GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

Legg inn av Bimma »

En fin runde som trygt kan anbefales:

Se ruta i bloggen min....OVER GAUSTATOPPEN OG IMINGFJELL

Bilde


:mc6
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

Legg inn av Busa Trond »

Dette er jo også en stor kandidat til årets Mcbildet. kjenner det kribler i tur hendelen her, når man ser et slikt bilde. PMS og Busa frekvensen herjer i hele meg.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

Legg inn av joo »

Ja, over Tuddal og under Gaustatoppen er en finfin utfallsport til dagsturer. Drar gjerne over der, og så øst eller helst vest og så sør :thumleft

På tur ned til Dalen fra Åmli kan man stikke opp og se på utsikten ved Ravnejuv, anbefales. Bare en kort grusbeta og 100 meter å gå.

Bilde

Lettkjørt grusveg.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

Legg inn av Bimma »

joo skrev:
På tur ned til Dalen fra Åmli kan man stikke opp og se på utsikten ved Ravnejuv, anbefales. Bare en kort grusbeta og 100 meter å gå.

Bilde
.
Kunne godt tenkt meg en stopp her.
Er avkjøringa tydelig merket så det er greit å finne fram? :-k
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: GAUSTATOPPEN, IMINGFJELL OG SIGDAL

Legg inn av joo »

Ja, det er merket. Sånt hvitt smalt severdighetskilt med "Ravnejuv".
Man tar til venstre ca. 6-8 km før man kommer inn til Dalen på Rv38 hvis man kommer nedover fra Åmot via Midtbygdi. Så er det vel 6-8 kilometer over elva og opp, på velholdt grusveg til der jeg stod parkert på bildet lenger opp. Der er det også skiltet til juvet. Var bilde av en ryggsekkvandrer på skiltet, så jeg trodde det skulle bli trasking et stykke, men så var det ikke mer enn kanskje 100 meter før stupet var der. Med overheng, fikk litt skjelven frampå der :oh
Ta med termosen og nyt utsikten ei stund før turen videre til Dalen og via Fyresvatn til Drangedal, eller Valle, eller... Sukk, kom sommeren, kom snart!

Bilde

Her skimtes grusvegen opp til høyre. I bakgrunnen er Rv38 ned mot Dalen. Viser ikke bilde av utsikten nedover og stupet, det får du ha til gode når du kommer opp :D
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar