Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ErikW
Innlegg: 713
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ErikW »

Snekrer valpekasse til våre 6 nykommere, da vår vakre Wilma venter valper når som helst.
Så om noen ønsker seg en ren raset Bicon Havanaise valp så erxdet bare å plinge på.
Dette er røytefrie og allergi vennlig rase. En følgesvenn rett og slett 😀👍 Vi har en på 13 år også + hun Wilma her.
IMG_3295.jpeg
IMG_3296.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 481
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Canutus »

Sitter hos min mor i Bergen og sjekker på vegvesen.no i ett sett om de kanskje kan ha åpnet for kolonne over fjellet :[-(

Siden eg var en tur til byen, så fikk eg no meg en tur innom Ride Bergen og så nye modeller fra KTM og BMW og en tur i nye lokalene til Team MC Bergen der det var mye flott fra Triumph og slang foten over en Guzzi for første gang.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7002
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

Har akkurat rensket opp i vennelista på Facebook.
Først alle "venner" jeg ikke engang vet hvem er.
Alle lokal- , fylkespolitikere, og samepolitikere.
Folk jeg ikke omgås lengre og mange som samler på fb-venner.
Så lista er halvert, ingen av de jeg har slettet har så langt sendt venneforespørsel eller spurt om årsaken til at de er slettet.

Jeg er ellers i utmeldingsmodus for tida.
Har meldt meg ut av fagforeningen.
Etter 40 år som organisert i forskjellige forbund har jeg kommet til at jeg aldri har hatt bruk for å være organisert.
Ikke bidrar jeg med noe heller.

Er i ferd med å melde meg ut av musikk korpset også.
Fritidsaktiviteter som avhenger av andre folk er for det meste stress og mas.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38094
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 29 mai 2024, 21:40 Har akkurat rensket opp i vennelista på Facebook.
Først alle "venner" jeg ikke engang vet hvem er.
Alle lokal- , fylkespolitikere, og samepolitikere.
Folk jeg ikke omgås lengre og mange som samler på fb-venner.
Så lista er halvert, ingen av de jeg har slettet har så langt sendt venneforespørsel eller spurt om årsaken til at de er slettet.

Jeg er ellers i utmeldingsmodus for tida.
Har meldt meg ut av fagforeningen.
Etter 40 år som organisert i forskjellige forbund har jeg kommet til at jeg aldri har hatt bruk for å være organisert.
Ikke bidrar jeg med noe heller.

Er i ferd med å melde meg ut av musikk korpset også.
Fritidsaktiviteter som avhenger av andre folk er for det meste stress og mas.
Så får vi håpe du ikke melder deg ut fra MCsiden.no... :eh

Men skjønner deg forsåvidt godt; å være medlem av av "alt og ingenting" har lite for seg.
Og ikke minst ha mange "nett"venner" man knapt vet hvem er... Hva er poenget med det, egentlig :scratch ?

Er selv medlem av kun veldig få klubber og interesseorganisasjoner og har gitt klart uttrykk for at jeg ikke er noe organisasjonsmenneske som står klar til å påta meg noe som helst slags verv.
Har gjort det tidligere og fant fort ut at dette slett ikke var noe for meg.
Dessverre kan man kanskje si siden de som påtar seg slike verv elsker det og gjør hva de kan for å fremme egne interesser og som svært gjerne vil framstå som "politisk korrekte"... :roll
Noe man neppe kan påstå at jeg jeg er... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7002
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

:[-X Nei jeg kommer ikke til å melde meg ut av Mcsiden.no..
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

Holder med deg @Jompa :thumleft

Tror det er sundt og ta en slik opprydding i ny og ne. Jeg har lurt på det selv og det første som ryker hos meg er Facebook. Eneste grunnen til at jeg bruker Facbook er Messenger. Der får jeg kontakt med alle mine "venner" ved behov.

Et eksempel:
Jeg trenger en ny trafo for et prosjekt jeg holder på med og kommer på at en venn av en venn som jeg er venn med på Facebook driver med dette og kan derfor kontakte han direkte.

Så jeg har ikke noe i mot at "vennene" mine er tilgjengelige, men jeg trenger ingen daglig oppdatering av været på Facebook fra dem. Derfor blir neste steg for min del å slette hele Facebook kontoen, gitt at det ikke går på bekostning av Messenger.

En ting er hva venner skriver og poster på Facebook, men det er pokker meg ikke måte hva som deles over en lav sko. Det popper gud bedre meg opp delingsannknser i et staka kjør som bryr meg midt i ryggen og ikke nok med det, Facebook sine egne reklamer ødelegger jo hele feeden også. Dette har blitt mye værre de siste årene å jeg er ganske sikker på at Facebook sagte med sikkert går mot døden slik vi kjenner det i dag.

Mange annonsører er også blitt helt prisgitt hva Facebook driver med og hvordan dem prioriterer annonsene etc. mange lever jo regelrett av Facebook. Kjempeskummelt spør du meg for den det gjelder.

Når det gjelder andre medlemsskap etc. så tok jeg en opprydding i fjor høst. Sparte fort 1.200 kr. I måneden på den oppryddingen totalt sett. Det viste seg at jeg og madammen hadde hvert vårt Netflix og Spotify abonnement. Bare der sparte vi 300 ish kroner. Jeg betalte også 398 kroner i måneden for to video apper jeg ikke lenger bruker, og bladabonnementet til min lokale avis ble nedgradert til kun nettversjon og vi byttet til familieabonnement i steden for ha et abonnement hver...

Jeg har også betalt 189 kroner i måneden for et regnskapsprogram som jeg ikke lenger har bruk for.

