KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av SuperTenere »

Idag skinte sola så mildt å fint over Ishavsbyen, at æ tenkte æ måtte ut i garasjen å "kose" litt med snuppa mi;) Stor blei sorgen når æ sku vri om nøkkeln! Den e vækk! E sikker på æ hadde den i fjor...
No har æ endevendt huset, tømt ALT ut å stabla det sirli på plass igjænn..men inga nøkkel dokke opp:( Tippe at æ la den på en "lur" plass i fjor høst....sånn at den ikkje sku bli borte..
Jaja...tenningen e ikkje den verste, den e så sliten å slakk i kantan at æ sikkert klare å vri den rundt me en ispinne;) Værre e det med tanklokk og toppkoffert...de nøklan va selvsagdt på samme knippe.
Æ får vel kjøre rundt denne sesongen med toppkofferten som fast inventar, åsså får æ vel borre mæ ett lite holl i tanken så æ får inn litt shellsuppe:)
Go sesongstart folkens!:)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av ZZR-Tom »

Ikkje få pannik enda, leit litt meir gjerne der du har lagra allt mc utsyr inne i huset.
La den stå til du er 100% sikker på at nøklane ikkje er i huset, blir nok jævla irriterandes å ha ødelaggt tenninga og tnaklokk låsen for så å finne nøklane dagen etter på :oh

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av ArcticTiger »

Har du sjekka i lommene på kjøredressen :-k

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:Har du sjekka i lommene på kjøredressen :-k
Et godt forslag :thumleft

Eller kanskje i lomma på favorittshortsen? :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av SuperTenere »

Hehe, takk førr goe tips:) Men jo, alle "sannsynlige" plasse e sjækka ut av saken! Shorts?? E d sånne korte bukse som æ har sedd på tv....sånne dæm bruke dær d e varmt;-)? Nei hær går det i bævernylon heile året:)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av rogg »

En liten historie fra virkeligheten: Vi var fire på tur. Vestlandet og Atlanterhavsveien. På denne turen ble det også ferge på oss. Da vi var klar for å gjøre på land, var nøklene til en av oss...... borte.....

Sykkelen ble trillet av fergen, alle steder på fergen der vedkommende var, ble undersøkt. Nøkkelen var.... BORTE...

Alle kjøreklær ble sjekket av alle, lommene fysisk kontrollert av oss andre, nøkkelen var virkelig..... BORTE.....

Den lidene mente det var klikklås på toppkofferten, noe vi andre bestride. Men en større operasjon ble utført for å finne nøkkelen i toppkofferten. Denne hadde vært åpnet på fergen. Det er ikke lett kamerater, med det verktøyet som ligger i en MC.
Lokket ble åpnet, men nøkkelen var.... BORTE....

Hva gjør man, når nøkkelen er borte, og reservenøkkelen er på Østlandet..

Det er da den uheldige slenger jakken ned på bakken, og den gir fra seg den lille metalliske lyden som blir når en nøkkel treffer bakken og ligger i en lomme. Hmmmmm...? alle lommer var jo sjekket av alle...eller hadde vi det...?

Spørsmålet ble...HVOR er det lommer på en jakke????
Riktig, på brystet, nede foran, innerlomme og så den på siden, like bak glidelåsen. Men dem var jo sjekket...

Det var en lomme til karer... Bak på ryggen. En slik regntrekkhanskelomme. DER lå den forsvunnede nøkkel.

Så jeg vet ikke om denne historien kan hjelpe deg. Men nøkkelen er ikke så langt unna som man i panikken begynner å tru. Ikke bestandig man husker på alle lommer, skap, eller bukser.

Som jeg sier..."Det som ikke er stjålet, kommer tilrette".
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av Dimzum »

Rolig nå, den kommer til rette.....en jeg kjenner opplevde det samme få dager før mc-ferien starta. KRISE! Bytta tenningslås, tanklokk etc etc etc bestiilt express...ble maaaange tusen tilsammen. Noen dager senere starta han på ferieturen sin. Bare en kjapp tur innom jobben først.

Gjett hva han umiddelbart fikk øye på i garderobeskapet? :D
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av SuperTenere »

GÅTEN ER LØST!!
Etter å ha endevent hus og garasje pluss sett igjennom det jeg kunne finne av lommer ( det var ikke få!), fikk jeg øye på en regnjakke innerst i skapet. En jakke jeg så å si ikke har brukt, men det gjorde jeg selvsagt dagen jeg satte inn sykkeln i høst....:) Og i DEN lomma lå nøkkeln!:) Jaja, ny tenningslås er allerede bestilt, men den trengte å skiftes uansett:) Slapp iallefall å øgefaenmæbelegge tanklokket og kofferten:)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Det var bra! Og som du ser av innleggene, Rogg og ArcticTiger har vært borti dette fenomenet før :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av ZZR-Tom »

:rofl: :bb_p: :bb_p:

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av Crinos »

Slikt er alltid kjipt.. Har vert med på å hente sykler der nøkkel er sporløst forsvunnet...

Den ene gangen var det så ironisk at nøkkelen var i gaffeltaska hele tiden, selv etter at gammel tenningslås ble klippet og tjuvkoblet for å komme seg hjem....

Jeg har i vinter gått til innkjøp av ny nøkkel, som dere ser her i forhold til et kronestykke.
tinykey.jpg
Syes inn i kjørehansken(e) og et lite sveip over mottaker så har man et aldri så lite "Jedi Mind Trick" pågang :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: KRISE! Finn ikkje nøkkeln:(

Legg inn av Svolp »

Crinos skrev:Slikt er alltid kjipt.. Har vert med på å hente sykler der nøkkel er sporløst forsvunnet...

Den ene gangen var det så ironisk at nøkkelen var i gaffeltaska hele tiden, selv etter at gammel tenningslås ble klippet og tjuvkoblet for å komme seg hjem....

Jeg har i vinter gått til innkjøp av ny nøkkel, som dere ser her i forhold til et kronestykke.
tinykey.jpg
Syes inn i kjørehansken(e) og et lite sveip over mottaker så har man et aldri så lite "Jedi Mind Trick" pågang :)
:thumleft
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar