The two cylinder blog

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Dexter »

tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
Jeg skulle gjerne vært med, men jeg må til Gardermoen å hente fattern...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... :scratch
Kanskje...
har ikke bestemt meg enda. Skal på langtur til Sverige i morra, så kan hende jeg slapper av i kveld.
Men været ser jo meget bra ut... Har helt klart lyst til å ta en tur :-)

Får se hva det blir til...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Hei igjen, alle sammen.

Har vært stille fra denne kanten gjennom stort sett hele sesongen. Det skyldes flere ting.
Bl.a har kona greid å flytte meg i leilighet. :doh
Det har tatt tid å venne seg til, men nå synes jeg det er greit. Da får man litt mere tid til å skrive her blant annet.
Mesteparten av sesongen er tilbragt med Twister, og jeg gleder meg like mye som sist til å følge vinterens prosjekt på nært hold. :prf

Årets sesong har i all hovedsak dreid seg om småturer her nede på østlandet. Vindfjelltunet og Tyrigrava er flittig besøkt.

Årets store happening var helgeturen til Romsdalen. Første etappe gikk fra Sandefjord til Lesja. Andre fra Lesja, via Trollstigen, Geiranger og til Fagernes. Siste etappe fra Fagernes til Sandefjord. Kjempetur synes HELMAX, Twister og tomsnes.

Turen til Hadeland sitter også igjen som et fint minne fra sesongen. Masse hyggelige forumvenner, som jeg håper å treffe på også neste sesong. Og jeg håper AJ arrangerer noe lignende neste år. :=D>

Ellers så har vi gode venner i Ulvene MC i Aalborg, og hver vår arrangerer de et treff som drar mellom 1500 og 2000 hyggelige motorsyklister.

Det har blitt en tradisjon å dra hit, og innbydelse for neste års treff, som forøvrig er 20 års jubileum, finnes her:
http://www.facebook.com/#!/event.php?ei ... 1043916277

Alle er hjertelig velkommen, og spørsmål kan rettes til undertegnede.

Min kjære MT-01 er nå i dvale, og har vist seg å være akkurat det jeg ønsket at den skulle være. \:D/
Hadde ikke engang prøvd maken, da jeg kjørte 85 mil tur - retur syd-Sverige for å handle. :bananas

Avslutningsvis legger jeg ved en link til den herligste MC-bloggen som ligger ute på nettet. Nemlig bloggen til Kawanor i ÆMSE-Glomfjord. :notworthy:
http://www.kawanor.com/94.95/starten.html.

Jeg har fulgt denne fra midten av 90-tallet, og om du liker lesningen, ligger alle årene her:

http://www.kawanor.com/.

Her ligger alle sesongene kronologisk, og fyldig dokumentert i tekst og bilder.

Herlig tidsfordriv å følge denne ensomme rytteren på hans reiser.. Og jeg tror man skal slite for å slå ham på kjørelengde... :prop:

Det var greit å få skrevet noen ord igjen. :skriver Er ikke så flink med bilder... Ikke at jeg ikke kan det, men synes det er tungvint og tidkrevende å måtte forminske alt, før men får lastet opp. :-k Bruker picnik.com, som vel egentlig er et greit verktøy?

Skal forsøke å skjerpe meg nå i vinterhalvåret. Ellers ønsker jeg alle en lett PMS i år.

For å hjelpe meg gjennom PMS-perioden har jeg bestilt denne:

http://www.youtube.com/watch?v=QldZiR9eQ_0.

Det mest spennende blir å se den i 3D. Gleder meg stort.

Til neste gang...

Ha det bra, alle sammen. :thumleft
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

tomsnes skrev:Til neste gang...

Ha det bra, alle sammen. :thumleft
Hyggelig! :-)
Men samtidig litt leit å lese at kona har flyttet deg i leilighet... Men, men... :-|

Uansett! "Til neste gang".
Ingen grunn til å drøye veldig lenge, er det vel? ;-)

Og til neste år? Tror nok jeg skal greie å få til et dagstreff da også, ja :-) . Eller kanskje vi rett og slett skal satse på et nytt Randsfjorden-treff, men overnatting og skikkelig langtur over Valdresflya og noen artige sideveier oppe i dalføret på vei ned til Randsfjorden igjen.

