Fullstendig SYKE bøte satser!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Fullstendig SYKE bøte satser!!

Legg inn av Ronny »

Nå synes jeg nesten at grensa er nådd. Jeg ble KRAFTIG provosert over de nye bøtesatsene.

Jeg skal drive litt research, og så skal prøve å vise dere hvor utrolig urettferdig dette har blitt.

Sist vi hadde en aksjon her på siden, demonstrerte vi mot at veiavgiften hadde nådd et uakseptabelt nivå. Da fikk vi inn 5500 underksrifter i løpet av 2 små uker.

Det er mulig vi må finne på noe liknende, og når vi har fått til nok underskrifter, kan vi lenke oss sammen 100 +++ mennesker i en rundkjøring i Oslo. DA tenker jeg det skal bli fart på debatten. Og da skal vi knuse dem med argumenter mot denne formen skatt og avgifter.

Jeg er drittlei av at staten tar seg til rette på sånne måter. De som VIRKELIG får lide for dette er de med dårlig råd som uheldigvis en gang glemmer blinklyset i en rundkjøring (hvem har vel ikke gjort det) og må betale 3000 (!!!) kroner for det...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

har ikke noe tro på protestaksjoner av den typen.

Det er jo prisene på forenklede forelegg som er blitt så høye at de ikke står i forhold til forseelsen.

Jeg har fått noen fartsbøter, og når man vedtar et forenklet forelegg på stedet er det lite saksbehandling i etterkant.

Hvis man ikke vedtar forenklet forelegg må saken behandles, saksbehandlingen videre vet jeg lite om, men det skulle ikke forundre meg at staten ikke har kapasitet til å behandle sakene om folk slutter med å vedta forenklede forelegg på stedet.

Jeg ser ikke noe grunn til å vedta et forenklet forelegg på 3000 kr for å ha glemt å blinke ut av rundkjøring. Jeg vil hevde at jeg har blinket, politimannen vil hevde at jeg ikke har blinket. Kan tenke meg at en slik sak henlegges før den går i rettsystemet.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det hjelper ikke med å samle underskrifter da de blir i beste fall kastet. Det skal sterkere lut mot arrogante byråkrater og aksjonen må ramme alle områder der staten krever inn penger.
De fleste av oss har en boks med kjedespray liggende. Hva med å gi en dusj i myntsprekken på alle innkrevings automater vi ser?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Tja, om det hjelper eller ikke...

Noen uker etter at vi sendte ut pressemelding til aviser og stortingsrepresentanter om at vi var på vei med et lass med underskrifter og protster, ble den faktisk halvert...

Om det var oss eller noe annet som gjorde utslaget, vites ikke. Men at politikere bare avfeier 10.000++ underskrifter, det har i allefall aldri jeg hørt om.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Er enig at vi har et 'sykt' nivå på forenklede forelegg !
Trur det hjelper med organisering, NMCU er jo et hjelpemiddel når det gjelder oss Mc-førere.. de sliter med rekrutering og da spesielt blandt de yngre miljøene..
Underskrivskampanjer tror jeg er som å skvette vann på gåsa, den rister seg litt og så er alt som før..

--* Vi er best i verden på skatter og avgifter og må jo selvfølgelig følge opp med satsene for forenklede forelegg--* best=verst

Hurra for Norge inn på Tullingtoppen..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Det hjelper ikke med å samle underskrifter da de blir i beste fall kastet. Det skal sterkere lut mot arrogante byråkrater og aksjonen må ramme alle områder der staten krever inn penger.
De fleste av oss har en boks med kjedespray liggende. Hva med å gi en dusj i myntsprekken på alle innkrevings automater vi ser?
Tror nok ikke at barnslige pek gjør saken noe bedre, da er vel en underskriftsskampanje mere hensiktsmessig vil jeg tro.
En slik kampanje er ikke mere skadelig enn at den kan få folk til å tenke.
Å har man først fått tankene i sving er man på god vei.
En ting er nå sikkert, "Alle monner drar" .
Men som sagt, dette er min mening :wink: .

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Synes det var ett bra forslag jeg Ronny.
Ikke engang de byråkratiske paragrafrytterne i den norske stat kan kaste/misste flere tusen underskrifter.
Stemmer helt klart for å starte en underskriftskampanje som kan sendes rundt om i landet. Kan printe ut ett eksemplar av saken vår og legge på jobben også. minimum 500 innom der hver dag, så.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg ble stoppet i Vestfold i vinter.... Jeg hadde bare 5 kjettinger istedet for 7 some forskriftene krever. Bil og henger jeg kjørte da hadde bare 6 sett med hjul.......
Det ble en 500 kroners hilsen på meg med en 3-ukers frist å betale hvis jeg vil ungå en økning på 50%(i ren mafia stil)
Jeg betalte etter 18 dager og trodde at saken var ut av verden.
Jeg får stading purring fra Statens Innkrevingsentral om at det ikke er betalt men jeg anser meg ferdig med saken.
Nå truer de med utleggsforretning....jeg nekter å sende dokumentasjon på at det er betalt da de må ha orden med sakene sine.
For en pris derimot.....jeg synes at 500 kroner er en passende sum.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

[quote="Indian"]Det ble en 500 kroners hilsen på meg med en 3-ukers frist å betale hvis jeg vil ungå en økning på 50%(i ren mafia stil)
Jeg betalte etter 18 dager og trodde at saken var ut av verden.
Jeg får stading purring fra Statens Innkrevingsentral om at det ikke er betalt men jeg anser meg ferdig med saken.
Nå truer de med utleggsforretning....jeg nekter å sende dokumentasjon på at det er betalt da de må ha orden med sakene sine.[quote]

Burde ha orden på sakene sine ja, hvordan går det med saken din egentlig? har de ordna opp?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Indian skrev:Jeg ble stoppet i Vestfold i vinter.... Jeg hadde bare 5 kjettinger istedet for 7 some forskriftene krever. Bil og henger jeg kjørte da hadde bare 6 sett med hjul.......
Det ble en 500 kroners hilsen på meg med en 3-ukers frist å betale hvis jeg vil ungå en økning på 50%(i ren mafia stil)
Jeg betalte etter 18 dager og trodde at saken var ut av verden.
Jeg får stading purring fra Statens Innkrevingsentral om at det ikke er betalt men jeg anser meg ferdig med saken.
Nå truer de med utleggsforretning....jeg nekter å sende dokumentasjon på at det er betalt da de må ha orden med sakene sine.
For en pris derimot.....jeg synes at 500 kroner er en passende sum.
Åssen går det med den saken Indian?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

De har stoppet nå, ikke flere purringer. Jeg slapp å sende dem kopi av handa:)
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Indian skrev:De har stoppet nå, ikke flere purringer. Jeg slapp å sende dem kopi av handa:)
Hehe, hadde vel ikke vært første gangen noen har fått en papirbit med handa/en finger på fra deg?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

D_Demon skrev:Synes det var ett bra forslag jeg Ronny.
Ikke engang de byråkratiske paragrafrytterne i den norske stat kan kaste/misste flere tusen underskrifter.
Stemmer helt klart for å starte en underskriftskampanje som kan sendes rundt om i landet. Kan printe ut ett eksemplar av saken vår og legge på jobben også. minimum 500 innom der hver dag, så.
Disse sakene brukte jeg 10 minutter på å finne frem til. Dette er fean meg HELT SYKT! Jeg blir så provosert og forbanna at jeg ikke kan få sagt det. Jeg skal samle sammen masse sånne bevis og lage en skikkelig mailkampanje, og oppfordre til å være med nå som det nærmer seg valget!

- Nå er det blitt dobbelt så dyrt å kjøre på rødt lys som å bli tatt med heroin i lommen! (kilde: Aftenposten)

- Trondheim tingrett har dømt en mann på 35 år til å betale en bot på 3000 kroner for å ha øvet vold mot en åtte år gammel gutt i fjor høst! (kilde: TV2)

- Kirsten Schei ble mishandlet - men gjerningsmannen ble aldri pågrepet. Nå nekter Schei å betale en bot etter en fartsovertredelse før overgriperen er tatt. (kilde: Drammens Tidende)

- En lensmannsbetjent på Sunnmøre er ilagt en bot på 8000 kroner for å ha brukt vold under en pågripelse. SEFO mener lensmannsbetjenten slo hodet til arrestanten flere ganger i bakken slik at han begynte å blø, melder NRK.

- Vi betaler stadig flere bøter og gebyrer. I løpet av første halvår ble vi avkrevd nesten en milliard kroner. (kilde: Fædrelandsvennen)

- Politibetjent Svein Andersen i Utrykningspolitiet i Agder mener den kraftige økning i bøtesatsene fra 1. februar ikke vil hjelpe på fartsnivået. (kilde: Fædrelandsvennen)

- Fylkesleder Liv Falkum i Trygg Trafikk tror ikke enda høyere fartsbøter hjelper noe særlig. (kilde: Fædrelandsvennen)


HVA SKJER MED OSS?!? Lar vi oss bare lure hver gang? Skal vi aldri si fra?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jada, vi sitter bare her med nisselua i handa og bukker pent, betaler og prøver å smile. Vi er så rike at dette har vi råd til, det er ikke synd på oss. Vi får prøve og holde oss til loven, da blir det litt billigere......

Skal jeg fortsette og fortelle hvordan vi er?

Vi kan ikke alle løpe rundt å rope og skråle, her mener jeg at NMCU er et viktig verktøy. Sammen med NAF og andre bil og MC organisasjoner.
Vi med MC kan melde oss inn i NMCU, slik at de får mere å rutte med og kanskje får dette med syke bøtesatser på dagsorden igjen.

Det hele ender vel med at de øker de andre bøtene tilsvarende.....

Men det er vel også typisk Norsk å tenke slik, så da holder vi heller kjæft.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg er uenig med deg her rogg. Bøtene er det MANGE som ikke har råd til.

3000,- i bot for en alenemor med anstrengt økonomi, som glemte å blinke i ei rundkjøring!?!

Den kjøper jeg ikke... :roll:

Og hvorfor skulle jeg "tvinges" til å melde meg inn i NMCU, for å gjøre noe med disse syke bøtene. Det kan da ikke være meningen?

For å være helt ærlig, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor jeg skulle melde meg inn i NMCU. Har ikke noe mot NMCU eller noe sånt, men jeg har ennå ikke tenkt: "- Aha! Nå skulle jeg ha vært medlem av NMCU gitt".

Men jeg er åpen for overtalelse jeg :D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar