MC`ns rykte

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

MC`ns rykte

Legg inn av Cbr »

Er arbeidsøkende for tiden, i og med jeg har etablert meg langt vekk ifra der jeg jobbe nå. På CV kan potensielle arbeidsgivere lese at jeg har tung motorsykkel lappen. Vil det være et pluss eller et minus? Er jo mange som ikke liker MC.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Så lenge det ikke er relevant for jobben du skal søke på, så skader det jo ikke å la vær å føre det opp på cv'en.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av MaxTron »

Har aldri nevnt noe om det på CV'n.

Finns desverre folk som er full av fordommer, så i tilfalle sjefen der du søker er en av de er det vel best å IKKE ha det med...

Du MÅ vel ikke ha med noe om hva du gjør i fritida på CV'n??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Kawasaki »

Nå må vi slutte å tro at folk flest ser på oss som "et eller annet negativt" bare fordi vi innehar motorsykkellappen og kjører moppe. Det tror jeg ikke stemmer.
Her om dagen leste jeg en plass at gjennomsnittsalderen til norske motorsyklister er helt oppe i 49 år,så sjansen for at det sitter endel "sjefer" rundt om i landet som selv kjører moppe er stor:-)
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Baron von Waffel »

I utgangspunktet ville jeg ikke tatt det med. Hvis det ikke kan være jobbrelevant. Og det er det sjelden. Selv om sjefen er positiv til MC er det feil grunnlag både for å få en jobb, og for å ikke få den.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Svolp »

Herre mi tid..

Hvis folk skal begynne og luke vekk arbeidstagere pga at dem har førerkort for mc har samfunnet virkelig gått i en feil retning..
Er jo svært få jobber der klasse A er relevant så jeg syntes at den ikke har noe på en cv og gjøre uansett..

Satt verken opp lastebil, personbil eller motorsykkel når jeg søkte tidligere jobb som butikk slakter..

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Kawasaki skrev:Nå må vi slutte å tro at folk flest ser på oss som "et eller annet negativt" bare fordi vi innehar motorsykkellappen og kjører moppe. Det tror jeg ikke stemmer.
Her om dagen leste jeg en plass at gjennomsnittsalderen til norske motorsyklister er helt oppe i 49 år,så sjansen for at det sitter endel "sjefer" rundt om i landet som selv kjører moppe er stor:-)
No er det ikke nødvendigvis fordi vi er badboys at det kan være lurt å droppe å ha det med på cv'en.
Det kan liksågodt være at arbeidsgiver vurderer sannsynligheten for skader, både små og store, med tanke på eventuelle sykemeldinger.

Var på jobbintervju en gang, og hadde satt opp å spille gitar/musikk som fritidsaktivitet. Arbeidsgiver sa at det var ikke så positivt, da mange "musikere" gjerne var glad i å ta seg noen pils både no og da, med påfølgende "egenmelding" dagen derpå.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Fidel »

Jeg lister opp fritidsaktiviteter på min CV, og da er det stort sett MC det dreier seg om. Det har så langt ikke hindret meg i å få jobb.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Mysil »

Min holdning til CV er at den skal inneholde informasjon som er relevant for den jobben man søker på.

Søker du jobb som MC-bud, så er det definitivt relevant.
Søker du derimot jobb som telefonselger, så er det ikkje relevant i det heile tatt.

Det er rett og slett en avveining som du som jobbsøker må ta, men for min del ville eg ikkje tatt med at eg har MC-lappen.

Om det hadde kommet spørsmål om hobbyer og fritidsinteresser i en intervjusituasjon, så hadde eg nok nevnt MC, men ikkje før.

Men det er nå bare mine tanker om saken...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Globe »

"og han nevner at han kjører MC fordi at?" hadde jeg tenkt/spurt meg selv om jeg hadde mottatt den CV'n..med mindre stillingen krevde det. Hadde nok, på tross av min egen lidenskap og interesse for MC, undret litt på hvorfor dette ble nevnt i den settingen :-k

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Dexter »

På min CV står det: Førerkort: ABEMST

Så kan dem nå bruke det akkurat til hva dem vil
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Duville »

Sikkert en del som virkelig har brukt CVen til å søke jobb og når de uttales at dette er notert så hadde det sikkert vårt greit å visst hvor mange jobbsøknader som hadde blitt sent inn. Klart at en som har hatt og har en jobb i det offentlige - forsvaret med - så har det absolutt ingen betydning siden dette ikke skal tas hensyn til i hht lover og regler ved ansettelser, men i det private så tror jeg som Globe at enkelte ville reagert noe spørrende til hvorfor det er med...

Relevante opplysninger er viktige og hvis dette er relevant så ok, hvis ikke så hadde jeg nok ikke tatt det eventuelt passet i ett intervju.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Baron von Waffel »

Etter min mening er hobbyer interessant på en CV bare hvis man har gjort noe ekstra ut av det som har interesse. Fidel har hatt roller i FEMA og NMCU som er åpenbart relevante i jobbsøkersammenheng. En musikant som har tatt styreverv i korpset nevner styrevervet, og har samtidig flagget interesse for korps. Osv. En som elsker å skru på veterankjøretøyer viser realkompetanse på å finne løsninger av teknisk/praktisk type.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MC`ns rykte

Legg inn av Snikkeren »

Det finnes no fritidsinterresser som kan være greit å ta med selv om man ikke har gjort noe stort ut av det.
Fritidsinterresser som f.eks. friluftsliv og trening kan være ting en eventuell arbeidsgiver ser på som positivt, da han kanskje tenker at dette kan være med på å holde arbeidstakeren frisk, og da unngår han jo noen sykemeldinger.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MC`ns rykte

Legg inn av pelsen »

fritidsinteresser er vel noe man setter på CV'n når det ikke er nok relevante ting å føre opp, typisk når man søker på sin første jobb.
Etterhvert som cv'n blir lengre er det naturlig å kutte ut slikt fyllstoff, hvis det ikke er spesielt relevant for jobben.

Svar