Bra spisesteder er ikke alltid like lett å finne men idag var stedet der. Etter en tur nordover hvor vi tok av på Sjoa mot Heidal og ved Randsverk tok vi mot Vågå. Lemonsjø Fjellstue & Hyttegrend var virkelig på tilbudssiden i dag, ja både stedet, de ansatte og maten hvor vi spiste nydelig filetert benfri fjellørret med tilbehør som får alle mine stjerner. Returen gikk via Vågå og Otta før vi kjørte sørover igjen. Legger ved bilde tatt fra spisestedet med utsikt utover Lemonsjøen. Stedet kan bare anbefales selv om ikke været var det med bare 10 grader og mye vind idag
https://lemonsjoe.no/nb/hjem/
Spisetur
Re: Spisetur
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spisetur
Da tok vi oss en tur i dag også, fruen og jeg.
Denne gangen til Lygna og videre mot Hurdal hvor veien ned fra Lygna nesten var som en ny opplevelse. Veien er naturligvis den samme, men kjøreopplevelsen ikke helt som forrige gang jeg kjørte her siden mye av skogen langs veien er felt og fjernet. Så mye åpnere landskap og langt flere åpne og oversiktlige svinger.
Flott kjørestrekning! Så får vi håpe det gjøres noe med veidekket på akkurat denne den mest MC-vennlige strekningen på veien mellom Lygna og Hurdal.
i Hurdal stakk vi denne gangen innom et sted jeg alltid har kjørt forbi i mange, mange år de gangene jeg har vært i området, nemlig Molstad Landhandleri.
Artig sted med en interessant historie. Og veldig trivelig vertskap. Og enkelt, men smakfull servering.
Etter kaffe og vafler med delikat hjemmelaget jordbærsyltetøy på Molstadkafén dro vi videre til Loftet Gardsbutikk & Kafe på Eidsvoll, som var målet for dagens spisetur.
Og det vi spiste smakte aldeles utmerket . Anbefales på det varmeste!
"TVILLINGDEKK
Doble, hjemmebakte brød med langtidsstekt svinenakke marinert i kokkens barbequesaus.
Serveres med salat." sto det å lese på menyen.
En bittelitt snever beskrivelse siden rette også besto av noen artige og friske innslag utover dette...
For øvrig et flott gardsområde og veldig trivelig vertsskap her også.
Så her er det bare å stikke innom og slå seg ned på det store uteområdet, i sola eller i skyggen under trærne.
Vi kommer garantert til å ta turen igjen om ikke lenge!
Denne gangen til Lygna og videre mot Hurdal hvor veien ned fra Lygna nesten var som en ny opplevelse. Veien er naturligvis den samme, men kjøreopplevelsen ikke helt som forrige gang jeg kjørte her siden mye av skogen langs veien er felt og fjernet. Så mye åpnere landskap og langt flere åpne og oversiktlige svinger.
Flott kjørestrekning! Så får vi håpe det gjøres noe med veidekket på akkurat denne den mest MC-vennlige strekningen på veien mellom Lygna og Hurdal.
i Hurdal stakk vi denne gangen innom et sted jeg alltid har kjørt forbi i mange, mange år de gangene jeg har vært i området, nemlig Molstad Landhandleri.
Artig sted med en interessant historie. Og veldig trivelig vertskap. Og enkelt, men smakfull servering.
Etter kaffe og vafler med delikat hjemmelaget jordbærsyltetøy på Molstadkafén dro vi videre til Loftet Gardsbutikk & Kafe på Eidsvoll, som var målet for dagens spisetur.
Og det vi spiste smakte aldeles utmerket . Anbefales på det varmeste!
"TVILLINGDEKK
Doble, hjemmebakte brød med langtidsstekt svinenakke marinert i kokkens barbequesaus.
Serveres med salat." sto det å lese på menyen.
En bittelitt snever beskrivelse siden rette også besto av noen artige og friske innslag utover dette...
For øvrig et flott gardsområde og veldig trivelig vertsskap her også.
Så her er det bare å stikke innom og slå seg ned på det store uteområdet, i sola eller i skyggen under trærne.
Vi kommer garantert til å ta turen igjen om ikke lenge!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spisetur
Trivelig MC-møte i dag da dypen og jeg bestemte oss for noen dager siden for en middag og Kawasaki KZ900 besiktelse, på Morten's Kro .
Først litt MC-prat og nærblikk på den flotte Kawasaki'en før vi fant oss en ledig plass på Morten's serveringen hvor vi begge valgte denne retten:
Veldig godt, var vi begge enige om! Og frister absolutt til gjentakelse.
Det samme med praten både under og etter middagen. Og ikkeno' stress. Veldig hyggelig, dypen !
Og her bilder av sykkelen som var en like god begrunnelse for å ta turen :
Utrolig fin og fikk minnene til å strømme på fra den tiden man drømte seg bort da den fargerike brosjyren om nettopp denne sykkelen nærmest ble glant og bladd i stykker av flere enn meg den gangen sykkelen ble lansert.
Og hvor noen ga uttrykk for at nå var nok toppen for hva man kunne oppnå med vanlige gate-MC oppnådd...
Så heftig var denne i sin tid i følge forståsegpåere... Og som regel og nesten alltid tar de som oftest feil.
Men uansett og okkesom, dette er stor en MC-klassiker!
Først litt MC-prat og nærblikk på den flotte Kawasaki'en før vi fant oss en ledig plass på Morten's serveringen hvor vi begge valgte denne retten:
Veldig godt, var vi begge enige om! Og frister absolutt til gjentakelse.
Det samme med praten både under og etter middagen. Og ikkeno' stress. Veldig hyggelig, dypen !
Og her bilder av sykkelen som var en like god begrunnelse for å ta turen :
Utrolig fin og fikk minnene til å strømme på fra den tiden man drømte seg bort da den fargerike brosjyren om nettopp denne sykkelen nærmest ble glant og bladd i stykker av flere enn meg den gangen sykkelen ble lansert.
Og hvor noen ga uttrykk for at nå var nok toppen for hva man kunne oppnå med vanlige gate-MC oppnådd...
Så heftig var denne i sin tid i følge forståsegpåere... Og som regel og nesten alltid tar de som oftest feil.
Men uansett og okkesom, dette er stor en MC-klassiker!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Spisetur
Interessant alt som er mc relatert, god mat og hyggelig selskap AJ Det ble en liten omvei opp til kroa og det ble det hjem også Legger merke til lavere terskel for tilfeldige med å ta kontakt når jeg er ute med KZ’n
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spisetur
Da er årets første MC-grilling unnagjort
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering