Kan foreldre avregistrere Lett MC?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Ankri
Innlegg: 2
Registrert: 26 jul 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda CBR 125cc

Re: Kan foreldre avregistrere Lett MC?

Legg inn av Ankri »

Joda både sykkelen, lappen og forsikringa er finansiert helt av egen lomme (jeg får nemlig ikke ukelønn, så den har jeg har jobba jævlig hard for). Men de måtte begge skrive under på at jeg fikk eie den, og da må de vel på et tidspunkt kunne trekke?

Jaja jeg vant heldigvis diskusjonen for denne gangen da, og har ingen planer om å sette meg ut i den med det første :p Får bare oppføre meg det siste året og 38 dagene til jeg er 18 xD

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kan foreldre avregistrere Lett MC?

Legg inn av Crinos »

Godt det løste seg på en fornuftig måte.

Selv har jeg lært at selv om foreldre ikke nødvendigvis har rett i sin sak, så er dem fremdeles eldst og har "rett" i form av å være foreldre. :thumleft

Men til spørsmålet ditt..
Er ikke helt sikker på jussen, men er nokså sikker på at de kan råde over din lett motorsykkel, selv om denne er anskappet med egne oppsparte midler.
Om du ser litt banalt på det, så er du (og dine evnetuelle søksen) en ganske så stor utgiftspost på dine foreldres budsjett.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Kan foreldre avregistrere Lett MC?

Legg inn av Svein2 »

Ankri skrev:Joda både sykkelen, lappen og forsikringa er finansiert helt av egen lomme (jeg får nemlig ikke ukelønn, så den har jeg har jobba jævlig hard for). Men de måtte begge skrive under på at jeg fikk eie den, og da må de vel på et tidspunkt kunne trekke?

Jaja jeg vant heldigvis diskusjonen for denne gangen da, og har ingen planer om å sette meg ut i den med det første :p Får bare oppføre meg det siste året og 38 dagene til jeg er 18 xD
Bra det løste seg. :prf

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kan foreldre avregistrere Lett MC?

Legg inn av Duville »

Egne penger har du råderett til å bruke som du ønsker, om det er ped eller annen lovlig vare.

Husregler kan foreldrene dine lage og så lenge det ikke er urimelige må / bør du følge dem. Om de er litt strenge så er det jo ikke så lenge til du kan gjøre akkurat som du vil. Dette har jo med din egen og alle de andre i huset sin trivsel og hvordan dere skal se tilbake på denne tiden. Vet av erfaring at det ikke er enkelt med ungdommer i huset men dersom dere gjør deres beste så vil i hvert fall trivselen bli mye bedre for deg og alle de andre i huset og det er verd en del.

Svar