Billig vintersykkel/offroad

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Lurer på å kjøpe meg noe billig å herje med i vinter,og kanskje en grustur eller to til sommeren.

Noen som har erfaring med Yamaha XT600?

Og er det bare meg,eller forlanger folk mye for disse syklene? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=25602729" onclick="window.open(this.href);return false;
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

Jeg hadde en 85 xt600, og det var en grei herjesykkel. Jeg prøvde den aldri på vinteren, men kjørte litt på grus med den. Det funket helt fint. No er det nesten sånn at jeg savner den. Hadde vært kjekt å hatt en herjesykkel.
I 2002 gav jeg 18000 for den, og den var i ganske god stand. Eneste jeg måtte gjøre var å skifte hjullager bak.
Virker som de er temmelig driftssikre.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Hei Snikkeren,takk for sist :-)

Er det noe futt i dem,går dem lett på bakhjulet? ;e
ikkebike.norwegianforum.net

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ArcticTiger »

Å kjøre på bakhjulet, det kommer ann på sjåfførn det, ikke sykkern!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zsPjNYY5GvM[/video]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

Futt og futt.
De går helt greit. Når det gjelder å dra den på hjulet, så kan jeg ikke huske at jeg fikk noen power wheelies med den. Klarte det dog med passasjer på. Når jeg kjørte aleine måtte jeg clutche den opp. Det gikk greit på 1. og 2. gir.
No har jeg aldri vært så veldig flink til å kjøre på bakhjulet, så det er godt mulig at en mer dreven person klarer det på 3. også.
Hvis du tenker å bruke den vinterstid er det kanskje like greit at det ikke er så veldig mye krefter i den?

Når det er sagt, så synes jeg det var en ganske leken sykkel likevel. Spesielt på en svingete grusvei.
Når det gjelder feil, så har ikke jeg hørt om noen typiske feil ved den. Men det kan jo være at noen andre vet litt mer om det. Jeg hadde ihvertfall ikke noen problemer med min i løpet av de 3 årene jeg hadde den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:Å kjøre på bakhjulet, det kommer ann på sjåfførn det, ikke sykkern!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zsPjNYY5GvM[/video]

Ganske bra laga til,det derre filmtrikset der. Alle vet jo at en kardangsykkel ikke kan løfte fremhjulet :[-(
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:Futt og futt.
De går helt greit. Når det gjelder å dra den på hjulet, så kan jeg ikke huske at jeg fikk noen power wheelies med den. Klarte det dog med passasjer på. Når jeg kjørte aleine måtte jeg clutche den opp. Det gikk greit på 1. og 2. gir.
No har jeg aldri vært så veldig flink til å kjøre på bakhjulet, så det er godt mulig at en mer dreven person klarer det på 3. også.
Hvis du tenker å bruke den vinterstid er det kanskje like greit at det ikke er så veldig mye krefter i den?

Når det er sagt, så synes jeg det var en ganske leken sykkel likevel. Spesielt på en svingete grusvei.
Når det gjelder feil, så har ikke jeg hørt om noen typiske feil ved den. Men det kan jo være at noen andre vet litt mer om det. Jeg hadde ihvertfall ikke noen problemer med min i løpet av de 3 årene jeg hadde den.
Hehe,nei at jeg spurte om den gikk lett opp,var fordi jeg var og prøvde en XL600 igårkveld,og den gikk ikke lett opp. Bare lurte på om den gikk normalt.Har null erfaring med denne type sykkel.
Litt vinterkjøring,og kanskje en grustur til sommeren,ja. Men skader ikke med en power-wheelie innimellom,gjør det vel ;e Crosseren min klarer det på 3dje gearet,men den er selvsagt drevet annerledes og har et annet tyngdepunkt.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ejs »

Kawasaki skrev:
ArcticTiger skrev:Å kjøre på bakhjulet, det kommer ann på sjåfførn det, ikke sykkern!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zsPjNYY5GvM[/video]

Ganske bra laga til,det derre filmtrikset der. Alle vet jo at en kardangsykkel ikke kan løfte fremhjulet :[-(
:thumleft

Sykler med kardang kan løfte forhjulet.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

XL 600 skal jo være en sykkel i samme klasse. Effektmessig skilter vel de med samme tall. No har jeg ikke kjørt XL'en, så hvordan den er i forhold til XT'en vet jeg ikke. I følge bikez.com, så er XT'en over 30 kg lettere ready to ride, så det kan jo være at den virker litt kvikkere.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av mekkern »

gir jeg gass på XLn på 1 gear går den rett opp fra ca 2000rpm..men på 2 må jeg clutche...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:gir jeg gass på XLn på 1 gear går den rett opp fra ca 2000rpm..men på 2 må jeg clutche...

Vel, da var det noe som manglet på den jeg prøvde igårkveld,for den gjorde ikke tegn til å løfte seg.Syntes egentlig den gikk litt dårlig,hadde forventet litt mere.

At motoren i tillegg var spraylakket uten at forgassere og slanger etc hadde vært maskert,og at eieren/selgeren ikke visste hvor/hvordan oljen skulle peiles, fikk meg til å trekke på skuldrene og ønske han lykke til :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Da var vintersykkelen(e) på plass,hentet meg en shabby XT600 -91 igårkveld og en enda shabbiere delesykkel samme modell. Dvs at delesykkelen mangler bare stator til generatoren,så skal den være mulig å få igang,samt at eksosanlegg var dårlig.

Gratulerer til meg,med enda mere skrot :D

Tror jeg har ganske grei kjærring,som lar meg få lov. Hun hadde truffet en nabokjærring igår,og så fortalt at jeg var i Stavanger for å hente to motorsykler. Da hadde nabokjærringa sagt : "Det hadde aldri mannen min fått lov til. Dessuten så har han(jeg) jo en motorsykkel fra før,hva skal han med flere?"

Hvorpå kjærringa mi svarte:" Han har ikke èn fra før,han har to" :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

Det høres jo bra ut. Grattis. :thumleft
Jeg og vil. ;e Hadde jeg bare hatt et pengetre, så skulle jeg gjødslet det godt. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ArcticTiger »

Gratulerer med nytt jern :thumleft Tøøøøfft 8)
Og dama di er helt normal, det skulle bare mangle at du ikke kunne ha så mange sykler du vil!!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Hoho,dæven kaffør ha e ittje gjort dettan før :D

Minus 5 grader,og jeg har vært og kost meg på motorsykkeltur. Var ikke hele tiden jeg holdt meg på asfalten, jeg fant jo fort ut at det var like kjekt å kjøre i veigrøfta.Trengte ikke mye fart heller for å ha det skøy ;e

XT'en er jo lettkjørt som en moped,men går bittelitt bedre. Tror dette kan bli kjekt. Guttungen på 12 har allerede begynt å lure på hvilken av dem han skal få :-)
ikkebike.norwegianforum.net

Svar