Skal se på moped til broderen-hva bør sjekkes?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Skal se på moped til broderen-hva bør sjekkes?

Legg inn av bergenser83 »

Har fått i oppdrag å se på en moped for min bror på 23 som skal ha en "studentmoped". mopeden er en honda sfx som har hatt en eier hele livet. 2001 mod

den er totakt

Hva bør jeg se på foruten dekk, bremser osv? Noe spesielt en bør sjekke på totakt? er det rimelige deler til disse mopedene om man må bytte eksos, bremseklosser osv?

Kunne selvfølgelig spurt på et mopedforum, men vil heller ha gjennomtenkte svar av voksne mennesker :[-o<

Brukeravatar
hunter
Innlegg: 15
Registrert: 21 feb 2011, 22:50
Motorsykkelen din: ingen pr i dag

Re: Skal se på moped til broderen-hva bør sjekkes?

Legg inn av hunter »

variatorvektene og holderen går ofte i stykker... lett og rimelig å bytte selv... - om du "glemmer" å sette på den variatorringen går den 75km/t uten noen annen modifisering... men det er jo ikke lov :)
som oftest dårlig batteri på disse... så regn med å bruke kickstarteren i hvert fall høst og vår... hjelper som regel lite å bytte batteri...
eksospottene ruster litt - koster ikke mye for en ny...
supergod scooter som går godt, kommer kjapt opp i fart og er lite feil på - mitt førstevalg! har hatt en i bruk her i huset i 3 år uten særlig feil...

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Skal se på moped til broderen-hva bør sjekkes?

Legg inn av bergenser83 »

takk for råd

da var den hentet. i god stand .11 000 km. må bytte dekk, batteri og bremseklosser fremme. totalt 700 kr fra biltema. kjøpte den for 2000 med hjelm

den broren som skulle ha den fikk seg bil i mellomtiden. flaks for oss at vi har en annen som skal konfirmeres i helgen og som hadde planer om å bruke pengene på scooter, nå slipper han det:)

Svar