Regulator

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

Crinos skrev:
TBI81 skrev:Til informasjon ble det til at jeg bestilte en Shindengen FH012AA på ebay (730,- inkl frakt). Denne skal kobles utenom det originale ledningsnettet. Litt overkill med en 50a regulator kanskje, men aldri dumt å ha nok å ta av. Visstnok den beste mosfet regulatoren som finnes på markedet ifølge ulike forumbrukere rundtom :)
Aldri hørt om den før, men virker bra ut av det jeg klarte å google meg frem til.
Tror nesten jeg har lyst til å bytte til en slik selv til vinteren :thumleft
Her er regulatoren jeg bestilte (komplett kit): http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... efid=store" onclick="window.open(this.href);return false;

Her (blandt annet) har jeg lest om regulatorer (veldig informativ tråd!): http://www.triumphrat.net/speed-triple- ... grade.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Best widely available R/R on the market today is the Shindengen FH012AA".

Skulle egentlig gjort dette byttet tidligere, men har lukket øynene litt for problemet..

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

Ser knall ut den der!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regulator

Legg inn av TBI81 »

Da er nyregulatoren koblet opp og testet noen mil. Koblet den utenom det originale ledningsnettet på 12v siden da de orginale ledningene så vel puslete ut. Stor fysisk så må gjøre om festebraketten for å få den til å passe under plastikken, men den leverer varene så det holder! Bedre lys enn før og bedre lading! :thumleft

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Regulator

Legg inn av fikse »

Kjempebra å høre! Flott det ordnet seg (det gjør det jo gjerne for snille gutter...) :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Micke
Innlegg: 74
Registrert: 11 feb 2011, 15:07
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S -00

Re: Regulator

Legg inn av Micke »

Jag bytte också ut min regulator i helgen till en FH008 modell (från en 2009 CBR 600 RR), använde metripack anslutningar så det sitter klockrent.
Förr: 5V
Nu: 14-15 V.
I samma släng passade jag även på att kontrollera spänningen ut från motorn, blev lite orolig när den bara var på 20V, men insåg snabbt att det var vid 5k varv som den skulle levera 60V (eller vad det nu var).

Det verkar vara normalt att R/R på SV650 fallerar ofta om man inte byter ut den mot en FH-modell.

Svar