Ny gullgutt i familien

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Ny gullgutt i familien

Legg inn av evike »

NÅ er jeg virkelig møkkasur. Satte Jeremy på verkstedet i går kveld for endelig å få fiksa toppdekselpakningen. I løpet av kvelden/natta har noen prøvd å stjele Jeremy med totalt ødelagt tenningslås som resultat.
NYE 1-2 uker på verksted, nå totalt ikke kjørbar. Dessuten en egenandel på forsikringa som varierer mellom 1.600,- (pga. oppspart egenandelsfordel) og 4.000,- i full egenandel.
Jeg som hadde spart de lengste turene til dette ble i orden!

Nå føler jeg det som 2 l. eddik innabords! ](*,)
Sist redigert av evike den 15 jul 2012, 12:39, redigert 17 ganger totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av AJ »

What!? :ills
At det går an!
Skjedde mens den sto innelåst på verkstedet, altså? :eh
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av evike »

Nei, stod utenfor for at de skulle kunne begynne på jobben i dag morges.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av AJ »

Uansett så er'e driiitsurt å oppleve noe sånt akkurat nå ](*,)
Tror jammen jeg må gjøre alvor av å finne fram ABUS skivelåsen min og teste den ut og ikke minst venne meg til å bruke den.
Ingen skal få pelle med seg Tiger. Skulle jeg oppdage at noen prøver seg så blir til at alt skyts settes inn mot kjeltringen(e) :rop :bl3 :bandana
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Intruder »

Hel........ tjuv.... og annen elendighet,slikt er nitrist !! :sorry =;

Håper det ordner seg fortest mulig,ingenting får stå i fred snart :ills ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av SheDevil »

Krysser fingrene for at det ikke blir så dyrt for deg :sk?

Idioter som skal stjele andres eiendom, finnes overalt dessverre :punch
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av werner »

Håper det ordner seg fort og ikke for dyrt. Er ett eller annet
med gjerde der kjøretøy som er på verkstedet er parkert og ikke.. Om du har levert den så de har begynt på den. Mener verksted kan ha noe ansvar..
Var plaget med en del slik på bilverksredet, og vi måtte stå for noe av det mener jeg. Det var biler vi hadde hatt inne og kjørt ut igjen så de stå der mens vi ventet på deler. Er på tynn is nå, men verdt å undersøke om du ikke har gjort det.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av evike »

werner skrev:Håper det ordner seg fort og ikke for dyrt. Er ett eller annet
med gjerde der kjøretøy som er på verkstedet er parkert og ikke.. Om du har levert den så de har begynt på den. Mener verksted kan ha noe ansvar..
Var plaget med en del slik på bilverksredet, og vi måtte stå for noe av det mener jeg. Det var biler vi hadde hatt inne og kjørt ut igjen så de stå der mens vi ventet på deler. Er på tynn is nå, men verdt å undersøke om du ikke har gjort det.
Allerede diskutert. Ikke noen opsjon å overføre noe til verkstedet, dessverre. Kun eget ansvar/egen forsikring.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av ZZR-Tom »

Det er no ............. til greier, du har full sympati her i fra.

No er ikkje eg sikker men trur at en ny tenningslås vil komme på 4-5000kr så kansje best å ikkje bruke forsikringa?Eller er det slik at ved tjuveri/hærverk ikkje taper bonus?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av evike »

Taper ikke bonus. Dessuten har jeg endel egenandel "til gode", derfor forsikringsdekning på dette. Småting, men nå kjører jeg jo fullt bytte av alle 3 låsesylindrene for ikke å få forskjellige nøkler (sal, tanklokk, tenning) og da blir jo saken enda dyrere, men nå kan jaggu IF få bla opp.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Banditmannen »

Jævlig surt da! ](*,)
Og jeg ble brått litt paranoid...
Jeg skrev jo et innlegg i går, hvor jeg sa at vi hadde vært innom Speed, så du fikk levert sykkelen din! :-k
Teoretisk kan jo noen ha lest det og fått idéer... :sorry

Edit: Her er en billig tenningslås: http://www.wemoto.com/bikes/Yamaha/XJ_6 ... on_Switch/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av evike »

Stakkars Banditmannen da! Du kan herved melde din skyldfølelse ut av saken. Det er ikke første gangen de opplever både hærverk og tyveri av sykler der. Dette er ikke noe du kan få påtatt deg skylda for.

En helt annen ting er jo et spark til meg selv på skinnleggen: PARKER ALDRI EN MOTORSYKKEL UTENFOR VERKSTEDET OM NATTA!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Banditmannen »

evike skrev:Stakkars Banditmannen da! Du kan herved melde din skyldfølelse ut av saken. Det er ikke første gangen de opplever både hærverk og tyveri av sykler der. Dette er ikke noe du kan få påtatt deg skylda for.

En helt annen ting er jo et spark til meg selv på skinnleggen: PARKER ALDRI EN MOTORSYKKEL UTENFOR VERKSTEDET OM NATTA!
Takk for det! :8-[ Kjeltringer snoker nok rund steder som Speed...
Men kan være uansett være lurt av meg, og andre, å tenke igjennom hva man skriver om på nettet! :[-X

Linken min til billig tenningslås ser jeg bortfaller, for det vil jo innebære flere nøkler(og flere nøkler øker sjansen for å rote de vekk :moi: )

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Crinos »

evike skrev:
werner skrev:Håper det ordner seg fort og ikke for dyrt. Er ett eller annet
med gjerde der kjøretøy som er på verkstedet er parkert og ikke.. Om du har levert den så de har begynt på den. Mener verksted kan ha noe ansvar..
Var plaget med en del slik på bilverksredet, og vi måtte stå for noe av det mener jeg. Det var biler vi hadde hatt inne og kjørt ut igjen så de stå der mens vi ventet på deler. Er på tynn is nå, men verdt å undersøke om du ikke har gjort det.
Allerede diskutert. Ikke noen opsjon å overføre noe til verkstedet, dessverre. Kun eget ansvar/egen forsikring.
Dette husker jeg vi hadde en himla stor greie gående på BMWCCN sine forum sider...
Var et medlem der som hadde fått bilen sin ramponert i løpet av natta, mens bilen stod til reperasjon. Han hadde levert den og de hadde ikke fått begynt å jobbe på den. Bilen stod ute, til fordel for de bilene de hadde fått begynt på..

Long story short... Han kranglet med verkstedet som først nektet for alle kostnader, som endte opp med å betale for alle kostnader med å reparere bilen HOS ET ANNET VERKSTED, inklusive sakskostnader!
Reperasjon hos et annet verksted var nok ikke helt nødvendig, men eieren av bilen var så utrolig lei og argumentert med at verkstedet han først hadde levert bilen til var skjødesløse og nektet dem å røre bilen sin. (Noe han tydeligvis fikk medhold på i retten).

Jeg ville ha prøvd meg på nytt og latt det skinne frem at du er villig til å prøve dette videre om nødvendig.

EDIT:
Et MC verksted bør vite at det er en overhengende fare for tyveri/hærverk på MCer parkert på parkeringsplasser og lignende. Så jeg mener du har en enda sterkere sak enn om det hadde vert en bil vi snakket om.

EDIT #2:
Kanskje jeg har lest litt kjapt fra starten av... Leverte du "Jeremy" etter stengetid og typisk la nøkklene i postkassen eller noe lignenden? I så fall har verkstedet ingen ansvar.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av werner »

Mener det er noe slik som at hvis du har levert og de har tatt imot deg
og nøkler så overtar de ansvaret så lenge kjøretøyet oppbevares hos dem. Er noe annet om du har levert på natta.. Eller kveld. Da hadde de vel ingen mulighet til å få den inn evt. Hvis verkstedet ferdige med jobben og kunden får beskjed om at den kan hentes, og den ikke blir hentet er det kunden sitt ansvar. Menervdet er noe slik..
Uansett så er det noe dr... da slik skjer.

Svar