Regnklær til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Regnklær til MC

Legg inn av bikerdude73 »

Hei

Lurte på om noen vet om noe bra men og billigt regntøy til å ha på seg når
en kjører MC?
Ser de selger på Biltema. Er det noe å samle på hvis en behandler det med for eks Camp Dry?
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Regnklær til MC

Legg inn av SheDevil »

bikerdude73 skrev:Hei

Lurte på om noen vet om noe bra men og billigt regntøy til å ha på seg når
en kjører MC?
Ser de selger på Biltema. Er det noe å samle på hvis en behandler det med for eks Camp Dry?
Hei bikerdude73

Noe dom er billig og bra samtidig, er vel kanskje vanskelig å kombinere. Det har en tendens til å bli dårligere dess billigere det blir. Selvfølgelig finnes det sikkert unntak men jeg har valgt å gå for produkter der jeg vet de er holdbare i mange mil.

Jeg bruker disse
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... php?cid=19

Billig er de vel ikke sånn i utgangspunktet med de holder i flere sesonger og mine er godt brukt for å si det sånn. Billige regnklær har en tendens å bli fort ødelagt og da må man jo bytte hyppigere...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Regnklær til MC

Legg inn av TBI81 »

Biltemaen er igrunn helt grei, ca en halv sesong. Min gikk i stykker i skrittet en veldig regnfull dag i sørsverige i sommer. Veldig lite kult å kjøre motorveier med iskaldt vann rennende inn akkurat der .. Ville lagt pengene i en litt bedre en. Det skal i alle fall jeg ;)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Crinos »

Jeg kjører med skinnjakke og inpregnerer den i ny og ne, og buksene er av samme merke som cbrdama linker til Lindstrands, men jeg har vanlige bukser, som har regntrekk på innsiden som lett kan taes av og på.
Disse: http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... id=8&id=64" onclick="window.open(this.href);return false;
kommer til å kjøpe meg denne jakka i løpet av sessongen: http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =229&cid=4" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Regnklær til MC

Legg inn av bikerdude73 »

cbrdama skrev:
bikerdude73 skrev:Hei

Lurte på om noen vet om noe bra men og billigt regntøy til å ha på seg når
en kjører MC?
Ser de selger på Biltema. Er det noe å samle på hvis en behandler det med for eks Camp Dry?
Hei bikerdude73

Noe dom er billig og bra samtidig, er vel kanskje vanskelig å kombinere. Det har en tendens til å bli dårligere dess billigere det blir. Selvfølgelig finnes det sikkert unntak men jeg har valgt å gå for produkter der jeg vet de er holdbare i mange mil.

Jeg bruker disse
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... php?cid=19

Billig er de vel ikke sånn i utgangspunktet med de holder i flere sesonger og mine er godt brukt for å si det sånn. Billige regnklær har en tendens å bli fort ødelagt og da må man jo bytte hyppigere...

Du har nok et godt poeng der. En får det en betaler for.
Problemet for meg blir vel størrelsen. Jeg er 172cm og har xxxl i jakke.
Kort i bena er jeg og så blir vanskelig å finne rett størrelse, alt skal jo utpå kjøreklærne også :scratch
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Bubbu »

cbrdama skrev:
bikerdude73 skrev:Hei

Lurte på om noen vet om noe bra men og billigt regntøy til å ha på seg når
en kjører MC?
Ser de selger på Biltema. Er det noe å samle på hvis en behandler det med for eks Camp Dry?
Hei bikerdude73

Noe dom er billig og bra samtidig, er vel kanskje vanskelig å kombinere. Det har en tendens til å bli dårligere dess billigere det blir. Selvfølgelig finnes det sikkert unntak men jeg har valgt å gå for produkter der jeg vet de er holdbare i mange mil.

Jeg bruker disse
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... php?cid=19


Billig er de vel ikke sånn i utgangspunktet med de holder i flere sesonger og mine er godt brukt for å si det sånn. Billige regnklær har en tendens å bli fort ødelagt og da må man jo bytte hyppigere...



http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... php?cid=19

og jeg bruker den hele dressen som er på samme linken: Jofama Rain Suit
Jeg er veldig godt fornøyd med den.
Sist redigert av Bubbu den 14 mar 2011, 18:29, redigert 1 gang totalt.
(The Beast )

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Regnklær til MC

Legg inn av MaxTron »

Æ kjører med tekstil klær med en-eller-annen slags-"tex" membran.
De er ganske tette, ei god stund...
Så man sitter jo der og håper på at regnskura ikke skal vare så lenge :-J
Vist det regner når æ starte på turen, og meldingan er heller dårlig så drar æ på mæ regndressen før æ starte selvfølgelig.

Med andre ord Æ bruker ikke regndressen veldig mye eller veldig ofte, men den har vart overraskende lenge til å være "billigdritt" fra Lidl.
Ser sånn ut:
Bilde
Den har strikk og borrelåsstramming i armene, og glidelås-split og borrelåsstramming i beina, og er både praktisk og bra, kunne kanskje vært mere synlig siden det er i gråvær den blir brukt...
Uansett, en får ikke kjøpt den lengre i Norge...

