Ny gullgutt i familien

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av evike »

Dortmunder skrev:Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...

Du snakker om en (ensom?) grusvei og en avstand på 1000 m... hvis det er sånn at han er høyst sannsynlig allein på veien er det verste som kan skje at han skader seg selv... og etter noen timer på øret var han vel ikke sånn full at han var nærmere bevistløs ?!?!

Tja, som sagt, litt kontrovers, men tror jeg hadde ikke meld han til politiet, men heller prøvd å si at han burde kjøre skritttempo for å ikke ødelegge sykkelen fullstendig ....

Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...

Er jeg veldig dum nå ??? :dontknow

Dortmunder
Det tilhører også her historien at denne festen forelå i et hus på toppen av en relativt lang bratt bakke med BARE løs grus, og i bunnen av bakken lå en bekk hvor veien svingte 90 grader til venstre. (Jeg valgte å gå dette siste stykket til fots og ikke kjøre opp). En av mine tanker var noe sånt som "Hvis han klarer å komme ned der uten å kjøre i bekken", så klarer han garantert resten av den kilometeren. Jeg lå med ørene på stilk og hørte at han kom vel ned bakken - og da sovnet jeg igjen.
Er egentlig veldig kjapp med å melde vanligvis, men dette er som sagt en tidligere klassekamerat med relativt nært (gammelt) vennskap og det var vanskelig å være konsekvent på mine premisser for en gangs skyld.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Onsløv »

Om det var en kilometer, så hadde jeg nok bedt han om å gå og hente sykkelen neste dag. 10-20 min å gå alt etter promille i blodet.
Men truende personer er jo ikke god å ha med å gjøre heller.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Crinos »

JEG hadde nok sendt sørget for at han ikke fikk nøklene for dagen etter. Men jeg skriver jeg med store bokstaver, for jeg er en gutt/mann som har vert ute i litt harde tak før, og ser at det ikke alltid er like enkelt for det motsatte kjønn...

Om det så hadde vert på en vei som "aldri" ble brukt, osv osv... Så ville jeg aldri latt han kjøre.. For det skal bare en LITEN tilfeldighet til, før en STOR ulykke kan skje.. Og det ville jeg aldri kunnet tilgitt meg selv for, for da hadde jeg vert direkte skyldig til at ulykken skjedde.

Tanken om "det er jo så kort at hva kan gå galt" ser jeg helt klart, men klarer ikke å si meg enig. En bitte liten tilfeldighet er nok for å skape enormt store ringvirkninger.

Nå er det ikke så ofte jeg drikker alkohol, og når jeg gjør, har jeg parkert kjøretøyet for resten av dagen. Uansett om det eneste jeg drikker er en øl kl 17:00... Så rører jeg ikke bil/mc før dagen etter.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Snikkeren »

Crinos skrev: Uansett om det eneste jeg drikker er en øl kl 17:00... Så rører jeg ikke bil/mc før dagen etter.
:thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Dortmunder »

Veldig individuelt dette her... og det har jeg respekt for. Nå må jeg si at jeg har litt erfaring med alkohol... :redface

Utspillet mitt var kanskje dumt, for her går man på en veldig tynn linje som man ikke ønsker å krysse. Jeg må nok si at jeg hadde tenkt som evike, klarer han svingen er det greit.... for meg!

Dont drink and drive - og den som setter seg beruset på en MC kan ikke være veldig smart....

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Kawasaki »

Dortmunder skrev:Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...

Er jeg veldig dum nå ??? :dontknow

Dortmunder
Ja.

Heftig drikking snakkes det om,og så 3 timer hvile. Ikke mye edru da,antagelig la han seg på stigende rus.

Hva Evike skulle gjort er en annen sak,omstendighetene tatt i betraktning. Kanskje er han derre kompisen en stor hissig slamp som ikke er så god å komme ut for,så best for egen helse å gi fra seg nøklene.Å ringe purken idet han kjører hadde jo vært et alternativ,klipt ei ledning på moppen/punktert et hjul en annen.

Et moment oppi dette er jo det kvinnemennesket han skulle "låne sofa" av. Legg ut et bilde av henne,så får vi avgjort om det er formildnende omstendigheter ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Svein2 »

Neimen ikke enkelt dette. :cheers

Når Evike først har tatt nøklene og så "gir" de tilbake, kan hun i værste fall, hvis politiet hadde blitt innblandet
selv ha fått problemer. Hvis hun ikke hadde tatt nøklene første gangen hadde hun vært "uvitende" (ikke innblandet)
i det som hadde skjedd og da hadde det bare vært å ringt.

Det er ingen som aksepterer fyllekjøring og det er enkelt å si at vi store gutta med en knert innabords nok skulle ha beholdt nøkkelen. :bl3

Men jeg skjønner Evike og hadde nok sjøl gjordt som henne i den situasjonen. :notlistening

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av TBI81 »

Dortmunder skrev:Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...

Du snakker om en (ensom?) grusvei og en avstand på 1000 m... hvis det er sånn at han er høyst sannsynlig allein på veien er det verste som kan skje at han skader seg selv... og etter noen timer på øret var han vel ikke sånn full at han var nærmere bevistløs ?!?!

Tja, som sagt, litt kontrovers, men tror jeg hadde ikke meld han til politiet, men heller prøvd å si at han burde kjøre skritttempo for å ikke ødelegge sykkelen fullstendig ....

Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...

Er jeg veldig dum nå ??? :dontknow

Dortmunder
Sundt bondevett hadde da vært å gått den kilometern ..

Godtvoksen

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Godtvoksen »

TBI81 skrev:
Sundt bondevett hadde da vært å gått den kilometern ..
:prf :janikk

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av FJZZR »

Nei dette var ikkeno' særlig :ills

Og enda værre ettersom dette skjedde i mitt nabolag!

Det hjelper ingenting at det var på grusveien langs Årungen, for både mine og andres barn ferdes der.

Håper ulven kunne spist opp han tufsen der, istedetfor elgbikkja på en gård i nærheten!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Duville »

Kan vel ikke være mye til kamerat som setter deg i en slik situasjon???

Klart han sier at han bare skal en liten kilometer nedi veien - hadde han sagt han skulle til Trondheim eller ett annet sted langtavgårde så hadde du kanskje satt deg på bakbeina og antakelig meldt fra... Kan du stole på at han ikke fortsatt videre???

Tror nok at dersom du gir fra deg nøkkelen til ett kjøretøy til en beruset kar som åpenlyst har til hensikt å kjøre av sted så ligger du relativt tynt an dersom det blir en sak av det. Kunne jo kastet nøkkelen en plass han ikke kunne funnet den før det ble lyst....:)


Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Baron von Waffel »

Godtvoksen skrev:Det kan jo også være nytteløst å anmelde:


http://avisenagder.no/index.php?page=vi ... etID=12078
Sørgelig at politiets ressurser i så stor grad bindes opp til å frakte arrestanter, og andre rutineoppgaver som kunne vært satt ut.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Denne helgen til Forsvarets MC-treff for veteraner (m/fø

Legg inn av evike »

Sitter på jobb og ser frem til en tur til Bæreia, Kongsvinger: Forsvarets veteransenter, hvor det 24.-26.6. er MC-treff for Forsvarets veteraner m/følge. Såvidt jeg kan skjønne får jeg ikke så mange andre "følger" å snakke med. KM derimot har jo mye å snakke med disse om, så jeg får prøve å si "ja og ha" på de rette stedene og forøvrig velge de samtalene som handler om noe jeg også har greie på :-k

Det er planlagt LANG fellestur lørdag, men vi får nå se på det. Har jobbet og fartet mye i det siste og kroppen ville sette pris på litt avslapning.
Som kjent kommer jo en helg neste helg hvor det også forventes at jeg er "tilstede" på Evike-treffet, tror jeg... :prop:

Ha en flott helg alle sammen!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Denne helgen til Forsvarets MC-treff for veteraner (m/fø

Legg inn av Intruder »

evike skrev:Sitter på jobb og ser frem til en tur til Bæreia, Kongsvinger: Forsvarets veteransenter, hvor det 24.-26.6. er MC-treff for Forsvarets veteraner m/følge. Såvidt jeg kan skjønne får jeg ikke så mange andre "følger" å snakke med. KM derimot har jo mye å snakke med disse om, så jeg får prøve å si "ja og ha" på de rette stedene og forøvrig velge de samtalene som handler om noe jeg også har greie på :-k

Det er planlagt LANG fellestur lørdag, men vi får nå se på det. Har jobbet og fartet mye i det siste og kroppen ville sette pris på litt avslapning.
Som kjent kommer jo en helg neste helg hvor det også forventes at jeg er "tilstede" på Evike-treffet, tror jeg... :prop:

Ha en flott helg alle sammen!
Var noen av disse veterana innom Farmentreffet på lørdag,kjekke kara,Stomperud & co :knegg :knegg :thumleft
ha en god helg og kos dere,ikke engang været kan vel ødelegge en slik anledning !! :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar