Stator til XT600,delenummer

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Stator til XT600,delenummer

Legg inn av Kawasaki »

Har 2 stk XT600 1991 modell. ( 3TB)

Har også 2 stk statorer,med delenummer 3tb-81410-00, dette delenummeret er det eneste jeg finner på en stator til 1991 modellen.
Men på samme deletegninger finner jeg også startmotor og starterdrev,noe som jeg ikke har på mine. De har kickstart. Stator med delenummer som ovenfor,passer ikke på mine.

Jeg finner ikke sprengtegning av XT600 3TB 1991 med kickstart noen plasser,og dermed heller ikke korrekt stator.

Noen som kan hjelpe?
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Stator til XT600,delenummer

Legg inn av mekkern »

hva med 89-90 modell da?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Stator til XT600,delenummer

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:hva med 89-90 modell da?
Nei,finner ikke den type stator som står i mine. Modellbetegnelsen 3TB er jeg sikker på,både motor og rammenummer stemmer med det.

Og 3TB er levert fra 1990-1994 m el start og kickstart,fra 1995-1997 visstnok med kun el start.

Jeg finner kun stator til el start modellen. Tilogmed leverandør bortpå østlandet klarte å levere feil. Og de forstod heller ikke at det var gjort feil,de hadde ikke annet delenummer å gå utifra.
Jeg sitter her med to identiske statorer,en ny og en brukt, og regner med at de passer på 3TB m el.start. De passer ihvertfall ikke på min(e) kickstartmotorer.
Den nye er feillevert av ............. ,jeg håper fremdeles på at jeg får byttet den i en rett type. Hvis ikke er den til salgs.

Modellen før min,-89 og tidligere har en annen type stator.
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Stator til XT600,delenummer

Legg inn av mekkern »

jasså?har du også evnen til å skaffe deg spesialutgaver? :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Stator til XT600,delenummer

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:jasså?har du også evnen til å skaffe deg spesialutgaver? :redface
Hehe,har visst det
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Stator til XT600,delenummer

Legg inn av Kawasaki »

Var innom Yamaha i Haugesund idag tidlig,for å bestille meg nye muttere til fremdrev. En liten investering,bare det :eh

Nevnte denne statoren,og de mente den burde være lik for både el.start modell og kickstart. Akkurat det vet jeg ikke stemmer,så han startet opp delekatalogen sin. Og ganske riktig,der fant vi en modell som het "3TB.......... K,som hadde et annet delenummer på stator.
Fikk også et tips fra han om å bruke yamaha-motor.com for å lete delenummer selv. Det har jeg prøvd,men ser med en gang at det er MYE mindre modeller å velge blant der,enn den siden han som proff bruker hadde tilgang til. Og fant ikke min K her heller :sk?

Ikke rart det er lett å gå i fella for oss amatører når det skal bestilles deler.
ikkebike.norwegianforum.net

Svar