En som ER synlig, helt sikkert IKKE billig, men om det er dritt veit æ ingenting om er denne fra Spidi:
Bilde

Ellers fins det MANGE varianter å finne, Google er din venn :D
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Regnklær til MC

Legg inn av ZZR-Tom »

Du skal ikkje kimse av lidel produkta, husker at ryggskina til lidel kom høgt vist ikkje best ut av bike sin test.
Lidel kjøper vel opp restlager eller noke sånt og så selger dei det for rimelig penger, det trekker jo mangen folk til butikken for å handle et spesefik produkt og handler gjerne meir en planlagt og oftare, samme som kaffe koppen på bensinstasjoner ;e
Men no er vel ikkje lidel i norge lenger.

Kjøpte biltema sin to delte regnsett på vei til praha og brukte den mykje (neste tur skal eg kjøre etter været!), funka fint på den turen men har ikkje brukt den siden så kor lenge den varer veit eg ikkje.
Ivertfall uansett ka du kjøper så få noke som er litt stretch i så den ikkje blafrer i vinden.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Regnklær til MC

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:Du skal ikkje kimse av lidel produkta, husker at ryggskina til lidel kom høgt vist ikkje best ut av bike sin test.
Lidel kjøper vel opp restlager eller noke sånt og så selger dei det for rimelig penger, det trekker jo mangen folk til butikken for å handle et spesefik produkt og handler gjerne meir en planlagt og oftare, samme som kaffe koppen på bensinstasjoner ;e
Men no er vel ikkje lidel i norge lenger.

Kjøpte biltema sin to delte regnsett på vei til praha og brukte den mykje (neste tur skal eg kjøre etter været!), funka fint på den turen men har ikkje brukt den siden så kor lenge den varer veit eg ikkje.
Ivertfall uansett ka du kjøper så få noke som er litt stretch i så den ikkje blafrer i vinden.
Har også ei tankveske fra Lidl, trur den koste rundt 200.
Fungerte heilt topp på gammelMax'n, er kartlomme på toppen og regntrekk en kan dra ut av en lomme forran og bare dra iver på sekunder. ++mange andre fine detaljer :thumleft
(Er den som er på bildet av gammelMax'n under)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7666
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Regnklær til MC

Legg inn av mekkern »

Kjøpte en selvlysende gul/grønn regndress hos bullfighter.den er tett. men hvor mange turer den er tett vites ikke..

Men fikk i det minste en dress jeg kunne krype inn i uten å "demontere" en del klær.
De er noe små i størrelsene men 8xl er romslig å få på seg etter veien m støvla på.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Regnklær til MC

Legg inn av jhn »

Jofama heldressen e god, æ har brukt den ganske mye i 3-4 år og den e like god som ny

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Regnklær til MC

Legg inn av bikerdude73 »

Masse nyttig info her. Takker for det :thumleft

Lurer og på om noen vet om et bra produkt til visiret på hjelmen? :-k
Tenker da på rengjøring og for så vidt det å få bedre sikt i regn.
Var ute og kjørte i dag og sleit kraftig med dårlig sikt, måtte til slutt
hjem og parkere.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Regnklær til MC

Legg inn av MaxTron »

bikerdude73 skrev:Masse nyttig info her. Takker for det :thumleft

Lurer og på om noen vet om et bra produkt til visiret på hjelmen? :-k
Tenker da på rengjøring og for så vidt det å få bedre sikt i regn.
Var ute og kjørte i dag og sleit kraftig med dårlig sikt, måtte til slutt
hjem og parkere.
Ett sånn "viskerblad" som tres over tommelen syns æ fungerer fint, 14,90 for to på Biltema.
Bilde
Vist en i tillegg har pinlock innervisir
Bilde
Som mange hjelmer har orginalt, eller som orginalt ekstrautstyr.
Eller Fogcity eller tilsvarende til å lime på visir som ikke har pinlock
Bilde
Er jo heller ikke dugging lenger tema :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Regnklær til MC

Legg inn av Blackbird »

Helt enig m Cbr-dama.Prøv Jofama rain suit holder garantert tett og er i tilegg varm.Ekstra go å ha visst du bruker skinn.Visirrens ja,ingenting slår Jif glassrens,kjører alltid m den i tankveska.Uslåelig når visiret går fullt av insekt.Men husk papir e.l.Regndressen koster 1000kr å d er vel billig for å holde seg tørr å varm.
Sist redigert av Blackbird den 15 mar 2011, 19:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Regnklær til MC

Legg inn av GTline »

Jeg bruker Alpinestar RP5 jakke og bukse.
Det har holdt tett i mange år.
Jeg fikk for meg å prøve BMW sitt sett Rainlock 2, men der lakk buksa etter en ukes tur.
Var ikke noe problem å få byttet den, men kvaliteten var vel kanskje ikke den beste.
Så da var det over på Alpinestar sitt igjen. Det holder i 12 timers plaskregn dag etter dag og år etter år.

Svar