Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

Steam vasking? :)

Eventuelt høytrykkspyler med masser av kjemikalier og håpe på det beste... hehe.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Bringisen »

Da var bar-risers på 20mm montert for økt komfort. Har også fått montert wingletsene slik at kåpen blir komplett nå.

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av pelsen »

Bobberen:
5-trinnskassa ble tatt ut igår, og 4-trinnskasse blir nok satt inn i løpet av dagen hvis jeg finner de rette delene.
Girer opp en tann foran, siden det minste jeg har er 21 tann drev for 4-trinns, mens 5-trinnern gikk med 20 tenner. Det blir sikkert fint siden den gikk med litt for høyt turtall på fartsgrense +. Hydraulisk clutch er installert og funker greit.
Alu kroner er i bestilling, det som gjenstår er å bestille alu felg foran som matcher bakfelgen. Eikre opp ett hjul er ganske greit siden dette ikke er første gangen, Nedre gaffelbein er krommet aluminium, skal prøve å få tak i noen som er ukrommet, Det blir nok krom på sykkelen med kun lyktering og lyktefester som er blanke. 8)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

pelsen skrev:Bobberen:
5-trinnskassa ble tatt ut igår, og 4-trinnskasse blir nok satt inn i løpet av dagen hvis jeg finner de rette delene.
Girer opp en tann foran, siden det minste jeg har er 21 tann drev for 4-trinns, mens 5-trinnern gikk med 20 tenner. Det blir sikkert fint siden den gikk med litt for høyt turtall på fartsgrense +. Hydraulisk clutch er installert og funker greit.
Alu kroner er i bestilling, det som gjenstår er å bestille alu felg foran som matcher bakfelgen. Eikre opp ett hjul er ganske greit siden dette ikke er første gangen, Nedre gaffelbein er krommet aluminium, skal prøve å få tak i noen som er ukrommet, Det blir nok krom på sykkelen med kun lyktering og lyktefester som er blanke. 8)
Glemt hva slags sykkel Bobberen din var nå igjen :scratch
Du kan jo prøve å folifisere gaffelbeina i stedet for å kjøpe nye... Du bevarer chromen (til en gang du ønsker den, eller ønsker å selge dem).

Jeg vurderer også om jeg skal spile opp fremfelgen min på nytt.. Spilene er av en eller annen grunn ikke rustfrie, og kort histore... Dem er ikke frie for rust nei. :doh
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Bringisen »

pelsen skrev:Bobberen:
5-trinnskassa ble tatt ut igår, og 4-trinnskasse blir nok satt inn i løpet av dagen hvis jeg finner de rette delene.
Girer opp en tann foran, siden det minste jeg har er 21 tann drev for 4-trinns, mens 5-trinnern gikk med 20 tenner. Det blir sikkert fint siden den gikk med litt for høyt turtall på fartsgrense +. Hydraulisk clutch er installert og funker greit.
Alu kroner er i bestilling, det som gjenstår er å bestille alu felg foran som matcher bakfelgen. Eikre opp ett hjul er ganske greit siden dette ikke er første gangen, Nedre gaffelbein er krommet aluminium, skal prøve å få tak i noen som er ukrommet, Det blir nok krom på sykkelen med kun lyktering og lyktefester som er blanke. 8)
Er det et nyttårsforsett eller kom bare lysten til å jobbe siste dagen i året :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av pelsen »

Crinos skrev:Glemt hva slags sykkel Bobberen din var nå igjen :scratch
Du kan jo prøve å folifisere gaffelbeina i stedet for å kjøpe nye... Du bevarer chromen (til en gang du ønsker den, eller ønsker å selge dem).

Jeg vurderer også om jeg skal spile opp fremfelgen min på nytt.. Spilene er av en eller annen grunn ikke rustfrie, og kort histore... Dem er ikke frie for rust nei. :doh
den er basert på 750 Triumph, tidlig 70-tall. Idag med 4-trinns kasse etter noen timer i verkstedet.
Standard gaffelbein er aluminium, mens mine er det noen som har lagt krom på. Så det enkleste er å få tak i et par standard nedrebein uten krom på. De krommede kan jeg ha på hylla til en senere anledning.

Rustne eiker er ikke fint og ødelegger utseendet til en ellers fin sykkel, da er det bare å bytte til rustfrie. De er helt ok, har kjørt med slike i mange år.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

Nei.. Rustne spiler hører hjemme på en ratbike.. Men jeg vet ikke om jeg vil spile om, eller rett og slett bytte felg til type alufelg med motiv. (Jeg har jo en helstøpt alufelg bak).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Banditmannen »

Har nettopp skjeia helt ut, og kjøpt speilforlengere til den nette sum av 144 kroner! 8)
http://www.ebay.com/itm/Black-Mirrors-R ... 996wt_1245" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av tomsnes »

På MT'n har jeg kjøpt og montert todelt sal fra Corbin. Den bakre delen kan tas av, og erstattes med en "smuggler-case". (også Corbin)
Kansje ikke vakkert, men praktisk. Denne er støpt med samme form som tanken, og rommer regndress, briller, en ekstra genser og ei Cola-flaske.
Denne sykkelen er ikke strømlinjeformet uansett, så jeg synes det er akseptabelt.
MT-01 Corbin.jpg
Ellers er nye luftinntak fra Hagen Motorsports i Tyskland ankommet.
HagenRadiatorSideCoverMT01.jpg
I bestilling er også motorspoiler (belly pan) fra Bike Side i Tyskland:
BikeSideBellyPanMT01.jpg
Og så venter jeg på disse CNC-freste bakendene til eksosanlegget:
538546_378340.jpg
Jo, og så skal lykta fra en Ducati Streetfighter S på, sammen med Avio21 LED-blinkers fra Rizoma Bikes Accessories:
MC.jpg
Til slutt ble det montert et bagasjesystem fra Ventura i fjor, som fungerer ypperlig:
Ventura.jpg
Vinterens nettkjøp lindrer PMS'en noe, men jeg føler at tiden fram til sesongstart er i lengste laget.

Tar en tur på Norefjell i helga, og håper jeg ikke brekker noe i den 50 år gamle kroppen... Tvi-tvi... :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av tomsnes den 23 jan 2012, 21:47, redigert 2 ganger totalt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Mysterion »

forlengere?? hmm....
liker ikke speiler jeg. vil gjerne ha dem bort. lyster på en skjerm med ett lite kamera eller no :D
uansett kjøpt meg sånne block off plater til speila... men joa..dem er praktiske å ha...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Northman »

Mysterion skrev:forlengere?? hmm....
liker ikke speiler jeg. vil gjerne ha dem bort. lyster på en skjerm med ett lite kamera eller no :D
uansett kjøpt meg sånne block off plater til speila... men joa..dem er praktiske å ha...
Når du sier det på den måten får det meg til å tro at du er en av disse posører gutta ;)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Mysterion »

rette kællen som fes eller... du som prakker på meg disse idiotiske ideene... hadde det ikke vært for deg hadde ninjan min vært grønn/lilla og standard \:D/
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Northman »

Mysterion skrev:rette kællen som fes eller... du som prakker på meg disse idiotiske ideene... hadde det ikke vært for deg hadde ninjan min vært grønn/lilla og standard \:D/
Neida neida neida, eneste jeg pyntet min med var jo klistremerker, men det var for å dekke over de 400meterne med duct tape som holdt alt sammen :D

Blir vel kanskje verre til våren, nå får ho litt fortjent ettersyn og pynt :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Mysterion »

blir nok bra... stikker ned på Graarud til torsdag tror jeg... blir ny helmert da... :D være med? eller jobber du?

må ordne cash til kåpene... :D
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av rogg »

Modifiset og modifisert... Jeg gikk bort fra comfortsete og tilbake til originalsete på min BW LT Sitter mye bedre nå. Comfortsete ble for mykt for meg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar