Kul den der ja!RuneMC skrev:Noe helt annet... men fortsatt Triumph.. takler ihvertfall grusveier ser det ut til... men mulig sjåføren har endel å si også...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=unaRkye1OBk[/video]
Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Den der kunne vært artig,men det sitter flere tiurer rundt i tretoppene...jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
Ha det godt !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Hvis dette er en 2010 modell er den nok en overligger, de nye er litt annerledes,jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
bl.a. instrumentene.
Har fått inntrykk at det ikke står så mye på nett om CBF1000F, Tiger 800 derimot er det
side opp og side ned. Hmmmm.......
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37892
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Ikke så rart at det står mer om Tiger 800, siden dette er en ny modell fra en liten produsent i forhold til Honda.Svein2 skrev:Hvis dette er en 2010 modell er den nok en overligger, de nye er litt annerledes,jhn skrev:Trur ikke det her e et dumt kjøp. Men det kunne gjerne vært 15-20 hk mere
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31949840" onclick="window.open(this.href);return false;
No ser æ at den e solgt, men likevel, en meget pen sykkel
bl.a. instrumentene.
Har fått inntrykk at det ikke står så mye på nett om CBF1000F, Tiger 800 derimot er det
side opp og side ned. Hmmmm.......
Den nye 1000 kubikkeren fra Honda er strengt tatt en "makeover" variant hvor noen kåpedetaljer er fornyet, at den har noe mer motoreffekt og at 4 til 2 eksosanlegget er blitt til 4 til 1 med én stor eksospotte på høyre side...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Æ har ikke fulgt med på hvilke oppdateringer CBF'n har fått, men æ har hatt sansen for denne sykkelen siden 2007, da æ fikk plutselig behov for ny sykkel, siden min daværende Hornet 900 døde i ei grøft. Det var noen uker igjen av sesongen, men CBF'n kunne ikke leveres kjapt nok, så da ble det V-Strom.AJ skrev: Ikke så rart at det står mer om Tiger 800, siden dette er en ny modell fra en liten produsent i forhold til Honda.
Den nye 1000 kubikkeren fra Honda er strengt tatt en "makeover" variant hvor noen kåpedetaljer er fornyet, at den har noe mer motoreffekt og at 4 til 2 eksosanlegget er blitt til 4 til 1 med én stor eksospotte på høyre side...
Her e et bilde av "liket"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Var en tur oppi Nydalen å så på BMW`n og slo av en prat med Ludvik. BMW`n er fin,
men den falt liksom ikke helt i smak, så den er strøket av lista. De (BMW) som frister blir for dyre.
CBF`n er fortsatt den som frister mest, men leste på svenske Bike at knevinkelen kunne
være litt "snäv". Etter flere meniskoperasjoner orker jeg ikke å sitte med så skarp knevinkel.
http://www.bike.se/test/mc-test/honda-cbf1000fa-31" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere (Dexter) som har prøvd den om dette? I fjor tenkte jeg å prøvekjøre VFR800X,
der satt jeg med hælene oppunder rævballen så den gikk jeg av med en gang.
Tiger 800xc har jeg sittet på, så der vet jeg at knevinkelen passer meg bra, den er omtrent som Transalp`n.
Jeg er forresten 182cm og bena går fra ræva og ned.
men den falt liksom ikke helt i smak, så den er strøket av lista. De (BMW) som frister blir for dyre.
CBF`n er fortsatt den som frister mest, men leste på svenske Bike at knevinkelen kunne
være litt "snäv". Etter flere meniskoperasjoner orker jeg ikke å sitte med så skarp knevinkel.
http://www.bike.se/test/mc-test/honda-cbf1000fa-31" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere (Dexter) som har prøvd den om dette? I fjor tenkte jeg å prøvekjøre VFR800X,
der satt jeg med hælene oppunder rævballen så den gikk jeg av med en gang.
Tiger 800xc har jeg sittet på, så der vet jeg at knevinkelen passer meg bra, den er omtrent som Transalp`n.
Jeg er forresten 182cm og bena går fra ræva og ned.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37892
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Det som slår meg med CBF'en er at den er en forholdsvis liten sykkel, rent fysisk.
En sykkel som Yamaha TDM 900 virker og er antakelig også en fysisk større sykkel, ikke minst høyere.
Var på Hadeland MC og Fritid og kikket på begge to som sto der rett ved siden av hverandre og forskjellen var faktisk sånn at man la godt merke til den.
Jeg er 184 og spent på kjørestilling, sal og hvordan CBF'en er å kjøre. Men prøvesatt ikke da jeg kikket på den her om dagen. Men testkjøring skal det bli utpå vårparten.
En sykkel som Yamaha TDM 900 virker og er antakelig også en fysisk større sykkel, ikke minst høyere.
Var på Hadeland MC og Fritid og kikket på begge to som sto der rett ved siden av hverandre og forskjellen var faktisk sånn at man la godt merke til den.
Jeg er 184 og spent på kjørestilling, sal og hvordan CBF'en er å kjøre. Men prøvesatt ikke da jeg kikket på den her om dagen. Men testkjøring skal det bli utpå vårparten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Dexter
- Innlegg: 3347
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Jeg synes ikke jeg sitter med føtten oppunder ræva. Nå er det justerbar høyde på setet også, men det var vel en side her et sted man kunne teste sittestilling... hvor var nå den... fant den, her. Fyll inn og se. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
At CBF er så mye mindre enn andre sykler er jeg nå ikke så sikker på AJ...
Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter
At CBF er så mye mindre enn andre sykler er jeg nå ikke så sikker på AJ...
Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37892
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Den nye CBF'en har visst bare en...Dexter skrev: Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37892
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Ellers kan det nevnes av knevinkelen på Honda CBF 1000 (2006 mod. ...) er 75. Til sammenligning 83 på TDM'en og 80 på Tiger 1050, iflg. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det er selvfølgelig ikke tatt hensyn til kroppslige forskjeller. Noen avvik vil jeg tror det blir siden ikke alle likt forrhold mellom lengde på overkropp og bein...
Men det er selvfølgelig ikke tatt hensyn til kroppslige forskjeller. Noen avvik vil jeg tror det blir siden ikke alle likt forrhold mellom lengde på overkropp og bein...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Her er det bare å legge inn data på innersøm og lægemeets længde, så får man de riktige verdiene.
Hva CBF'en angår har jeg bare prøvesittet den i butikk med netopp knevinkel for øye, og synes den kjentes ganske så bra ut. Men ikke så bra som V-Stromen med fothvilersenkesett da
En stor vinkel på overkroppen vil også i vesentlig grad innvirke på romlighetsfølelsen i sadelen.
Vil tilslutt nevne at Triumph Explorer 1200 sliter med en knevinkel på 88 grader.
Der får man ihvertfall ikke møkkalukt på hæla
Hva CBF'en angår har jeg bare prøvesittet den i butikk med netopp knevinkel for øye, og synes den kjentes ganske så bra ut. Men ikke så bra som V-Stromen med fothvilersenkesett da
En stor vinkel på overkroppen vil også i vesentlig grad innvirke på romlighetsfølelsen i sadelen.
Vil tilslutt nevne at Triumph Explorer 1200 sliter med en knevinkel på 88 grader.
Der får man ihvertfall ikke møkkalukt på hæla
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Jeg har prøvd den sida, ett visst inntrykk får man jo, men det må prøves IRL.Dexter skrev:Jeg synes ikke jeg sitter med føtten oppunder ræva. Nå er det justerbar høyde på setet også, men det var vel en side her et sted man kunne teste sittestilling... hvor var nå den... fant den, her. Fyll inn og se. http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
At CBF er så mye mindre enn andre sykler er jeg nå ikke så sikker på AJ...
Edit: Jeg har iallefall 2 eksospotter
Synd de ikke hadde en CBF inne oppi Nydalen, men de får opp en så fort sesongen begynner
og da blir det ikke bare prøvesitting, da blir det en tur på E6`n og en liten tur rundt Rokosjøen,
der er det veier av alle slag.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Kawasaki Versys 1000 er også en sykkel du bør spendere noen minutter på å prøvesitte.
Den har en nydelig sittestilling og et herlig sete.
Den har en nydelig sittestilling og et herlig sete.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Godt tips det ojda, Versys`n er nok en fin sykkel å kjøre, vet ikke helt om jeg liker lykta på den,ojda skrev:Kawasaki Versys 1000 er også en sykkel du bør spendere noen minutter på å prøvesitte.
Den har en nydelig sittestilling og et herlig sete.
men hvis det skjærer seg med de to valga jeg har, så får jeg se.