En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37888
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Det er som med MC'er som med biler: alle MC-produsentene har sine egne logoer, et slags DNA, kan man si.
Logoene er en fin blanding av det enkle og de som er mer forseggjort og detaljrike. Her er noen av dem...:
Logoen er et slags kjennetegn. Om sykkelen er rimelig lik en modell fra en annen produsent er i hvert fall logoen det som skiller de fra hverandre.
På Tiger er det en logo på hver side av tanken og på tanklokket, en på toppen av motoren og på bakfelgen. Litt usikker på felgen til forhjulet...
Så er det en på bagasjebrettet og på det originale gelé/komfortsetet - ikke selve setet, men en liten påsydd merkelapp i salsømmen.
Så har jeg ettermontert en uoriginal kjedekasse hvor Truimph-logoen er stanset ut og en original tankbeskyttelse i karbon med Triumph-logoen diskret preget inn...
Også har jeg klistra på en kledelig, synes jeg selv i hvertfall... , opphøyd logo mellom tigerlyktene foran på sykker'n
Til sammen har jeg funnet 9 logoer, men tror det er flere. Har en mistanke om at hver av holkebeskytterne har en logo på innsiden...
Noen veldig synlige, mens andre er diskret plassert, men lett gjenkjennelige når man først oppdager hvor de er.
Så? Hvor mange logoer finner du på din sykkel?
HD og MotoGuzzi opererer vel bare med en ørn i mange tilfeller, tror jeg... Og Suzuki og Yamaha med hhv. S'en og logoen med de tre stemmegaflene. Blie i farten litt usikker på Honda og Kawasaki...? Kun vingen og K'en eller en kombinasjon?
Ellers tror de fleste andre merke bruker hele logoen, om jeg ikke tar helt feil.
Uansett ikke så viktig; husk! dette er en helt uviktig tråd som ble startet opp fordi jeg kjedet meg og fordi jeg alltid har vært fascinert av dette med logoer på ting...
Logoene er en fin blanding av det enkle og de som er mer forseggjort og detaljrike. Her er noen av dem...:
Logoen er et slags kjennetegn. Om sykkelen er rimelig lik en modell fra en annen produsent er i hvert fall logoen det som skiller de fra hverandre.
På Tiger er det en logo på hver side av tanken og på tanklokket, en på toppen av motoren og på bakfelgen. Litt usikker på felgen til forhjulet...
Så er det en på bagasjebrettet og på det originale gelé/komfortsetet - ikke selve setet, men en liten påsydd merkelapp i salsømmen.
Så har jeg ettermontert en uoriginal kjedekasse hvor Truimph-logoen er stanset ut og en original tankbeskyttelse i karbon med Triumph-logoen diskret preget inn...
Også har jeg klistra på en kledelig, synes jeg selv i hvertfall... , opphøyd logo mellom tigerlyktene foran på sykker'n
Til sammen har jeg funnet 9 logoer, men tror det er flere. Har en mistanke om at hver av holkebeskytterne har en logo på innsiden...
Noen veldig synlige, mens andre er diskret plassert, men lett gjenkjennelige når man først oppdager hvor de er.
Så? Hvor mange logoer finner du på din sykkel?
HD og MotoGuzzi opererer vel bare med en ørn i mange tilfeller, tror jeg... Og Suzuki og Yamaha med hhv. S'en og logoen med de tre stemmegaflene. Blie i farten litt usikker på Honda og Kawasaki...? Kun vingen og K'en eller en kombinasjon?
Ellers tror de fleste andre merke bruker hele logoen, om jeg ikke tar helt feil.
Uansett ikke så viktig; husk! dette er en helt uviktig tråd som ble startet opp fordi jeg kjedet meg og fordi jeg alltid har vært fascinert av dette med logoer på ting...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
På min sykkel finner jeg faktisk logoen ingen steder.. Om du ser bort i fra noen live to ride ørner som du sikkert henviser til. Dessverre har jeg disse ørnene på begge tanklokkene, grisetrynet (tennings lokket på motoren), primær inspeskjons lokk og kjedejusteringslokket (også i primæren)...
Jeg er ikke så fan av disse live to ride effektene, så de blir nok byttet ut på sikt...
Den første som ryker er nok primærlokket.. Som blir byttet ut med et i glass, slik at Clutchen kommer bedre frem :)
Jeg er ikke så fan av disse live to ride effektene, så de blir nok byttet ut på sikt...
Den første som ryker er nok primærlokket.. Som blir byttet ut med et i glass, slik at Clutchen kommer bedre frem :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Har et annet spørsmål når det gjelder logoer, hvor mange merker bruker en fuggel i logoen sin...?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37888
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Italienske Moto Morini, som nylig ble "vekket til til live igjen" og som vi håper kan bli en levedyktig MC-produsent, er i hvert fall en av dem :Misha skrev:Har et annet spørsmål når det gjelder logoer, hvor mange merker bruker en fuggel i logoen sin...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Uviktig tråd, ok.
Men logoer er da viktig nok for mange. Logoer er symboler på tilhørighet til "klanen", tenk bare på HD, GoldWing osv.
Vi går rundt med jakkemerker, T-skjorter, capser med den "rette" logoen. Ikke bare mc-logoer, men bil, idrettslag, firma vi jobber i og sikkert enda flere.
Det er tydeligvis viktig for mange av oss (inkl meg selv) og vise hvilken "klan" vi tilhører. Rett eller galt... jeg vet ikke, men ganske
Harry når Logofeberen tar helt av.
Men logoer er da viktig nok for mange. Logoer er symboler på tilhørighet til "klanen", tenk bare på HD, GoldWing osv.
Vi går rundt med jakkemerker, T-skjorter, capser med den "rette" logoen. Ikke bare mc-logoer, men bil, idrettslag, firma vi jobber i og sikkert enda flere.
Det er tydeligvis viktig for mange av oss (inkl meg selv) og vise hvilken "klan" vi tilhører. Rett eller galt... jeg vet ikke, men ganske
Harry når Logofeberen tar helt av.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Ikke en hel fugl, men Honda har hatt vingen veldig lenge. Lenge før GoldWingen kom.Misha skrev:Har et annet spørsmål når det gjelder logoer, hvor mange merker bruker en fuggel i logoen sin...?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Forstår ikke hva du snakker om... (Mens jeg diskret henger fra meg min BMW Formel-1 jakke, og setter til side BMW Formel-1 kaffe kruset mitt)...Jompa skrev:Uviktig tråd, ok.
Men logoer er da viktig nok for mange. Logoer er symboler på tilhørighet til "klanen", tenk bare på HD, GoldWing osv.
Vi går rundt med jakkemerker, T-skjorter, capser med den "rette" logoen. Ikke bare mc-logoer, men bil, idrettslag, firma vi jobber i og sikkert enda flere.
Det er tydeligvis viktig for mange av oss (inkl meg selv) og vise hvilken "klan" vi tilhører. Rett eller galt... jeg vet ikke, men ganske
Harry når Logofeberen tar helt av.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Vist en studerer alle deler i detalj (skrur de av og ser på innsiden o.s.v.) skulle det ikke forundre mæ om det er stanset eller støpt inn en logo en eller annen plass på nesten alle deler...
Forøvrig er det ganske diskret med merker på NyMax'n, det er en "stemmegaffellogo" på hvert Scoop og så står det Vmax på sidedekslene. Og så er det støpt inn YAMAHA i kun ett motordeksel (vurderer å bytte ut det dekslet). Æ syns det gir ett litt eksklusivt inntrykk...
