The two cylinder blog

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Twister »

ZZR-Tom skrev:Det bildet av motoren til MT`n er jo reine pornografi :-)å
Er faktisk en av dei peneste motora eg har sett :thumleft

Jeg er helt enig, den motoren er bare vakker!! og med en gange som er (om mulig) enda mer pornografisk...
(bare synd den står feil vei i ramma :knegg :knegg )
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

Mere motor-porno: (håper æ får tilgivelse for å legge inn bilder med for mange "hull" i)
Bilde

Papirmodell anyone??
Bilde

Orginalen :\m/:
Bilde

For å glede trådstarter: Noe av det vakreste som er laget av motorsykkelmotorer:
Bilde

OG:
Bilde
Dobbelt opp, eller rekkeVfire??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

:thumleft Takk for fine bilder.
Hva veier den nye max-motoren?

Forøvrig likte jeg to på rad...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev::thumleft Takk for fine bilder.
Hva veier den nye max-motoren?

Forøvrig likte jeg to på rad...
Veit ikke akkurat hvor mye den nye motoren veier, men veit at de har lagt ned en del jobb i å få den så kompakt som mulig.
Blant annet er den i 65graders V i forhold til 70 på den gamle, det er brukt brattere vinkel på ventilene for å få toppene mindre/kortere, dermed kommer også kamakslene også tettere sammen, noe som muliggjør at overføringen mellom kammene foregår med tannhjul i direkte grep med hverandre og ikke kjede.
Alt dette skal vist gjøre at den nye motoren faktisk er 27mm kortere (i sykkelens lengderetning) enn den gamle, og bare 6,5mm høyere.

Har prøvd å google litt, men finner ikke vekten i farten, men burde være mulig å finne det også, Fant på ett forum at DHL hadde veiet en gen1-motor uten forgassere til 85kg..

Den doble knucklehead-motor montasjen er en gammel drag-bike
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

NÅ SKJER DET!!!!

Legg inn av tomsnes »

Har startet opp, og er klar for sesongens første tur, sammen med HELMAX.

Blir sikkert ikke lange turen, men du verden hvor jeg gleder meg. :-)

Referat senere. :bananas
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: NÅ SKJER DET!!!!

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev:Har startet opp, og er klar for sesongens første tur, sammen med HELMAX.

Blir sikkert ikke lange turen, men du verden hvor jeg gleder meg. :-)

Referat senere. :bananas
Ha en superfin tur!!

Ta det pent å bli kjent med sykkelen, BEGGE TO!!!

Men viktigst av alt kos dere :bananas :banansplit
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

SESONGEN ER I GANG! ENDELIG..... :thumleft

Da er årets første tur unnagjort for tomsnes og HELMAX

Ble ikke lange turen, men du verden så godt det gjorde. Sandefjord - Larvik - Sandefjord. Mye strøsand, så vi var veldig forsiktige. Er fortsatt rimelig rustne etter vinteren.
DSC00169.jpg
Imidlertid fungerte både kropp og sykkel bra, så det lover godt for fortsettelsen.
CIMG6263.JPG
Bakdelen er at syklene ble usannsynlig møkkete, og vi kan se fram til en stor vaskejobb.
Men når det er varmt og godt, og sola skinner, er det bare gøy.
DSC00170.jpg
Dagen avsluttes på klubbhuset med kaffe og vafler.
Sandefjord MC-klubb.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

Og hvordan er gutta fornøyd med sykklene så langt???

HELMAX må forøvrig IKKE nøle med å sende en PM eller lage en tråd vist det skulle være noe han lurer på, så skal æ svare etter beste evne, eventuelt sette han i kontakt med noen som kan svare :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

MaxTron: Så langt kan vi slå fast at vi er meget fornøyde. :D

HELMAX synes nok at det er brutalt mye krefter i sin, og trenger nok litt tid til å venne seg til dem.
Skal overbringe beskjed om eventuell kontakt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: The two cylinder blog

Legg inn av Kjellrf »

Første turen på våren med brutal sykkel, er ekstra brutal... :thumleft

Har hatt en tradisjon om å kjøre til Stavern for å kjøpe (og spise...) is, som en av de første turene om våren.
Når jeg ser på snøen i hagan, skjønner jeg at det blir ei stønn tel...

Ellers fant jeg Mc-Avisa med MT01 på forsida, premiere på Intermot i München, hvis du vil ha den, er den din!
:-)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av MaxTron »

tomsnes skrev:MaxTron: Så langt kan vi slå fast at vi er meget fornøyde. :D

HELMAX synes nok at det er brutalt mye krefter i sin, og trenger nok litt tid til å venne seg til dem.
Skal overbringe beskjed om eventuell kontakt.
Ja, er ganske brutal ja :\m/:
Men er bare å ta det gradvis og føle seg fram så blir nok gliset bare bredere og bredere etter hvert :thumleft
Generelt syns at den føles meget trygg og stabil og lettkjørt, med supre kjøreegenskapa og bremsa, men har jo litt med hva æ er vant til fra før og... :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: The two cylinder blog

Legg inn av jhn »

To imponerende maskiner de to yamahaene som får mæ til å føle en slags frydefull skrekk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av AJ »

To voldsomme og ikke minst flotte Yamaha-sykler dette, ja ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: The two cylinder blog

Legg inn av tomsnes »

Hallo Kjellrf.

Tar gjerne imot Mc-avisa din. Du kunne jo ta den med når du skal til Twister med styret. Stor sannsynlighet for at jeg er der da.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Endelig kom pakka fra Corbin

Legg inn av tomsnes »

Tirsdagen har gått over til å bli Onsdag, og her sitter tomsnes og skal prøve å formidle noe av interesse. :mk
Har vært på tur i dag med Twister og HELMAX. Vi endte opp på Vindfjelltunet, der vi traff både Dexter og Gammelgutt. :D

Siden sist er det blitt en modifisering på MT'n. Ny, todelt sal fra Corbin har ankommet. Og sammen med den, en etterlengtet "smuggler case".
CIMG6315.JPG
Siden kona ikke vil være med, er det greit å kjøre med singel-sal, og ha muligheten til å ha med seg ting som er nyttig på en regnværsdag...
CIMG6317.JPG
Til MT-01 var det ikke mange muligheter når det var snakk om baggasje. Falt derfor for løsningen fra Corbin.
Rommer et sett regntøy, et par hansker, ei colaflaske, solbriller m.m... I grunn overraskende mye, men allikevel kun beregnet på småturer.
CIMG6319.JPG
Formen er eksakt den samme som tanken, og gir et godt helhetsinntrykk. Noen vil nok si at sykkelen ser klumpete ut, men dette er jo en klumpete sykkel hvor strømlinjeform i utgangspunktet ikke har høy prioritet.
CIMG6320.JPG
For lengre turer har jeg kjøpt et baggasjesystem fra Ventura.

http://www.ventura-bike.com/fitments.aspx?modelid=947

Til dette systemet har jeg kjøpt 2 vesker som rommer 51 ltr pr. stk.

På denne sykkelen er det et problem med konvensjonelle baggasjesystemer pga pottenes plassering.
Men med Venturas system får jeg 2 vesker bak meg. En forovervendt, og en bakovervendt.
Er så langt meget fornøyd med denne løsningen.

Mer om dette når det har vært i bruk, helgen etter 17 mai.

Og til slutt et lite hjertesukk for de som måtte ønske noe lignende: Hele baggasjesystemet finnes på lager i Norge, unntatt festebrakettene som er tilpasset den enkelte sykkel. Ihvertfall om man har noe litt uvanlig.

Jeg måtte vente 11 uker på at de skulle komme fra New Zeeland. Helt uholdbart. ](*,)

Men nok om baggasje....

I dag er været strålende, og derfor går turen til
tyrigrava_logo.jpg
Håper på å treffe noen av dere der. :vs

Ha en fin dag, og kjør forsiktig...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Svar