Tråden om røyking og snus...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
janos
Innlegg: 33
Registrert: 31 mar 2009, 11:18
Motorsykkelen din: Ducati 1000 SS- 04
Sted: Melhus i Sør Trøndelag

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av janos »

Kawasaki skrev:
mekkern skrev:har aldri røkt så mye at jeg hadde hatt råd til mer enn gammalt rask.... :knegg
sluttet for noen år siden å røyke men tar ei ekornbleie og lar humla suse... :mk

Har heller ikke røyka,unntatt den obligatoriske prøvinga i ungdommen. Mose og sånn :sk? Derfor har heller ikke jeg mye penger jeg heller kunne brukt på en skikkelig moppe.

Ganske urettferdig,når man tenker over det :scratch
:vs

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Kawasaki »

Heihei,janos :vs
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Dimzum »

Så nettopp en dokumentar om brukere av metamfetamin...DER kan man snakke om helsegevinst ved å slutte.................. :[-(
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Godtvoksen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:har aldri røkt så mye at jeg hadde hatt råd til mer enn gammalt rask.... :knegg
sluttet for noen år siden å røyke men tar ei ekornbleie og lar humla suse... :mk

hmmm, :-k dvs. at dersom du hadde røyka mer så ville du vært rikere....det er sannelig mange måter å regne på... :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Jompa »

Hvorfor ikke en tråd om hofteoperasjoner også ? Det finnes da minst 100 forumer der man kan si sin mening om tobakk, og andre helsespørsmål.
Jeg synes dette blir for off-topic. For de som evt måtte lure, Ja jeg snuser når jeg kjører mc, og ellers så ofte jeg kan.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av mekkern »

Godtvoksen skrev:
mekkern skrev:har aldri røkt så mye at jeg hadde hatt råd til mer enn gammalt rask.... :knegg
sluttet for noen år siden å røyke men tar ei ekornbleie og lar humla suse... :mk

hmmm, :-k dvs. at dersom du hadde røyka mer så ville du vært rikere....det er sannelig mange måter å regne på... :lol
Ja hadde ikke du røyka så mye hadde du ikke hatt råd til 1800ren din-måtte kjøpt en gammal moped.ei pakke i uka hadde ikke gitt så mye innsparing som 5.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av MaxTron »

Jompa skrev:Hvorfor ikke en tråd om hofteoperasjoner også ? Det finnes da minst 100 forumer der man kan si sin mening om tobakk, og andre helsespørsmål.
Jeg synes dette blir for off-topic. For de som evt måtte lure, Ja jeg snuser når jeg kjører mc, og ellers så ofte jeg kan.
Vist det gleder dæ så kan æ melde at ankelen på den knekte foten min blir ganske øm og håven i løpet av dagen no når æ er på kurs om dagan, og i tillegg har bynt å hinke litt rundt på den uten krykka :vs :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:
Jompa skrev:Hvorfor ikke en tråd om hofteoperasjoner også ? Det finnes da minst 100 forumer der man kan si sin mening om tobakk, og andre helsespørsmål.
Jeg synes dette blir for off-topic. For de som evt måtte lure, Ja jeg snuser når jeg kjører mc, og ellers så ofte jeg kan.
Vist det gleder dæ så kan æ melde at ankelen på den knekte foten min blir ganske øm og håven i løpet av dagen no når æ er på kurs om dagan, og i tillegg har bynt å hinke litt rundt på den uten krykka :vs :thumleft
Ja, d gleder meg, men æ blir ikke med på en tråd om ankelen din.
Forresten, æ måtte lese innlegget ditt en gang til.

Nei, det glede meg ikke at ankelen din blir øm og hoven. Og god bedring. det her var siste ord fra meg på denne tråden.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Geir »

Jompa skrev:Hvorfor ikke en tråd om hofteoperasjoner også ? Det finnes da minst 100 forumer der man kan si sin mening om tobakk, og andre helsespørsmål.
Jeg synes dette blir for off-topic. For de som evt måtte lure, Ja jeg snuser når jeg kjører mc, og ellers så ofte jeg kan.
He, he... For off-topic? :lol
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Dimzum »

I forhold til regnestykket bør man heller begynne med heroin og kokain. Det er vistnok så dyrt at hvis man slutter har man råd til en hvilken som helst sykkel i løpet av et par uker. :thumleft
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av AJ »

Leste i annen tråd at Lordshaft hadde regnet ut at han hadde ca. 2500,- mer å rutte med i måneden om han kutter ut snusingen.
Så...? Åssen er'e, folkens... med dere som fortsatt bruker tobakk i en eller annen form? Begynner nytelsen å bli vel kostbar, eller...?

Jeg spør av ren nysgjerrighet.
Røyking fikk aldri helt "draget på" i sin tid, men jeg ble skikkelig hekta på snus og før jeg la snusen på hylla gikk det med i fire-fem bokser SKRUF løsnus i uka.
Utrolig godt, om jeg må si det :yeyeye . Beste måten å bruke tobakk :thumleft
Men det koster. Dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av LordShaft »

ja snuser en boks løs om dagen.
kjøper jeg denne på butikken koster den 86,- kroner.
80,- x 30 = 2400,- i måneden. Klart nå får jeg kjøpt snus for 60,- boksen når jeg er i nordsjøen, så jeg vil tro jeg bruker ca 20 - 25 tusen i året på snus.
Nå har det seg slik at jeg ikke drikker alkohol lengre, har ekstremt få laster så har aldri tenkt på at dette har kostet penger på den måten.

Det er heller ikke en avskrekkende sum for meg. Men etter 10 år sammenhengende med snus under lippa kom jeg faktisk til et punkt i dag på jobb der jeg kikket ned på boksen, spurte meg selv. Er det noe vits?

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av dag-zzr »

Kan ikke tenke meg en dag uten :mk og rullings. Hva røykingen koster????????????????det gidder jeg ikke å regne på. Har derimot redusert alkoholforbruket med ca 99,9 %. Her har jeg nok spart noen kroner de siste 10- 15 år :P :p Har ingen ting imot alkohol, men finner det bare mest praktisk å røyke. Røyking holder myggen unna, samt at man er kjørbar. Drekking må man bare pisse av, samt at det kan være problemer med å få fyr på røyken. Surrete i hue kan man også bli. :[-X

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av teeU »

Ble avvent snus før jeg rakk å starte ordentlig jeg, var på Te-dans på gamle Chevalier i Trondhjem og prøvde General med heimbrennt, spydde som en gris og har ikke tålt lukta av snus siden, og det var i 82.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av ArcticTiger »

Ja, det er et probblem det her hva man skal bruke alle de penga man sparer på å ikke røyke/snuse eller ikke drekke alkohol :scratch
Snus har jeg ikke prøvd ennå, og røyke har jeg ikke gjort siden jeg gikk i 7ende klasse :roll
Og etter at jeg var i Murmansk en tur i -88, hvor jeg etter beste evne prøvde å følge de lokale skikker, så har ikke alkoholet vært helt det samme som det var heller :scratch
Så det er klart, penga begynnte tidlig å hope seg opp hos meg :knegg . Og når det innimellom har blitt for ille, har jeg ikke sett noen annen utvei en å reise vekk fra hele greia :-)å
Lastenes sum er Konstant, sies det, (merk deg det, LordShaft :[-X ). Slutter du med noe, så kommer det altids noe nytt :8-[
Vel, dere har vel skjønnt hva min last er.... i Mai bærer det avgårde igjen :vs

Svar