Forøvrig er det ganske diskret med merker på NyMax'n, det er en "stemmegaffellogo" på hvert Scoop og så står det Vmax på sidedekslene. Og så er det støpt inn YAMAHA i kun ett motordeksel (vurderer å bytte ut det dekslet). Æ syns det gir ett litt eksklusivt inntrykk...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
True... Det er nok stanset inn logo flere steder på sykkelen min.. Men ingen av dem er i fulle farger :)MaxTron skrev:Vist en studerer alle deler i detalj (skrur de av og ser på innsiden o.s.v.) skulle det ikke forundre mæ om det er stanset eller støpt inn en logo en eller annen plass på nesten alle deler...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37888
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Som jeg hadde mistanke om, ja: en Triumph logo på innsiden av begge håndtakbeskytterne.AJ skrev: På Tiger er det en logo på hver side av tanken og på tanklokket, en på toppen av motoren og på bakfelgen. Litt usikker på felgen til forhjulet...
Så er det en på bagasjebrettet og på det originale gelé/komfortsetet - ikke selve setet, men en liten påsydd merkelapp i salsømmen.
Så har jeg ettermontert en uoriginal kjedekasse hvor Truimph-logoen er stanset ut og en original tankbeskyttelse i karbon med Triumph-logoen diskret preget inn...
Også har jeg klistra på en kledelig, synes jeg selv i hvertfall... , opphøyd logo mellom tigerlyktene foran på sykker'n
Til sammen har jeg funnet 9 logoer, men tror det er flere. Har en mistanke om at hver av holkebeskytterne har en logo på innsiden...
Pluss en som jeg selvfølgelig ikke burde oversett, nemlig den jeg har midt i fleisen under kjøring - i turtelleren...
Også er det selvfølgelig en logo på hver av sideveskene og toppboksen i tillegg til påmontert ryggstøtte på toppboksen.
Dermed tror jeg jammen det er 16 stykker jeg har oppdaget så langt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- stiandre
- Innlegg: 114
- Registrert: 06 aug 2011, 21:22
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Igrunn ikke mye på Kawa'en.. Er Kawasaki logen på tanken i grått som sklir godt inn i den sorte tanken. I tillegg står det på kåpa ER-6F også i grått.... Bortsett fra disse så er det ikke noe mer på den.... Det er akkurat passe..
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Meriden-logoen var nok mer ekslusiv...AJ skrev:Som jeg hadde mistanke om, ja: en Triumph logo på innsiden av begge håndtakbeskytterne.
Pluss en som jeg selvfølgelig ikke burde oversett, nemlig den jeg har midt i fleisen under kjøring - i turtelleren...
Også er det selvfølgelig en logo på hver av sideveskene og toppboksen i tillegg til påmontert ryggstøtte på toppboksen.
Dermed tror jeg jammen det er 16 stykker jeg har oppdaget så langt
2 tankmerker, en på patentmerket, og en på styredemperen. Logo bak på sal vet jeg ikke om var der originalt.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Her har vi en hybridsykkel med hybrid-logo. Triton er Norton ramme med Triumph motor. Logoen er en like elegant kryssning, bestående av TRI med Triumphs bokstavtype, og TON med Norton bokstavtype.
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Har (nesten) samme klutsj på Sportsteren, er et nydelig stykke håndtverk, blir glad hver gang jeg åpner primæren og ser den. Logoer er det derimot dårlig med på min, med unntak av "the bar and shield" på fothvilergummiene. Nesten litt stygt å måtte tråkke på de :-)Crinos skrev:På min sykkel finner jeg faktisk logoen ingen steder.. Om du ser bort i fra noen live to ride ørner som du sikkert henviser til. Dessverre har jeg disse ørnene på begge tanklokkene, grisetrynet (tennings lokket på motoren), primær inspeskjons lokk og kjedejusteringslokket (også i primæren)...
Jeg er ikke så fan av disse live to ride effektene, så de blir nok byttet ut på sikt...
Den første som ryker er nok primærlokket.. Som blir byttet ut med et i glass, slik at Clutchen kommer bedre frem :)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: En totalt uviktig tråd om motorsykkellogoer...
Sykkelen min er "overpyntet" med logoer. Hvor mange har jeg ikke tall på, men her er ihvertfall et lite utvalg:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Jompa den 20 sep 2011, 21:05, redigert 1 gang totalt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.