Jeg har også Instagram, men har så og si aldri brukt det, så der skal jeg melde meg helt ut. Det blir dog grei skuring.

Snapshat er egentlig noe jeg hater, men som jeg bruker fordi bildene jeg tar sat beskjedene jeg sender ikke blir lagret. Det gjør at jeg setter pris på Snapchat på en måte. En fin måte og sende kjappe beskjeder/bilder. Bakdelen er at man til tider må leve med tante Berit's daglige bilde av været hvor forgrunnen i 98% av tillfellene består av blomsterkassen på verandaen hennes.

NOE må vi vel bare finne oss i.....?

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 410
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SveinHa »

Bjerknez skrev: I går, 01:34 Holder med deg @Jompa :thumleft
...
Så jeg har ikke noe i mot at "vennene" mine er tilgjengelige, men jeg trenger ingen daglig oppdatering av været på Facebook fra dem. Derfor blir neste steg for min del å slette hele Facebook kontoen, gitt at det ikke går på bekostning av Messenger.

En ting er hva venner skriver og poster på Facebook, men det er pokker meg ikke måte hva som deles over en lav sko. Det popper gud bedre meg opp delingsannknser i et staka kjør som bryr meg midt i ryggen og ikke nok med det, Facebook sine egne reklamer ødelegger jo hele feeden også. Dette har blitt mye værre de siste årene å jeg er ganske sikker på at Facebook sagte med sikkert går mot døden slik vi kjenner det i dag.
...
Snapshat er egentlig noe jeg hater, men som jeg bruker fordi bildene jeg tar sat beskjedene jeg sender ikke blir lagret.
Ga opp Fakebook for flere år siden fordi der er så mye både sensur og propaganda. Når FBs administratorer overstyrer admin i lukkede grupper til gruppeadmins store frustrasjon har de gått langt over streken for sømmelig oppførsel. Der er mange gode grupper på FB som jeg savner men jeg klarer ikke å støtte et regime jeg liker så lite. Det eneste Zukkermannen forstår er om brukerne flykter, bare å ha en død konto liggende er en støtte som teller i regnskapet... Jeg gjør det jeg kan for å unngå å støtte FB/Meta men ser at mange jeg omgås ikke på noen måte ser galskapen og synes Fakebook er fantastisk...og så er det jo helt gratis....

Er kun på MeWe og Snap. MeWe er ganske det samme som FB men de tar personvernet alvorlig og sensurerer ikke. Betaler frivillig en liten slant til MeWe i ny og ne for å opprettholde et godt tilbud.

Snap er nå noe merkelige greier som jeg kun bruker for å holde kontakten med 3-4 mann men hele konseptet irriterer meg... Fryyyyyktelig mye vas og fjas... Historikken lagres men holdes delvis skjult for meg...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

100% enig med deg @SveinHa :thumleft

Facebook har hengt med lenge, men nå tror jeg grafene går nedover i form av fornøyde/aktive brukere. Men til slutt vil nok også pengestrømmen i form av annonser og bli lavere grunnet dette da annonsørene ikke ser de samme resultatene som tidligere etc.

Jeg er også enig med deg om det du skriver rundt SnapChat. EN grei tjeneste som jeg bruker inni mellom, men det mye fjas også her. Man må bare se bort fra dem "morsomme" ansiktsforvrenger filterene og andre ting. Ta et bilde, legg evt. til litt tekst og send. Det er stort sett det jeg gjør.

Messenger derimot er jeg en trofast bruker av :)

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 410
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SveinHa »

Bjerknez skrev: I går, 09:07Messenger derimot er jeg en trofast bruker av :)
MeWe har tilsvarende/lik funksjon som Messenger men du er jo avhengig av at de kontaktene du har behov for også "konverterer".

Whatsapp er jo også fin men er en del av Meta og derfor ubrukelig...

Foretrekker Telegram for de tar personvernet alvorlig (enn så lenge).
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: I går, 09:44
Bjerknez skrev: I går, 09:07Messenger derimot er jeg en trofast bruker av :)
MeWe har tilsvarende/lik funksjon som Messenger men du er jo avhengig av at de kontaktene du har behov for også "konverterer".
Det er nettopp det som er problemet :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5408
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av dypen »

SveinHa skrev: I går, 09:01
Er kun på MeWe og Snap. MeWe er ganske det samme som FB men de tar personvernet alvorlig og sensurerer ikke. Betaler frivillig en liten slant til MeWe i ny og ne for å opprettholde et godt tilbud.
Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der … Dummies guide eller lignende :D
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 410
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SveinHa »

dypen skrev: I går, 09:51Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der
Det koster ingenting men en kan velge å frivillig støtte MeWe økonomisk. Bare å hive seg i gang og se hva det er...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 227
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av hansiver »

Etter å ha kommet i FB fengsel (2 uker var det vel) for 3 år siden slettet jeg hele kontoen der og da. Vil ikke ha noe mer med den å gjøre. Bruker Telegram, Snapchat og X, samt Line. Nei jeg savner ikke Fb eller messenger.

raster
Innlegg: 136
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av raster »

20240530_152113.jpg
Venter på båt til Hirtshals, skal nedover Tyskland og gudene vet hvor jeg ender. Kanskje litt TET, alt annet enn kontorlandskap.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5408
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av dypen »

SveinHa skrev: I går, 10:08
dypen skrev: I går, 09:51Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der
Det koster ingenting men en kan velge å frivillig støtte MeWe økonomisk. Bare å hive seg i gang og se hva det er...
Måtte se hva dette var / er … foreløpig ikke så mye klokere :D
IMG_1303.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar