Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev: Så hvis du syns det er for langt å kjøre til andres treff GV: Inviter til treff hos deg, på et sted du syns er fint og til ei tid som passer for deg :thumleft
Andres treff? Jeg trodde det var "vårt treff" som AJ ønsket innspill og høyttenkning omkring. Har jeg totalt misforstått? Jeg blir litt forundret, eller i tvil, det var vel ikke ment slik at dersom en kom med innspill så var det forslag og innbydelse til eget privat treff som Evike-treffet?

Jeg tar gjerne i et tak, undersøker litt mv. dersom vi blir enige om et sted som eksempelvis Geilo som Snikkeren nevner...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av ArcticTiger »

Godtvoksen skrev:
ArcticTiger skrev: Så hvis du syns det er for langt å kjøre til andres treff GV: Inviter til treff hos deg, på et sted du syns er fint og til ei tid som passer for deg :thumleft
Andres treff? Jeg trodde det var "vårt treff" som AJ ønsket innspill og høyttenkning omkring. Har jeg totalt misforstått? Jeg blir litt forundret, eller i tvil, det var vel ikke ment slik at dersom en kom med innspill så var det forslag og innbydelse til eget privat treff som Evike-treffet?

Jeg tar gjerne i et tak, undersøker litt mv. dersom vi blir enige om et sted som eksempelvis Geilo som Snikkeren nevner...
:notworthy: Beklager ordlyden GV, du har helt rett :thumleft . Selvfølgelig er det "våre" treff, ikke andres.
Men noen må ta initiativet, organisere og innvitere hvis det skal bli noe aktivitet.
Jeg tror at de fleste Mcsiden-treff må bli av nokså "privat" eller personlig karakter. Mcsiden er jo ingen organisasjon/klubb med valgt styre, vedtekter, personell og økonomiske ressurser osv. til å ta på seg arrangementer.
Så vi er avhengig av personlig initiativ, oppfinnsomhet og entusiasme for å få til noen treffninger.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Rottenikken »

ArcticTiger skrev: Så vi er avhengig av personlig initiativ, oppfinnsomhet og entusiasme for å få til noen treffninge
....for å slippe den organiseringen, så går det an å bruke et av de etablerte treffene. Tenker da at vi etablerer en " liten leir" på for eks. Trollrally
Veien er viktigere enn målet.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Duville »

Det er vel sammenblandingen av usikkerhet, uenighet, administrator som snakker lokalisering og moderator innblanding og en offisiell tittel som MCsiden-treff som skaper problemene her.

Moderatorene bør vel ikke blandes inn i dette dersom de ikke inviterer til egne treff, selvstendig eller sammen med andre. Greit nok når Admin inviterte til det første treffet i MCsiden i fjor i nærheten av sin hjemplass.

Om det skal bli en årlig sak så bør det kansje bli en "søknad" eller forslag med en ansvarlig arrangør til administrasjonen som "tildeler" treffplass som kalles "MCsiden's årlige trefff for store diskusjoner og mye øl" eller hva det nå kalles. Dette er vel måten Norgestreff og de fleste andre arrangement plasseres. Med en så blandet gjeng som vi er her så bør det vel gjøres på samme viset så slipper vi å skape splid i forkant. Her kan for eks moderatorene være med på å velge treffplass slik at ikke en bestemmer eneveldig.....

Å diskutere seg frem til ett sted på denne måten skaper bare splid og nesten uvennskap. Er det ikke på tide at ledelsen viser litt lederegenskaper og lager noen regler for hvordan dette skal / kan gjøres? Det hjalp lite med gapestokkinnlegg for å dempe gemyttene, tror jeg. Det er jo ikke mulig å bli enige om dette slik at alle blir fornøyd hvert år når alle ønsker å bli hørt.....

På denne måten kunne jo faktisk Eviketreffet også ha håp om å bli offisiellt MCsiden treffsted en gang i fremtiden...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37894
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:
ArcticTiger skrev: Så vi er avhengig av personlig initiativ, oppfinnsomhet og entusiasme for å få til noen treffninge
....for å slippe den organiseringen, så går det an å bruke et av de etablerte treffene. Tenker da at vi etablerer en " liten leir" på for eks. Trollrally
God idé!
Vi har jo egne MCsiden.no bannere, som vises godt når vi henger de opp og har små veivisere (se bildefil...) i tillegg, som enkelt kan modifiseres... ;-);)
MCtreff_Venstre.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37894
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av AJ »

Duville skrev:Det hjalp lite med gapestokkinnlegg for å dempe gemyttene, tror jeg. Det er jo ikke mulig å bli enige om dette slik at alle blir fornøyd hvert år når alle ønsker å bli hørt.....
Nå håper jeg ikke mange her inne tok gapestokkhentydningen for alvorlig :8-[
Var slett ikke meningen å henge ut noen i denne diskusjonen. Men litt humor av det slaget bør vel de fleste tåle. Eller?

Diskusjonen kan kanskje minne litt om kolonnekjøringdiskusjonen...
Kanskje greit å glemme slike ord og heller si at vi kjører sammen på tur uten rigide regler og forventet kjøreatferd? Samme med treff; behøver jo ikke være noe voldsomt organiserte greier. Hva med å møtes et avtalt sted, ha det trivelig de som møtes og ikke ha større krav enn nettopp det?

Vel... ellers synes synes tematikken kanskje begynner å bli mer enn godt nok gjennomdebattert... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: behøver jo ikke være noe voldsomt organiserte greier. Hva med å møtes et avtalt sted, ha det trivelig de som møtes og ikke ha større krav enn nettopp det?
Jepp :prf , og da kan en vel enkelt få til en avstemming over de treffsteder som er foreslått? Så går vi for det?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Duville »

AJ skrev:
Duville skrev:Det hjalp lite med gapestokkinnlegg for å dempe gemyttene, tror jeg. Det er jo ikke mulig å bli enige om dette slik at alle blir fornøyd hvert år når alle ønsker å bli hørt.....
Nå håper jeg ikke mange her inne tok gapestokkhentydningen for alvorlig :8-[
Var slett ikke meningen å henge ut noen i denne diskusjonen. Men litt humor av det slaget bør vel de fleste tåle. Eller?

Diskusjonen kan kanskje minne litt om kolonnekjøringdiskusjonen...
Kanskje greit å glemme slike ord og heller si at vi kjører sammen på tur uten rigide regler og forventet kjøreatferd? Samme med treff; behøver jo ikke være noe voldsomt organiserte greier. Hva med å møtes et avtalt sted, ha det trivelig de som møtes og ikke ha større krav enn nettopp det?

Vel... ellers synes synes tematikken kanskje begynner å bli mer enn godt nok gjennomdebattert... :-k
Når diskusjonen begynner å bli opphetet så er det vel en ide å forsøke å roe gemyttene, ikke fyre opp under---.

Ellers er jeg litt forundret over at det er dette du velger å kommentere.
Ingen har sagt at dette treffet skal være noen voldsomme greier. Spørsmålet er jo enkelt og greit hvilket arrangement / treff MCsiden ønsker å anbefale medlemmene å støtte opp under. Da kommer folket til å gå for det. Må ikke være så mye mer enn det.....

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37894
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av AJ »

Tror ikke jeg skal kommentere særlig mer annet enn at jeg antakelig har mulighet til å være med på å legge forholdene til rette for et nytt Randsfjordentreff i løpet av sommeren hvis det er interesse for dette.
Og da med annen kjørerute enn forrige gang... Kanskje også en lengre alternativ rute... Og uten kolonnekjøring... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,sånn som jeg ser det,så er det kanskje best at enkelte har inne IKKE treffes :lol Og derfor en god ide å få vite hvilke plasser som bør unngås ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Duville »

Er ikke så enkelt når forslag til endring ikke en gang tas opp til diskusjon....

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Svein2 »

PMS perioden er over for de fleste av oss. Er det noen som vil arrangere treff så værsågod, kjempefint tiltak
og helt topp att noen vil ta på seg jobben, selv om mye sikkert går av seg selv og det bare gjelder
å finne tid og sted. :thumleft

Slik jeg ser det så vurderer jeg det for hvert enkelt treff. Det blir det samme som terminlista i klubben,
er det noen dager eller turer (treff) som ikke passer eller jeg syns det er for langt å kjøre,
er det vel bare å se etter noe annet, egentlig ikke mer å gnåle om. :[-(

Hvis jeg skulle være med å arrangere treff så er det naturlig at jeg vil gjøre det i nærheten av der jeg bor og er kjent. Det er like naturlig
at jeg hjelper til hvis det trengs, når jeg kommer på treff som andre arrangerer.

Hvis vi møtes har vi nok ikke noe problemer med å finne på noe å prate om og det er ikke sikkert at inntrykket man har av noen som
skriver på ett forum, stemmer med det man opplever i virkeligheten, på ett treff "face to face". :m

PS: Dette er ikke noe svar til innleggene før meg, men bare noen tanker jeg har prøvd å fått skrevet ned. :skriver

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Fikk plutselig lyst til å lufte noen tanker om MCsiden.no-Treff til sommer'n.
Om det blir nytt Randsfjorden.treff, Evike-treff osv. osv.
Behøver nødvendigvis ikke være på samme plass hvert år.

Litt høyttenking, bare... Har et forslag liggende klart allerede, som jeg kommer tilbake til om litt... ;-);)

Imens må andre her inne komme med idéer og forslag :prf
Det var artig etter en "høringsrunden" på godt og vel fire måneder og etter alle Tanker & Idéer om MCsiden-Treff er fremkommet, så konkluderer du med at Randsfjorden er Norges mekka og navle... :lol

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Snikkeren »

@Godtvoksen: Så vidt jeg kan se, så er det jo ingenting som er avgjort enda. Hvis du heller vil ha det på Geilo, så kan du jo komme med konkrete forslag til overnatting, osv. så blir det mer håndfast.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:@Godtvoksen: Så vidt jeg kan se, så er det jo ingenting som er avgjort enda. Hvis du heller vil ha det på Geilo, så kan du jo komme med konkrete forslag til overnatting, osv. så blir det mer håndfast.
Tror den beste måten er da først å få oversikt over hvor mange som kan tenke seg et treff på Geilo, da har en et utgangspunkt for å kunne innhente overnattingstilbud mv. Jeg brukte den fremgangsmåten i fjord og fikk et svært godt tilbud fra Farsund Resort. Det treffet måtte dessverre avlyses pga manglende interesse.

Svar