Mompens MC-logg - Honda CBR1100XX - VIDEO side 6 (Youtube)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av AJ »

Mompen skrev:Dette blir en update, men ingen bilder.. Tatt fra tråden "Hva gjør du akkurat nå?". I dag bestod jeg oppkjøringen! :oh

:=D>
Hey!
Gratulerer med dagen \:D/
Flotte greier :thumleft
Så nå er både teori og praksis i boks, eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av mogs »

Grattis som mcfører. :D

:=D>

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Tusen takk for alle gratulasjoner! :D

Har ikke tid, nei det er joggu meg sant. I går kjørte jeg tanken tom, og måtte vri over på reserveløsninga :knegg Ble godt og vel 250km totalt!

Oppkjøringa, vel, jeg trodde jeg bomma på litt diverse. Klart, når man har oppkjøring er det vanlig å være litt nervøs, jeg klarte knapt å feste intercom-systemet som sensor kom med :doh

Uansett, først ut var å trekke kort, og jeg fikk i oppgave å ta sikkerhetskontroll av kulelager foran. Det var tilogmed slakk i den på kjøreskolesykkelen.. Deretter daglig kontroll med sjekk av blinklys, lys, dekktrykk og slikt.
Alle øvelsene skal kjøres gjennom to ganger, og krypkjøring var førstemann ut. Mistet litt balansen første gang og satte en fot nedi, men fullførte resten av runden bra, andre runde gikk feilfritt :oh
Etterpå var det venstresving i minimum 30km/t, noe som gikk bra, samme med nedbremsing i sving.
Sensor lurte faktisk på om jeg hadde tatt nedbremsing i sving-øvelsen to ganger, noe jeg faktisk hadde gjort.. Eller :-k
Nedbremsing og unnamanøver gikk helt supert.

Så var det ut å kjøre! Runden var på ca en halvtime, og foregikk her: (forresten en veldig morsom vei å kjøre!)

Hensmoen-Elvetangveien (Campingplass) og tilbake.

Det som overrasket meg mest var faktisk at vi ikke var innom byen i det hele tatt. Null niks bykjøring. Men så vil kanskje vi motorsyklister holde oss mest på landeveien.. :knegg

På tur tilbake gjennom noen krappe svinger hadde jeg fra før av lagt merke til oljesøl i en av svingene, noe jeg nevnte for sensor over intercom'en før svingen på tur tilbake. Pluss i boka :-)
Ellers på oppsummeringen av turen sa jeg at jeg følte jeg bommet litt på noen tangeringspunkt, og at jeg ikke holdt helt jevn fart. Samme også med en bru der det var innsnevring og anbefalt fart til 30km/t, så holdt jeg 30 helt slavisk, det var ingen trafikk og jeg kunne nok kjørt litt fortere, men sensor sa ikke noe spesielt på det. På det meste av veien var det 80, så det var bare å vri godt på holka da :-J

Da vi kom tilbake på Statens Vegvesen, så var det tid for oppsummering. Sensor skrev i den grønne lappen til slutt at "Trafikksikkerheten føles greit ivaretatt!"
OK på alle andre punkter unntatt "Kjøregård" hvor det stod "Fint". Vet ikke helt hva sensor legger i forskjell på OK og Fint, men pokker heller, jeg bestod! \:D/
Brombrom

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Og fillern, på tur hjem fra Hønefoss i går (måtte besøke frøkna en tur \:D/ ) så datt klokka på styret mitt av.. Ikkeno rart at mc-førern bak meg la seg litt lenger bak når det plutselig røsser deler ta sykkern... :-k
Brombrom

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Om det ble tur ja! :knegg

Ble jo fort tom tank på fredag, fikk litt panikk først når sykkelen ble mer og mer dau :(

Så var det bare over på RES og fræse videre :janikk

250km første dagen.. Skal ta kvelden nå snart og kjøre mer i morgen \:D/

og AJ.. Teori og praksis er to ting, begge sitter sånn passe vil jeg si :P :p
Brombrom

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Globe »

Gratulerer så mye med lappen Mompen. Moro å lese det du skriver, ikke vanskelig for leser å oppfatte gleden og iveren. Basillen har tatt deg også :knegg

Nå er det bare å storkose seg med læringskurven, en kurve som stiger kun ved å kjøre og kjøre og kjøre og kjøre ;e :thumleft

Kjør pent!

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av SheDevil »

Kjør vakkert :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Bubbu »

Gratulerer med lappen. :thumleft
(The Beast )

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Tysnes »

Gratulerer med lappen, tut og kjør ;e . Var veldig mye enklere å ta lappen i 77 trur eg det var, men eg har no klart meg hittil :-J . Ta det pent og god tur :D

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Tusen takk for gratulasjoner folkens, skal kjøre så vakkert jeg bare kan :janikk

Har vært i Barcelona på en fabelaktig ferietur med kjæresten i ei uke, kom hjem i går, og har først i dag fått kjørt igjen.
Min gode venn Steinar (som jeg skal prøve å få lurt inn her :knegg ) kjøpte seg eksakt samme sykkel som meg mens jeg var på tur, og han var selvfølgelig ivrig etter å få kjørt litt med meg i dag. Vi møttes i Brandbu og kjørte til Gjøvik (tjohei gratis bompassering for første gang \:D/ ) for å hilse på frøkna hans, deretter bar det nedover igjen til Brandbu for å møte på to kompiser til.
På veien ned fra Gjøvik stoppa vi på Lygnasæter for å lukke igjen noen ventilasjonsluker her og der på klæa våres, da det ble noe kaldt på turen... Stod et lass med flotte motorsykler på utsiden, og det var en kar i Ducati skinndress som var ute en liten tur. Kanskje det var noen av dere forumtroll som var på kafeteriaen og tok en matbit? Mye fine sykler var det hvertfall!
Vi møttes tilslutt alle fire i Brandbu og kjørte på rekke og rad fra Brandbu og opp til Hov i Søndre Land hvor vi ordna oss litt enkel servering før vi dro ned igjen til Brandbu. Var veldig fine forhold langs fjorden i dag, tørt og fint, sola var oppe, og det var lite trafikk.
Det ble totalt 2 Suzuki GSF 600 Banditer, en Honda CBR900RR Fireblade, og en Yamaha R1. Hvorav sistnevnte sykkel fikk jeg prøve en tur langs fjorden (Randsfjorden :P :p )
Snakk om overgang fra Bandit til R1, helt annen sittestilling, og vanskelig å kjøre.. Var så stiv og rar.. fikk liksom ikke dreisen på det helt i svinga.. Du må bare kjøre fortere sa kompisen min :-k
Vel vel, det var dagens tur, er mye morsommere å kjøre med flere enn alene :prf


Og ja.. måtte over på RES i dag og :sorry
Brombrom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av ArcticTiger »

Herrlig! :D :D :D :thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Har da blitt noen flere kilometer og et par tankinger siden sist, kjørt en tur til Gjøvik igjen, og langsmed Mjøsa sørover mot Minnesund.
Vi ble overrasket av et regnvær da vi kom til Gjøvik, men mot Feiring og Skreia ble det sol og fint igjen! Masse herlige svinger på den veien der, kan anbefales! Vi tok så avkjøringa mot Brandbu / Hurdal, og kom på en utrolig smal og ekstremt svingete vei, var ikke beste asfaltkvalitet og noe sau vi måtte tute litt på her og der, men interessant opplevelse!
Kom ned til Hurdal og tanket opp før det bar oppover mot Lygna igjen og nedat til bygda :knegg
Fikk låne Fireblade'n til kompisen min på tur fra Hurdal og opp til Lygna, og skal joggu meg si det gikk unna når man vrei litt ekstra på holka!

Har også vært innom MC og fritid og kjøpt meg en ryggsekk fra Motul som var veldig hendig, regntrekk til sekken, store og fine lommer og veldig god passform. Fikk samtidig konstatert at jeg måtte skifte bremseklosser foran mens jeg var der, så da blir sykkelen levert i morgen og reparert på Tirsdag!

:janikk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Brombrom

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6978
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Jompa »

Den sykkelen din var virkelig blank, det er nesten så man får komplekser :redface
Særlig eksosrørene, så ut som de hadde vært gjennom en exrem oppussing, bra! :thumleft

Gratulere med lappen, forresten, og ta det lungt i begynnelsen til du og sykkelen blir ordentlig "samkjørt" :[-X
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Mompen »

Jompa skrev:Den sykkelen din var virkelig blank, det er nesten så man får komplekser :redface
Særlig eksosrørene, så ut som de hadde vært gjennom en exrem oppussing, bra! :thumleft

Gratulere med lappen, forresten, og ta det lungt i begynnelsen til du og sykkelen blir ordentlig "samkjørt" :[-X
Takk for det Jompalompa! Prøver å holde meg i skinnet så godt jeg kan, faktisk enda ikke hatt noen ubehagelige / skumle opplevelser med min egen sykkel, enda! :janikk

Var forresten ikke store jobben med eksosrørene, faktisk var det veldig enkelt. Nå er jo hele sykkelen selvfølgelig møkkete og fæl, og trenger sårt en vask igjen etter noe kjøring i uventet regnvær..

En venn av meg ringte nå nettopp og sa: "Har du sett været ute?" og jeg bare :( ... "Ja, men dessverre er sykkelen levert for skifte av bremseklosser.."
Er strålende sol og flere og tjue grader ute, perfekt sykkelvær, men dengang ei..
Uansett, bremser er superviktig, så da får de ha førsteprioritet til i morgen!

\:D/
Brombrom

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6978
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mompens lille MC-logg - 1996 Suzuki GSF600 "Bænditt" 24.

Legg inn av Jompa »

Nå, hvordan går det ?
Har du fått nye bremseklosser ?
Kjørt mye ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar