________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har hørt mye på musikk i kveld. Lidderlig gøy å ha fått litt smaken på det igjen. Har vært plaget med susing i venstre øret i noen uker nå, men nå er det stille!
Har også hatt litt ny elektronikk å prøve på mine Klipsch RF7 MK1 i det siste.
Høyttalere jeg har hatt i 10 år nå. Noen ordentlig råskinn med massiv hornladning av diskantene og fire 10toms mellomtone/bass. Så de må ha lass med power for å låte godt, men når de får det, så er det veldig gøy!
Forøvrig et par Cary CAD-500-MB, monoblokker som pusher 500watt kontinuerlig i 8ohm i Klasse AB. De på toppen er mine trofaste norske Midgard Oberon 6.1 ICEPower som pusher 600w hver seg i 8ohm. Beskjeden vekt, størrelse og varmeutvikling grunnet Klasse D konstruksjon.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Etter å ha hørt gjennom BLUE ÖYSTER CULTs nye og overraskende gode og vitale "The Symbol Remains", er det tid for litt Bob Dylan.
Valget falt på "Time Out Of Mind" (1987).
Her første låt på plata:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Og nå, mer BLUE ÖYSTER CULT fra "The Symbol Remains", som offisielt ble utgitt i dag, 9. okt.
Selv har jeg hatt plata et par dager allerede og storkoser meg med den! Denne skiva tror jeg for ettertiden vil stå som en av de beste bandet noengang har gjort. Antakelig er det for mye å håpe på, men kanskje bandet har mer i ermet? Nok til en enda en skive med nye låter om et år eller to?
Uansett, i dag ble også fjerde video fra albumet publisert.
Her er den :) :
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Med en morsom vri på slutten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det kom frem fra bak i hodet et sted her om dagen. Et gitarriff. Så satt det seg fast lenger frem, og der har det sittet siden. Må være minst 20 år siden jeg hørte denne låta sist..
Her er enda en låt fra BLUE ÖYSTER CILTs nye utgivelse, som fort kan bli en klassiker med sin særpregede BÖC signatur i rytmikk, og lekende gitar og ikke minst vokal:
En av 14 låter på ei skive som overrasker og overbeviser mer og mer.
Meget bra levert fra et band med to frontfigurer - Bloom og Roeser - som har holdt det gående siden sent på sekstitallet.
Jeg håper sterkt på at bandt har mer go'saker på lager og kommer med nye skive allerede om et år og ikke 19 ( !), som det gjorde mellom forrige studioalbum "The Curse Of The Hidden Mirror" og årets fantastiske come-back album .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nært forestående presidentvalg i USA om dagen.
Og i dag har begge kandidatene, den sittende presidenten Donald Trump og demokratenes Joe Biden, hatt travle dager i Florida med å overbevise folket om hvem som er best egnet for de neste fire årene i det Hvite Hus.
Uten å ha studert teksten kan jeg ikke si noe som helst om det var disse to karene og velgerkampen deres i denne vippestaten denne låten, "The Florida Man", handler om.
Uansett, her er den i hvertfall, fra bandets utgivelse som de ga ut nå tidligere i oktober:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det britiske prog.rockbandet PENDRAGON er ute med ny skive.
Og veteranene vet veldig godt hva de er gode for fortsatt.
For dette er blitt et strålende album med mye flott melodisk musikk med noen skikkelig flotte gitarpartier. Også er produksjon og lyd noe av det beste jeg har hørt fra dette bandet i deres fartstid fra 1978.
Ikke mange låter ute på YT enda, men fant denne, som kanskje er den mest utypiske på plata.
Likevel en flott låt, men altså ikke helt slik jeg kjenner (og liker...) dette bandet:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Vinyl fra 1987 på spilleren i kveld.
Nærmere bestemt debutalbumet til Terence Trent D'Arby. Her åpningslåta på solide "Introducing The Hardline According To Terence Trent D'Arby":
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering