Street trackeren "Tripster"
Re: Street trackeren "Tripster"
Deilig lyd ja
Hehe... om det kun er det som det står på før DK, tar jeg med lader og et ekstra batteri i sekken!!!!
Men det er en utfordring til; Av en eller annen grunn frier ikke cluthcen ut ?? (Jeg har hatt den oppe et par ganger siden den var så veldig hard, det viste seg at jeg hadde lagt wireren med for krappe svinger og jeg trodde den skulle være ferdig smurt... Men etter å ha rettet ut litt svinger og smurt wire, ble den helt fin:-) )
jeg ser at den dytter ut korgen som den skal, og hvis jeg holder clutchen inne og prøver å kickstarte, kjenner jeg at den frier ut... Men setter jeg den i gir når motoren går, er det såpass med motstand at den stopper.
Har forsøkt å stramme opp wire og også på den maøverarmen som dytter på utløserstanga... men det hjelper ikke..
Noen forslag før jeg plukker det fra hverandre igjen??? :[-o<
Ellers har jeg lakket litt til og måtte bare prøve delene på sykklen før jeg har satt på dekor og de siste lagene med klarlakk og mellomslipinger.
Syntes denne fargen ble dritkul!!!, men et pes å maskere mellom det brune og det sorte på frihand. og enda værre å få den tynne tapen jevn.... ikke 100% men fornøyd
Hehe... om det kun er det som det står på før DK, tar jeg med lader og et ekstra batteri i sekken!!!!
Men det er en utfordring til; Av en eller annen grunn frier ikke cluthcen ut ?? (Jeg har hatt den oppe et par ganger siden den var så veldig hard, det viste seg at jeg hadde lagt wireren med for krappe svinger og jeg trodde den skulle være ferdig smurt... Men etter å ha rettet ut litt svinger og smurt wire, ble den helt fin:-) )
jeg ser at den dytter ut korgen som den skal, og hvis jeg holder clutchen inne og prøver å kickstarte, kjenner jeg at den frier ut... Men setter jeg den i gir når motoren går, er det såpass med motstand at den stopper.
Har forsøkt å stramme opp wire og også på den maøverarmen som dytter på utløserstanga... men det hjelper ikke..
Noen forslag før jeg plukker det fra hverandre igjen??? :[-o<
Ellers har jeg lakket litt til og måtte bare prøve delene på sykklen før jeg har satt på dekor og de siste lagene med klarlakk og mellomslipinger.
Syntes denne fargen ble dritkul!!!, men et pes å maskere mellom det brune og det sorte på frihand. og enda værre å få den tynne tapen jevn.... ikke 100% men fornøyd
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Fremdeles til å bukke dypt og erverdig for... Veldig fint med den "pinstripen" mellom lakk fargene.
Hva clutchen angår er jeg ingen ekspert, og det eneste jeg kan tenke på... Er clutch lamellene satt inn riktig, og har du fått riktig type?
Hva clutchen angår er jeg ingen ekspert, og det eneste jeg kan tenke på... Er clutch lamellene satt inn riktig, og har du fått riktig type?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Street trackeren "Tripster"
Fytti så Tøff den blir Twister!
Ang clutchen, du har vel nye lameller, men har du sjekka at det ikke er noe spor/grader etter de gamle i clutchkorga eller senteret? Hvis det er det, kan det hindre lamellene å bevege seg fram og tilbake, og dermed hindre at den frir helt ut.
Ang clutchen, du har vel nye lameller, men har du sjekka at det ikke er noe spor/grader etter de gamle i clutchkorga eller senteret? Hvis det er det, kan det hindre lamellene å bevege seg fram og tilbake, og dermed hindre at den frir helt ut.
Re: Street trackeren "Tripster"
Takker igjen Likte godt den fargekombinasjonen med den "pinstripen" imellom
Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....
Ville isåfall jeg fått den effekten når jeg kicker med cluchen inne da??? ......litt over gjennomsnitttlig irriterende dette....
Jeg skal nok ta det opp å se etter grader/slitasje som du nevner AT.
Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....
hmmm ja, det er jo nye lameller og jeg kan ikke se at jeg har sett eller kjent noen grader i hverken korga eller akselen.. Det eneste jeg tenker litt på er det som stopper lengden på vandringen... Det er er seegering på akselen og ei distanseskive mellom den og korga....Kan den skiva være for tykk???....ArcticTiger skrev: Fytti så Tøff den blir Twister!
Ang clutchen, du har vel nye lameller, men har du sjekka at det ikke er noe spor/grader etter de gamle i clutchkorga eller senteret? Hvis det er det, kan det hindre lamellene å bevege seg fram og tilbake, og dermed hindre at den frir helt ut.
Ville isåfall jeg fått den effekten når jeg kicker med cluchen inne da??? ......litt over gjennomsnitttlig irriterende dette....
Jeg skal nok ta det opp å se etter grader/slitasje som du nevner AT.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Street trackeren "Tripster"
Flott farge på sykkeln, nesten samme som på Volvoen min
Nei, den blei litt på kanten, Tripstern ligne overhode ikke på noen "svenson-bil" eller Svenson-sykkel for den slags skyld.
Må innrømme at det blei ganske tøft med bandasjerte eksosrør.
Nei, den blei litt på kanten, Tripstern ligne overhode ikke på noen "svenson-bil" eller Svenson-sykkel for den slags skyld.
Må innrømme at det blei ganske tøft med bandasjerte eksosrør.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Street trackeren "Tripster"
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Ikke rart jeg likte den heheTwister skrev:Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....
Selv om min BMW farge #1 er Silbergrau Metallic :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Street trackeren "Tripster"
Sånne prosjekter liker vi godt. Knall fin farge kombinasjon
Re: Street trackeren "Tripster"
akkurat dette med fargene kom litt av seg selv nå jeg så en bil i den fargen...
Egentlig er den litt for lys i sollys, men det skal jeg nok overleve
jompa: Med slik bandasje er det jo bare å sveise febrilsk!!! men jeg ser jo at du har bestillt et tøfft sort anlegg
( Jeg må nok bytte dette anlegget uansett da jeg ikke får plass til adaptoren til oljekjøleren, og da blir det et helsort anlegg )
Brkte nesten hele kvelden i går på å feilsøke på lading
Kom vel frem til at spolene er innenfor satte grenser. ( 4,04 +/- 0,4 Ohm på induksjonsspolen, og 0,48 +/-0,04 Ohm på viklingene i statoren)... og etter en måleprosedyre med 16 forskjellige kobinasjoner på ragulatoren/likeretteren, fant jeg at feil på den... Så ny er bestillt!!!
Egentlig bortkastet å håpe på at noe som helst virket på denne sykkelen, så jeg burde vel bare bestillt en ny tidligere i vinter...
Det virket som om at clutchen går seg til... rugget litt på den i går, og da kunne jeg sette den i gear uten at den stoppet opp. :[-o<
Egentlig er den litt for lys i sollys, men det skal jeg nok overleve
jompa: Med slik bandasje er det jo bare å sveise febrilsk!!! men jeg ser jo at du har bestillt et tøfft sort anlegg
( Jeg må nok bytte dette anlegget uansett da jeg ikke får plass til adaptoren til oljekjøleren, og da blir det et helsort anlegg )
Brkte nesten hele kvelden i går på å feilsøke på lading
Kom vel frem til at spolene er innenfor satte grenser. ( 4,04 +/- 0,4 Ohm på induksjonsspolen, og 0,48 +/-0,04 Ohm på viklingene i statoren)... og etter en måleprosedyre med 16 forskjellige kobinasjoner på ragulatoren/likeretteren, fant jeg at feil på den... Så ny er bestillt!!!
Egentlig bortkastet å håpe på at noe som helst virket på denne sykkelen, så jeg burde vel bare bestillt en ny tidligere i vinter...
Det virket som om at clutchen går seg til... rugget litt på den i går, og da kunne jeg sette den i gear uten at den stoppet opp. :[-o<
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Møtte deg i Kilen i ettermiddag :)
Ser bra ut, og høres bra ut!
Ser bra ut, og høres bra ut!
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Street trackeren "Tripster"
Da er endelig en skikkelig prøvetur gjort... Hadde jo håpet på å komme til Evike og Knut Morten, men det ble en kort prøvetur bare...
Jeg lakket det 3 laget med klarlakk på fredag ettermiddag og montert sammen på lørdag.
Kjellrf: Da hørte du meg nok ja Jeg har ikke rukket å få laget noe demping i potta enda, men noe må jeg ha...Blir nok skuddpremie på med uten...
En trippel med kun en åpen trompet.... vel....kult med litt slitsomt...
Clutchen ble etter et godt råd fra Speed, slipt lett med 1200 papir for å ta litt av den "loddene" overflate slike uorginale clutcher hadde en tendens til å ha... Da ble alt helt som det skulle!!!
I går på fikk jeg prøvd den på en tur til Smia, gode vafler og like hyggelig som alltid!!!( selv om vi var sent ute.. ) Det ble vel ca 17 mil i går og jeg har en liste over utbedringer som må gjøres..
Her må det tunes
Den går litt "anstrengt", sperrer liksom seg selv litte grann, itilleg går den surt... Noe jeg fikk bekreftet da jeg fylte nesten 12 liter på 13 mil!!!!....
Så jeg setter på de minste dysene jeg fikk fra Sigma ( fikk 3 sett ) og senker nåla et par hakk i forgasserstempelet, prøver å finjustere tenning. og dytter inn litt demping i potta før jeg synkroniserer på nytt... Håper dette vil hjelpe litt..
Så bør jeg få fatt i noen nye fjerer til gaffebena... -de var veldig slitene...
Ellers var det fin sittestilling, litt uvant å sitte med så bredt styre og litt hard sal.. med det gjør ingenting
Skal få tatt litt flere bilder og lagt til. Dette er fra guttungens mobil..
Jeg lakket det 3 laget med klarlakk på fredag ettermiddag og montert sammen på lørdag.
Kjellrf: Da hørte du meg nok ja Jeg har ikke rukket å få laget noe demping i potta enda, men noe må jeg ha...Blir nok skuddpremie på med uten...
En trippel med kun en åpen trompet.... vel....kult med litt slitsomt...
Clutchen ble etter et godt råd fra Speed, slipt lett med 1200 papir for å ta litt av den "loddene" overflate slike uorginale clutcher hadde en tendens til å ha... Da ble alt helt som det skulle!!!
I går på fikk jeg prøvd den på en tur til Smia, gode vafler og like hyggelig som alltid!!!( selv om vi var sent ute.. ) Det ble vel ca 17 mil i går og jeg har en liste over utbedringer som må gjøres..
Her må det tunes
Den går litt "anstrengt", sperrer liksom seg selv litte grann, itilleg går den surt... Noe jeg fikk bekreftet da jeg fylte nesten 12 liter på 13 mil!!!!....
Så jeg setter på de minste dysene jeg fikk fra Sigma ( fikk 3 sett ) og senker nåla et par hakk i forgasserstempelet, prøver å finjustere tenning. og dytter inn litt demping i potta før jeg synkroniserer på nytt... Håper dette vil hjelpe litt..
Så bør jeg få fatt i noen nye fjerer til gaffebena... -de var veldig slitene...
Ellers var det fin sittestilling, litt uvant å sitte med så bredt styre og litt hard sal.. med det gjør ingenting
Skal få tatt litt flere bilder og lagt til. Dette er fra guttungens mobil..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Ser bra ut!
Du bør få innmat i potta før du justerer gasserne. Dette for å justere til riktig mottrykk. Heiv ut innmatene på CX'en en gang, da dro den skikkelig surt, og ville ikke over 7000. Var bare å stette i innmaten igjen, og sykkelen gikk fint.
De luftfilterne du har, ser litt små og pinglete ut. Jeg bruker KN sine ovale, de slipper imellom mer luft. Sto sånne små powerfilter på da jeg kjøpte Kawa'n, de var snurpa sammen av sug. Rett i bosset gikk de.
Generelt skal man 20-25% opp på hoveddysene når man setter separate filter på vacuum-forgassere.
Lykke til! :)
Du bør få innmat i potta før du justerer gasserne. Dette for å justere til riktig mottrykk. Heiv ut innmatene på CX'en en gang, da dro den skikkelig surt, og ville ikke over 7000. Var bare å stette i innmaten igjen, og sykkelen gikk fint.
De luftfilterne du har, ser litt små og pinglete ut. Jeg bruker KN sine ovale, de slipper imellom mer luft. Sto sånne små powerfilter på da jeg kjøpte Kawa'n, de var snurpa sammen av sug. Rett i bosset gikk de.
Generelt skal man 20-25% opp på hoveddysene når man setter separate filter på vacuum-forgassere.
Lykke til! :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Absolutt... Juster forgasseren etter at eksosen er riktig.. Om ikke må du justere på nytt igjen...
Angående luftfilterene synes jeg det gjør mye med stucket at du har de små i stedet for et stort ett.
Angående luftfilterene synes jeg det gjør mye med stucket at du har de små i stedet for et stort ett.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom