Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Mompen »

Hei folkens!

MC-opplæringen for min del starter snart, og jeg trenger da noe klær når det skal kjøres!

Har kommet over et tilbud fra Hof MC i Oslo, og har muligheten i morgen til å dra og handle, men er dette egentlig noe ålreite saker? Eller er det bare billigbilligbillig-kvalitet? :-k

http://www.hof-mc.no/storefront.php?pid=121" onclick="window.open(this.href);return false;
Brombrom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Intruder »

Skulle tro at Hof MC har bra saker,og ekspertise til å finne fram akkurat hva du trenger !!! :thumleft :b_c:
Velkommen på forumet her og lykke til !! :mc1 :mc_p: :mc7 :mc5
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av evike »

Klær på Hof er like bra som alle andre butikker. Grunnen til at han klarer å få ned prisene er at det meste er fjorårets (eller eldre) modeller. Det spiller jo mindre rolle for de fleste av oss. Vær litt obs hvis du kjøper hjelm der, så den ikke er eldre enn et par år. Kvaliteten på hjelmer forringes jo.

Har opptil flere plagg som er kjøpt på Hof selv, nå sist bukse. Løp og kjøp!
PS - Hvis du ikke har vært der før: Ikke la deg skremme av rotet i butikken. Han vet akkurat hva han har og hvor han har det sånn omtrent. Bare la han finne frem det du ønsker.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Dimzum »

Evike: Åssen forringes hjelmer?
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av evike »

Plukket fra MC24.no: - Shark og flere andre hjelmprodusenter anbefaler ikke bruk av hjelmer som er eldre enn fem-seks år, på grunn av forelding og fare for redusert styrke i materialer.

og MC-plassen.net: Normal levetid for en MC-hjelm er 3-5 år ved normal bruk og vedlikehold.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Dimzum »

evike skrev:Plukket fra MC24.no: - Shark og flere andre hjelmprodusenter anbefaler ikke bruk av hjelmer som er eldre enn fem-seks år, på grunn av forelding og fare for redusert styrke i materialer.

og MC-plassen.net: Normal levetid for en MC-hjelm er 3-5 år ved normal bruk og vedlikehold.
Ok, men det der tar jeg med en stor klype salt....meeeen hadde jeg vært hjelmprodusent hadde jeg nok hevda det samme :-J
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Mompen »

Kjempefint, takk for gode svar kjære forumtroll, da blir det nok en tur til Hof i morgen! :buddies:
Brombrom

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av ejs »

:thumleft
Hentet fra eHow.com...
"Time Frame

Replace helmets that have any kind of noticeable damage immediately. Cracks and chips can indicate reduced structural integrity and can lead to serious injury if worn during an accident. Replace helmets without obvious damage every two to four years, according to the Motorcycle Safety Foundation.

Not-So-Gentle Aging

Helmets are made out of materials that slowly deteriorate over time. This material begins to break down through use, heating and cooling. Chin straps begin to fray with constant use, making them more susceptible to breakage. The glues, resins and material used when the helmet was constructed will also begin to break down, adding to more discomfort and less protective qualities. If a helmet becomes loose, do not attempt to replace the padding. Purchase a new one instead.


Read more: How Often Should One Replace a Motorcycle Helmet? | eHow.com http://www.ehow.com/way_5158426_should- ... z1O9CZxG5B" onclick="window.open(this.href);return false;

:mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Duville »

Dimzum skrev:
evike skrev:Plukket fra MC24.no: - Shark og flere andre hjelmprodusenter anbefaler ikke bruk av hjelmer som er eldre enn fem-seks år, på grunn av forelding og fare for redusert styrke i materialer.

og MC-plassen.net: Normal levetid for en MC-hjelm er 3-5 år ved normal bruk og vedlikehold.
Ok, men det der tar jeg med en stor klype salt....meeeen hadde jeg vært hjelmprodusent hadde jeg nok hevda det samme :-J
Plast herder, fort til å begynne med og så avtar herdeprosesseen etter hver, men den stopper aldri. Prosessen speedes opp når den utsettes for sollys. Herder blandes i når hjelmen støpes. Plast som har herdet leeeenge blir sprøere enn den som er fersk.
Produsenten har nok litt rett, men det er nok en del avhengig av når den tas i bruk og når den utsettes for lys etc. Jeg hadde aldri kjøpt en hjelm som har ligget i utstilling i sollys over tid.....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av RuneMC »

Hastverk er lastverk har jeg funnet ut når det gjelder å kjøpe MC-klær. Har også gjort et par bomkjøp pr nettbutikk, så konklusjonen er ihvertfall å prøve det man skal kjøpe.

Til prisen virker Hof-pakken bra men tipper du vil gå for oppgraderinger hvis du begynner å kjøre mye.

Kjøpte noe lignende pakke fra Bullfighter når jeg drev med opplæring - fordelen er jo rimelig pris, men bruker fint lite av det idag. (Dvs 2 år etter)
Jakke/bukse - beskyttelsen satt ikke som et skudd, mer svømte rundt... pass på det når du prøver jakke/bukse: sitter ikke beskyttelsen som et skudd, gjør den liten nytte. Snittet i klærne bør også passe kroppen din rimelig godt, ingen fordel med passform som en sekk... Ellers var budsjett-klærne varme og tette, men ble for varme og tette på varme dager. Har i ettertid kjøpt Dainese klær som puster mye bedre, men hvor bare jakka koster like mye som pakke-prisen til Hof. Ang varme klær er vi imidlertid individuelle, noen blir aldri varme nok uansett hva de kler på seg, mens andre blir i varmeste laget.

Hjelm - viktigste valg, og vanskeligst fordi støy, ventilasjon, dugging osv ikke er mulig å teste på forhånd. Stort sett det meste av hjelmer fungerer bra til opplæring siden man sjelden kommer opp i noe fart. Etter at du har tatt lappen oppdager du derimot fort om hjelmen har noen ulemper. Sjekk vurderinger på Bike.no Anbefaler helhjelm istedenfor åpningshjelm om det ikke er spesielle forhold som gjør at du ha åpningshjelm. Generelt mer vindfullt, mer støy, høyere vekt og mindre kræsj-sikkerhet med åpningshjelmer. For å unngå dugging er det dobbelt-glass som er best (såkalt "pin-lock"). Alternativt kan man kjøpe og klistre på FogCity eller kjøpe en flaske med FogTech.

Støvler - opprinnelig Falco 967 - greie og vanntette, men for tette, så ble fuktige innenfra istedenfor. Bruker nå TCX Airtech som puster suverent og er vanntette, men kan bli litt kjølige på kalde dager (doble ullsokker hjelper da) Noen foretrekker militærets støvler, men vil tro det er fordi de aldri har forsøkt et par virkelig gode MC-støvler - eller pga image :-)

Uansett er jo pakken fra Hof rimelig og du vil garantert gjøre verdifulle erfaringer fra den.

Alternativt for klær i budsjett-klasse, som allikevel er tildels veldig bra, ville jeg satset på Halvarssons/Lindstrands/Jofama.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Duville »

Mompen skrev:Kjempefint, takk for gode svar kjære forumtroll, da blir det nok en tur til Hof i morgen! :buddies:

forumtroll ??? hm

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av evike »

RuneMC skrev: Alternativt for klær i budsjett-klasse, som allikevel er tildels veldig bra, ville jeg satset på Halvarssons/Lindstrands/Jofama.
Han setter sammen pakker etter ønske fra det han har tilgjengelig i butikken. Siden han fører bl.a. Jofama til billige priser, så skal en ikke se bort fra at det kan få plass i pakka også.
Artig skrue er han jo også :thumleft
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av MrErling »

evike skrev:Klær på Hof er like bra som alle andre butikker. Grunnen til at han klarer å få ned prisene er at det meste er fjorårets (eller eldre) modeller. Det spiller jo mindre rolle for de fleste av oss. Vær litt obs hvis du kjøper hjelm der, så den ikke er eldre enn et par år. Kvaliteten på hjelmer forringes jo.

Har opptil flere plagg som er kjøpt på Hof selv, nå sist bukse. Løp og kjøp!
PS - Hvis du ikke har vært der før: Ikke la deg skremme av rotet i butikken. Han vet akkurat hva han har og hvor han har det sånn omtrent. Bare la han finne frem det du ønsker.
Tror han på Hoff MC også importerer direkte fra fabrikk hvis man ønsker seg årets modell, Evike. Derfor bedre pris (ca. -20%) enn i katalog!
http://www.hof-mc.no/storefront.php

Jeg har bestillt nye Halvarssons "regn/kjølig vær" hansker, fordi jeg mistet de forrige.
Det er modellen "Newman" jeg har bestillt.
Regner med at de er klar i morgen fredag, men det haster ikke med å hente de når det nå er slikt ett flott varmt vær. :b_c:

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =167&cid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Sist redigert av MrErling den 02 jun 2011, 22:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av MrErling »

Duville skrev:
Mompen skrev:Kjempefint, takk for gode svar kjære forumtroll, da blir det nok en tur til Hof i morgen! :buddies:

forumtroll ??? hm
:terge

Godtvoksen

Re: Komplett kjøreklærpakke fra Hof MC, noe å satse på?

Legg inn av Godtvoksen »

RuneMC skrev: Har i ettertid kjøpt Dainese klær som puster mye bedre, men hvor bare jakka koster like mye som pakke-prisen til Hof.
Jeg tittet litt på : http://www.dainese.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den ser grei ut, men er virkelig denne jakka verd kr. 5.500,-

Bilde

Svar