykkelen. :lol
Han monterte forhvilere fra kedo.com, koni dempere, fork brace og en veldig fin sal fra wunderlich tror jeg.
Jeg kjøpte den nesten i 1997 når jeg solgte min kawa, men dum som jeg var så handlet jeg parabol og full surround stereo. ](*,)
Jeg kjøpte den nesten igjen i 1999 men så ikke helt hvordan jeg skulle ha råd til den. ](*,) Sykkelen ble da satt bort uten skilt pga eigeren ble pappa for første gang. Jeg tok opp lån i 2004 og kjøpte en bil.... men kunne også da ha kjøpt Yamaha'en. ](*,)
Så i februar 2006 så solgte jeg bilen og kjøpte SR 500'en. Jeg hadde søkt på trygdebil pga angst. Fikk det jammen og i mars 2006. :knegg

Når jeg fikk Yamaha'en så ble formen mye bedre med en gang selv om det bare ble pussing og småmekking i begynnelsen.
Når jeg fikk kjørt den så hadde jeg problemer med å få den til å gå på tomgang og jeg måtte rett som det var kicke den i gang i rundkjøringer og kryss rundt omkring. :-)å
Men etter å ha skrudd fast forgasseren etter å ha skiftet 2 membraner så gikk den ganske godt.
Den sugde falsk luft og det ble fikset når vi hadde forgasseren ute. Så stilte mekaniker-kameraten min litt på blandingen.
Etter det gikk den som en drøm! :prf

Etter hvert så har jeg lært meg og kicke den i gang uten problemer. Og etter alle modifikasjonene så har den blitt veldig moro og kjøre.
Det er uten tvil en sykkel for å kose seg lokalt med. Den vibrerer så enormt mye at jeg sliter å kjøre kun 2 mil med den.
Det er ingenting som demper ristingen i den. Men den har så mye sjel at jeg elsker den! :m

Her er et bilde av den dagen jeg fikk den levert på døra i 2006.

Bilde

Og her er et bilde av slik den så ut i sommer med nye eksos.(har 4stk...) :P :p

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Svolp »

For et deilig stykke stål. flott sykkel! Jeg er fan av sykkel med litt personlighet og et farge spill som gjør den litt 'egen' En rå klassiker :-)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Twister »

Først av alt: Takk for en varm og ærlig start på bloggen din!! :notworthy:

Og jeg har skrevet det før; Jeg digger, digger, digger 500èn din !!! :thumleft :thumleft
Gjennomført med riktig farge, "yamaha racing" på dekslene osv osv.. Rent og veldig pent!!

:D :D

gleder meg til fortsettelsen på dene bloggen :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av werner »

Ser frem til å følge bloggen din. Rett fram og ærlig :thumleft

Har også en drøm om å bygge en cafe racer. Bruker bilder av yamaha'n din for
å vise folk hva jeg mener.. :thumleft

Stå på videre!

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Takker så mye for godord :D

Når det gjelder cafe racere så kan en finne en del bra ideer på denne siden: :thumleft

http://www.dotheton.com/forum/index.php?action=forum

Her er det altslags sykler som blir gjort om til cafe racere og streetfigthere. :D

Jeg brukte desverre ikke denne siden. Oppdaget den litt for sent.
Men SR 500 er en sykkel som det finnes uendeligt med muligheter for å modifisere.
Det gjelder ofte for alle sykler så lenge en har fantasi og er god til å mekke selv.

Mekaniker kameraten min har ekstremt med ideer, men må rett og slett ta det med ro.
Hadde han ikke vært famlilemann så hadde han nok hatt motorsykler overalt han også. ;e
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av werner »

Jeg er vel heller typen som har ekstremt med planer og drømmer, men
realisere.....det er problemet ](*,)

Hadde en xs750 og likte den godt det lille jeg kjørte den. Hadde en xj 750 på samme tia som jeg hadde
lyst til å gjøre om til cafe racer, men den hadde ikke det helt riktige "stuket".. Litt for myke linjer på
tanken syntes jeg da. Hadde heller ikke lyst til å gjøre for mye på den. Den var litt høy og rar
foran, så det eneste jeg gjorde var å gjøre om litt på festene til instrumentet så det satt litt lenger ned,
lavere styre og dobble lykter fra biltema. Det resulterte i at ledningsnettet brant opp... Tålte vel ikke to pærer:-)
Fikk da lagt opp igjen det med reler. Fin trening :knegg
Lakkerte den i ei matt burgunder farge. Fikk de til å matte ned lakken til meg til glans 20. Det er vel 90 som er
normalt på bil.. Kan anbefale det firmaet: norbond.no bra service og billig!
Xj'n har også et "innfløkt" instrumentpanel med styringer og varsler på alt mulig. Det måtte i så fall også bort, og det tror jeg hadde blitt jobb.. Så har den bremsepumpa mellom gaffelbena under lykta med wire fra
hendelen. Det hadde også blitt no styr tror jeg om jeg skulle fått den på styret. Måtte funnet pumpe
med riktig diameter i forhold til calipere osv... Så den ble solgt til svoger'n :thumleft

En xs500 set ut som en grei sykkel å bygge på. Fikk de fra 5000 i sverige for et par år siden.
Xs 650 er jo helt knall, men knall som den er også så da hadde jeg fått vondt i hjertet om jeg skulle gått på
no slik.. Dyre i innkjøp også!

Men nå står det et bmw 2002 prosjekt uti der som må på hjul før jeg kan kaste meg på en racer, selv om det
frister mer :knegg

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Problemet mitt er at jeg skifter mening veldig ofte ang hva slags sykkel/sykler jeg vil ha.
Og det andre er at jeg aldri vinner i lotto slik at jeg virkelig kan gå av skaftet ;e

Jeg har som regel "Ducati feber" et par ganger i året. Er noe helt magisk med dem.
Spesielt for eks 900SS fra 1993 til 1997. Luftkjølt 90 graders V-twin med tørr-clutch :D

Det gjør vel ikke saken bedre at jeg alltid følger med på finn.no for å se om det kommer noe kult.
Ser ofte muligheter for cafe, tracker eller streetfighter i alt slags sykler.
Er jo nevnt flere sykler her som er greie til cafe prosjekter. Liker alt med 1 til 2 sylindre og 4-takt.
Men liker og 4 sylindre da jeg har sett og hørt mange rå cafe sykler på youtuben!

En Honda CBX 1000 med moderne front og svingarm pluss bremser hadde jo vært en råkul fighter. 6 sylindre!!
Uff... har så mye gode/rare ideer. :knegg


Får nok levere lotto og drømme videre ja. ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av ArcticTiger »

Det kan høres ut som du har det omtrent på samma måte som mange av oss andre her inne :knegg :lol

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Bikerdude 73 sin rare men ærlige verden :-)

Legg inn av Steinkastar »

Hei og Velkommen.

Jeg må bare få sagt dette: F..... så nydelig dein SR din e.
Veritas Aequitas

LUHG

Svar