Starbucks

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Starbucks

Legg inn av Cbr »

Smakt de 2 variantene av "kald kaffe" de har sluppet til butikkene. Starbucks Latte Seattle og Starbucks Aztlan mocha latte chocolate flavour. De hva gode og mye bedre en Friele sin (kjemisk bismak) og Tine sin (sur kald kaffi). Enda litt siviliasjon kommet til landet.

Drar alltid innom en Starbucks i utlandet, høre de komme til flyplassene i Norge endelig.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Starbucks

Legg inn av Desmo »

Her i huset drikkes det kaffe! Ikke sånt skvip. Holder meg til Coop sin røde kaffe. For ekstra god smak skal den kokes på bål i skogen. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Starbucks

Legg inn av NickNei »

Coop er skvip, evergood er skikkelig kaffe :-)

mekkern
Innlegg: 7596
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Starbucks

Legg inn av mekkern »

Blå Ali funker gull... :thumleft

Nevergudd synes jeg er ustabil i smak fra pose til pose. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Starbucks

Legg inn av tagesk »

Bilde

Det er viktig å ikke blande "jeg liker det" med "høy kvalitet".
Dette, mine damer og herrer, er kaffe av høy kvalitet.

Fra en trattoria i San Miniato som jeg anbefaler deg å be meg ta deg med på.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Starbucks

Legg inn av Fidel »

I Italia får du ordentlig kaffe på hver eneste lille kneipe og bensinstasjon - i alle fall sammenlignet med den tradisjonelle norske "kaffen". Meeeeen når det er sagt: I nøden osv...
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Starbucks

Legg inn av ArcticTiger »

Vi trenger en kaffe-tråd :mk ser det ut til :thumleft Forrige gang vi snakket om kaffe :mk var det etter at Snikkern viste oss sin nye kaffe-maskin :mk , og jeg nevnte så vidt min 10-liters svartkjel :mk . Det går i svensk koke-kaffe her for tida :mk , Løfbergs Lila :thumleft :mk :mk

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Starbucks

Legg inn av Cbr »

Ja her til lands er det mest vanlig med vanlig tradisjonell svart kaffe. Men nye generasjoner, nye vaner.

Prøvde å sivilisere kollegane, kjøpte inne mocca kanne å melke visp. Men de er fastgrodde, i give up.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Starbucks

Legg inn av ArcticTiger »

tagesk skrev:Bilde

Det er viktig å ikke blande "jeg liker det" med "høy kvalitet".
Dette, mine damer og herrer, er kaffe av høy kvalitet.

Fra en trattoria i San Miniato som jeg anbefaler deg å be meg ta deg med på.

[TaSK]
Hei Tage :vs Jeg er jo nokså ukultivert :8-[ når det gjelder kaffe, det er ingen tvil om det. Fordi:

-Det første jeg tenkte på da jeg så ditt kaffe-kopp bilde, var da jeg gikk på skogskolen i Osen (mellom Rena og Trysil) i -75/76. Det var ennå mens det var fest på lokalet i alle bygder i helgene, virkelig trivelig var det :thumleft På "lokalet" var det slik at bestillte du en kopp kaffe, ja, så fikk du omtrent like mye kaffe i koppen som i koppen på bildet ditt. "Påfyll" hadde de fleste med seg på innerlomma :knegg .

-Det andre jeg tenkte på da jeg så bildet ditt, var: Den kaffen på bildet, er det sånn kaffe som du drikker med lillefingern utstrekkt :jada:??

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Starbucks

Legg inn av MaxTron »

ArcticTiger skrev:
tagesk skrev:Bilde

Det er viktig å ikke blande "jeg liker det" med "høy kvalitet".
Dette, mine damer og herrer, er kaffe av høy kvalitet.

Fra en trattoria i San Miniato som jeg anbefaler deg å be meg ta deg med på.

[TaSK]
Hei Tage :vs Jeg er jo nokså ukultivert :8-[ når det gjelder kaffe, det er ingen tvil om det. Fordi:

-Det første jeg tenkte på da jeg så ditt kaffe-kopp bilde, var da jeg gikk på skogskolen i Osen (mellom Rena og Trysil) i -75/76. Det var ennå mens det var fest på lokalet i alle bygder i helgene, virkelig trivelig var det :thumleft På "lokalet" var det slik at bestillte du en kopp kaffe, ja, så fikk du omtrent like mye kaffe i koppen som i koppen på bildet ditt. "Påfyll" hadde de fleste med seg på innerlomma :knegg .

-Det andre jeg tenkte på da jeg så bildet ditt, var: Den kaffen på bildet, er det sånn kaffe som du drikker med lillefingern utstrekkt :jada:??
:lol :lol :lol
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Starbucks

Legg inn av Cbr »

Norge henge litt itte. Mye kuult de har i utlandet som en aldri ser her, eller som kommer 5 år etterpå. Lite marked/land.. F.eks en matbutikk i usa hadde mange ganger større utvalg. Våre matbutikker er som små bygde kolonialer å regne iforhold.

Har Bialeti mocca kanne og melkeskummer. Lage for det meste latte macciato som den skal orginalt være. I norske kafer er det litt bob bob koss de får det til. Lage jeg med sjokolade, bruke jeg Da vinc eller hva den nå heter. Kaffen/ekspresso kjøpe jeg på proff butikk i Stvgr, ikke matbutikken.

Lure på helautomatisk kaffi/espresso maskin med kvern innebygd. Sveitsisk merke modellen heter: Ena 9 One Touch.

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Starbucks

Legg inn av Snikkeren »

Bare kjør på. Jeg har ENA 5 modellen. Kjøpte den på tilbud på komplett.no. Knallgod maskin. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Starbucks

Legg inn av NickNei »

Jeg er nok ganske konservativ angående kaffe, skal ha moccamaster, og evergood, da er jeg fornøyd. Sånn skum/fett/sukker fjortis-damekaffe vil jeg ikke ha :-)

Kjørte rundt i italia blandt annet i sommer, og jeg savnet skikkelig vanlig kaffe, som jeg kaller det. Noen doble espresso gjorde jo nytta, men det er jo ikke noe kos. Men smaken er som baken, delt.... :thumleft

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Starbucks

Legg inn av Mysil »

Kaffi kan være så mangt...

Til hverdags går det i Moccamaster og Friele (til nøds Evergood eller Krone kaffe).

Når eg skal flotte meg drar eg fram Aeropress og ”skikkelig” kaffi kjøpt i spesialbutikk.

På jobb går det i Nespresso, gjerne en Capriccio eller Dulsão.

Til fest blir det det som er tilgjengelig med det som er tilgjengelig av smakstilsetningar (les cognac, whiskey el.).

På ferie går det gjerne i lokal espresso.

Og nei, det skal ikkje være melk i kaffien. Kanskje ein liten sukkerbit i ferie-espressoen...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Starbucks

Legg inn av Cbr »

Kaffe smake best med melk.

Svar