Men håper også at flere av oss kan treffes i Karlstad på Bomstad-Baden. Drøyer nok ikke lenge før jeg booker overnatting for meg og Bakpå til helgen 6. - 8. juli, tenker jeg :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: The two cylinder blog

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Takk for sist Tomsnes, triveli å møtes!
Grattelere med ny sosial status :thumleft , det går vel ganske greit så lenge du fikk beholde sykkern :knegg?

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Heisan, ArcticTiger. Joda, den endrede statusen er til å leve med siden det fortsatt er plass til MT'n. \:D/

Ellers er min medisin mot PMS å følge med på Tripster-prosjektet til Twister. Blir nok mange timer i verkstedet hans i løpet av vinteren. :notworthy:

Og det blir en tur til Ulvene MC i Aalborg 3-4 desember (uten mc), for å gjøre det danskene kan best, nemlig feste... :bananas

Til neste gang, ha det så bra alle sammen....
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Nå med ny sykkel

Legg inn av tomsnes »

Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Nå med ny sykkel

Legg inn av XRing »

tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?
Her også?

Benelli 750 Sei, første sekssylidrede MC produsert, midt på 70-tallet (såvidt jeg vet)
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: The two cylinder blog

Legg inn av EasyRider »

Gratulerer med ny vetran MC :thumleft

Går selv med litt gryende ønske om å ha en mc til.. da en veteran.. :prop:
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Anaxim »

(Innlegget skal stå under "The two cylinder blog").
Ja, BMW F 800-serien er (så vodt jeg vet) en av de få, moderne syklene som har en "ekte" parallell-twin, altså med begge stempler opp og ned samtidig og 360' tenning. Hadde den hatt et bra eksosanlegg, kunne låta vært som fra en 60-talls, engelsk twin, nemlig grom. Vi får se. (Nå er det "madam"s sykkel jeg snakker om, så det spørs om jeg får lov til å bytte potte...).

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Hmmm... ? :scratch
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Nå med ny sykkel

Legg inn av Kjellrf »

tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?

En italienskbygd Honda CB500F med påbygg....

:knegg


Moro med flere 70-talls italienere. Er noen godbiter gjemt i Vestfold.
Bl.a. Laverda 750 SFC, Benelli 650 Tornado, Ducati 900SS, Moto Guzzi Le Mans ( og min V7 Sport).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: Nå med ny sykkel

Legg inn av Kwak »

Kjellrf skrev:
tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert. :yeyeye

Kan noen gjette hva det er?

En italienskbygd Honda CB500F med påbygg....

:knegg


Moro med flere 70-talls italienere. Er noen godbiter gjemt i Vestfold.
Bl.a. Laverda 750 SFC, Benelli 650 Tornado, Ducati 900SS, Moto Guzzi Le Mans ( og min V7 Sport).
Det har du sannelig rett i, det ser jeg nå.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Jompa »

Leste akkurat side 1 i bloggen din, som du avslutta med "en mc har ikke mere enn ti cylindre"
Så no e du gått helt fra konseptene ?
Like ikke helt tanken på og bygge om en 750 sei, men så e det jo ikke min sykkel heller.
Ikke at æ trur at resultatet ikke blir bra, det e bare det at å begynne å tukle med en klassiker fra 70-tallet,som det bare finnes noen få av.
Nå, det e ikke min sak.....

Apropos å gå fra konseptene. Sjøl like æ fircylindrede, luftkjølte japser.
Men drømme rett som det e om både Harley, CBX, og gamle Guzzier. Akkurat no e æ litt småforelska
I 850 le mans fra midten av 70-tallet.
Tenk det brølet når du gir full gass med to store, åpne forgassere med bare myggnett foran åpninga.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar