Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 27 okt 2022, 18:55 Håndtørker med microfiber klut etter vask også varmkjørt jeg sykkel.
Det høres bra ut. :thumleft

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5238
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av dypen »

Det er ikke riper jeg tenker på, mere for å få ren flate og beskyttelse.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 27 okt 2022, 18:56 Det er ikke riper jeg tenker på, mere for å få ren flate og beskyttelse.
Da er denne et godt valg :thumleft

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av JoeHugin »

Jeg selv ville brukt noe annet enn Autoglym, med mindre du får det grisebillig (gratis).

Hvite prikker er et problem om du har mye kalk i vannet, ellers er det mindre problem. Men trykkluft (eller "hundetørker" om man har) er jo smidig da.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:17 Jeg selv ville brukt noe annet enn Autoglym, med mindre du får det grisebillig (gratis).

Hvite prikker er et problem om du har mye kalk i vannet, ellers er det mindre problem. Men trykkluft (eller "hundetørker" om man har) er jo smidig da.
Super resin er et bra produkt for håndbruk. Et av de bedre vil jeg si. Men det de fleste gjør feil er å smære på for mye. Når du TROR du har tatt litt for lite, så har du trolig allikevel tatt på for mye. Da blir den vanskeligere å fjerne igjen og kan legge igjen "klumper" og "streaks" som kan være vriene å få bort.

Jeg har prøvd det aller meste av slike produkter og super resin er ganske unik i sitt slag da den renser samt fyller små riper og gir et raskt resultat.

Hva er du ikke liker med denne?

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av JoeHugin »

Jeg syntes det finnes bedre produkter til samme pris. Skjule riper er ikke noe spesielt poeng, da det forsvinner relativt fort ved vask, istedenfor å korrigere ordentlig og legge enten voks, sealer eller coating.

Skal sies at det er sikkert 10 år siden jeg brukte Autoglym sist (med unntak av såpene, da jeg har fått f.eks Polarserien fra AG for testing), men det har iallefall vært slik tidligere.

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av JoeHugin »

For å spesifisere da, jeg mener om du allikevel må kjøpe produkt så er det bedre produkter å kjøpe for rundt samme prisen.

Og ja jeg er sær 😅

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:27 Jeg syntes det finnes bedre produkter til samme pris. Skjule riper er ikke noe spesielt poeng, da det forsvinner relativt fort ved vask, istedenfor å korrigere ordentlig og legge enten voks, sealer eller coating.

Skal sies at det er sikkert 10 år siden jeg brukte Autoglym sist (med unntak av såpene, da jeg har fått f.eks Polarserien fra AG for testing), men det har iallefall vært slik tidligere.
Du sier det finnes bedre produkter til samme pris, men har ikke testet autoglym på 10 år? Du må ikke sammenligne resulatene fra denne og med resultatene etter rubbing med maskin, voks og coating. Det er helt noe annet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:29 For å spesifisere da, jeg mener om du allikevel må kjøpe produkt så er det bedre produkter å kjøpe for rundt samme prisen.

Og ja jeg er sær 😅
Hvilket produkt med de samme egenskapenemener du er bedre enn denne?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ikke noe grunnlag for å si at denne er best, da jeg ikke har prøvd alt som er der ute i den sjangeren, men jeg vet nok til å si at det er et godt produkt til formålet som er nevnt her.

Autoglym er et semiproft merke som har mye bra. Dem er nok ikke best på noe, men dem er veldig gode på disse lakkrensene og voksene sine. Til og med Turtel Wax Sin ceramic spray sealer er veldig bra og kanskje en av verdens beste på holdbarhet. Derimot er det meste annet fra samme produsent ganske dårlige greier. Spesielt disse flaskepolishene som florerer i hyllene på bensinstasjoner rundt om. Det er søppel.

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av JoeHugin »

Bjerknez skrev: 27 okt 2022, 19:30
JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:29 For å spesifisere da, jeg mener om du allikevel må kjøpe produkt så er det bedre produkter å kjøpe for rundt samme prisen.

Og ja jeg er sær 😅
Hvilket produkt med de samme egenskapenemener du er bedre enn denne?
Chemical Guys Glossworks fungerer jo greit, men det er en dullion av fillere/Glazer der ute.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 20:13
Bjerknez skrev: 27 okt 2022, 19:30
JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:29 For å spesifisere da, jeg mener om du allikevel må kjøpe produkt så er det bedre produkter å kjøpe for rundt samme prisen.

Og ja jeg er sær 😅
Hvilket produkt med de samme egenskapenemener du er bedre enn denne?
Chemical Guys Glossworks fungerer jo greit, men det er en dullion av fillere/Glazer der ute.
Glossworks er en såpe. Har den i kjelleren. Har fint lite med Super resin å gjøre...
Poenget er at du påstår at mye er bedre enn Super Resin. Da antar jeg det er selverfart? Derfor spør jeg om hvilket produkt som er bedre :)

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av JoeHugin »

Bjerknez skrev: 27 okt 2022, 20:15
JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 20:13
Bjerknez skrev: 27 okt 2022, 19:30
JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:29 For å spesifisere da, jeg mener om du allikevel må kjøpe produkt så er det bedre produkter å kjøpe for rundt samme prisen.

Og ja jeg er sær 😅
Hvilket produkt med de samme egenskapenemener du er bedre enn denne?
Chemical Guys Glossworks fungerer jo greit, men det er en dullion av fillere/Glazer der ute.
Glossworks er en såpe. Har den i kjelleren. Har fint lite med Super resin å gjøre...
Poenget er at du påstår at mye er bedre enn Super Resin. Da antar jeg det er selverfart? Derfor spør jeg om hvilket produkt som er bedre :)
https://www.garasjetid.no/chemical-guys ... goQAvD_BwE

Denne 🙂

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

Sitter og irriterer meg over Posten som ikke godtar førekortappen som legitimasjon.
Jeg skulle hente ut en pakke i kveld og hadde lagt igjen lommeboka hjemme.
Prøvde å argumentere med at politiet godtar appen som legitimasjon og gyldig førerkort, men det gjør altså ikke posten.
Ellers har de null problem med å legge småpakker i ei åpen postkasse.
Hva gjør ikke offentlige og halvoffentlige dritselskaper for og plage folk ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 27 okt 2022, 22:51 Sitter og irriterer meg over Posten som ikke godtar førekortappen som legitimasjon.
Jeg skulle hente ut en pakke i kveld og hadde lagt igjen lommeboka hjemme.
Prøvde å argumentere med at politiet godtar appen som legitimasjon og gyldig førerkort, men det gjør altså ikke posten.
Ellers har de null problem med å legge småpakker i ei åpen postkasse.
Hva gjør ikke offentlige og halvoffentlige dritselskaper for og plage folk ?
Politiet godtar nok appen som legitimasjon fordi dem kan dobbeltsjekke opp mot en database om førerkortet faktisk er gyldig. Dette kan trolig ikke posten og må derfor ha en sikrere form for legitimasjon. Egentlig birde man jo ikke hatt med seg førerkort i det hele tatt. Politiet kan jo bare sjekke opp mot databasen om man faktisk har det.

Heldigvis har jeg både nytt nasjonalt id kort og det nye passet. Er vel snart den eneste måten og få legotimert seg på. Spesielt nå som også bankkort mister bilde, slik at heller ikke disse kan brukes til legitimering.

Svar