Siste nummer av Due Ruote (to hjul) kom i dag.
Der er det to ting av interesse for BMW-folket.
Det første er at i Europas støste MC-marked, der er den mest solgte motorsykkel årets ni første måneder BMW R1200GS.
Ikke mindre enn 2.968 stykker er det solgt her i landet så langt i 2011.
Salg av GS Adventure kommer i tillegg.
BMW R1200 kommer på 14. plass over solgte sykler. Ingen av de 13 foran på listen er "skikkelige" motorsykler.
Listen toppes av Honda SH300, Piaggio Beverly 300, Piaggio Liberty 125, Yamaha TMax 500, et cetera.
Ingen andre motorsykler kom med på listen over de 20. mest solgte.
For oss som skal kjøpe en brukt 12GS om et par år er dette gode nyheter.
En BMW R1200GS koster 16.000 euro uten noe utstyr.
Dyre greier, for en Suzuki VStrom 650 ABS koster 8.190 euro, Triumph Tiger 800XC 10.190 euro, og en Honda Varadero 1000 ABS kommer på 12.100 euro.
Likevel selges den i bøtter og spann.
Ellers meldes det at K1600GT gjør 193 km/t efter 400 meter, og dit tar det 12 sekunder å komme.
Det tar 21 sekunder å komme til 1.000 meter, og farten er da 230 km/t.
Bremsene tar deg fra 130 til 80 km/t på 1,3 sek og fra 50 til 0 på 1,4 sekund.
I 130 km/t går den 15 km på hver liter.
Prisen før utstyr er 20.790 euro.
[TaSK]
Snadder for BMW-folket
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Snadder for BMW-folket
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37930
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Snadder for BMW-folket
Der er rart med det...; BMW er blitt både markedsledende og innovasjonsledende, noe produsenten slett ikke var for få tiår siden.
I dag ser det ut til at de japanske fabrikkene famler litt i blinde.
Man kan egentlig ikke annet enn å gi BMW "a big hand", som man sier i utlandet... :-) :=D>
I dag ser det ut til at de japanske fabrikkene famler litt i blinde.
Man kan egentlig ikke annet enn å gi BMW "a big hand", som man sier i utlandet... :-) :=D>
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Snadder for BMW-folket
Jeg var på MChuset Nydal en tur i dag og traff der en hyggelig kar fra Eidsvold,han kjørte en eldre BMW
med sidevogn...
Sikkert artig på saltføret på E6 innover igjen...
Men kunne tenkt meg noe slikt selv,om en "hæler" seg fra høsten av tåler en noen minusgrader..
med sidevogn...
Sikkert artig på saltføret på E6 innover igjen...
Men kunne tenkt meg noe slikt selv,om en "hæler" seg fra høsten av tåler en noen minusgrader..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Snadder for BMW-folket
Var det liv i denne tråden ennå?
OK, tallene for perioden januar - november 2011 er klare:
1: BMW R1200GS/Adventure : 4939
2: Ducati Multistrada 1200/S Touring: 1848
3: Honda CB 600F Hornet: 1723
4: BMW R1200R: 1636
5: Triumph Tiger 800: 1595
6: Honda XL70V Transalp: 1516
7: H-D XL 1200 X F.E.: 1442
8: BMW F800GS: 1433
9: Suzuki DL 650 V-Strom: 1374
10: BMW F800R: 1368
De 10 mest solgte syklene blir altså tilsammen 18.874 sykler.
Totalt er det nyuregistrert 81.000 sykler, så ti-på-topp utgjør omlag 20% av totalsalget.
Av dem er 49% BMW.
Og BMW 12GS/A solgte altså mer enn dobbelt så mye som nestemann på listen.
Regner med at det vanket julegratiale på salgskorpset i BMW i Italia i år.
[TaSK]
OK, tallene for perioden januar - november 2011 er klare:
1: BMW R1200GS/Adventure : 4939
2: Ducati Multistrada 1200/S Touring: 1848
3: Honda CB 600F Hornet: 1723
4: BMW R1200R: 1636
5: Triumph Tiger 800: 1595
6: Honda XL70V Transalp: 1516
7: H-D XL 1200 X F.E.: 1442
8: BMW F800GS: 1433
9: Suzuki DL 650 V-Strom: 1374
10: BMW F800R: 1368
De 10 mest solgte syklene blir altså tilsammen 18.874 sykler.
Totalt er det nyuregistrert 81.000 sykler, så ti-på-topp utgjør omlag 20% av totalsalget.
Av dem er 49% BMW.
Og BMW 12GS/A solgte altså mer enn dobbelt så mye som nestemann på listen.
Regner med at det vanket julegratiale på salgskorpset i BMW i Italia i år.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Snadder for BMW-folket
Sånn apropos beeming i italia: http://vimeo.com/33532914" onclick="window.open(this.href);return false; (må ses i fullskjerm)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37930
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Snadder for BMW-folket
Interessant å se at Triumph 800 ser ut til å ha et godt grep i det italienske markedet og i forhold til BMW 800.tagesk skrev: 5: Triumph Tiger 800: 1595
10: BMW F800R: 1368
Og det skal bli veldig interessant å se hvordan nye Triumph 1200 vil gjøre det i forhold til BMW GS 1200 der nede... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Sted: Bergen
Re: Snadder for BMW-folket
Vakkert! Enkelte av bilderammene kunne jeg godt tenke meg å hente ut og ramme inn i stort format på veggen, dette var nydelig fotografert.frodef skrev:Sånn apropos beeming i italia: http://vimeo.com/33532914" onclick="window.open(this.href);return false; (må ses i fullskjerm)
Det er nesten så jeg begynner å vurdere et bytte til BMW...
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Snadder for BMW-folket
Jepp , jeg er helt enig og dette er virkelig sunt for konkurransen , også for oss BMW folk. Jeg håper konkurransen fra Triumph bringer frukter. En ny GS med vannkjøling mener jeg blir for tung som allroader akkurat som 1200 Tigeren. Kan jo være BMW koster på seg masse HP deler i orginalkit , men de skal også være konkkuransedyktige på pris da.... Jeg håper på en oppdatert F800GS med f.eks Øhlinsdempere og samme motorforbedringer som på NUDA 900. Spennende fremtid.AJ skrev:Interessant å se at Triumph 800 ser ut til å ha et godt grep i det italienske markedet og i forhold til BMW 800.tagesk skrev: 5: Triumph Tiger 800: 1595
10: BMW F800R: 1368
Og det skal bli veldig interessant å se hvordan nye Triumph 1200 vil gjøre det i forhold til BMW GS 1200 der nede... :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.