Baghjulslager dårlig - Bytteguide kommer snart

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Baghjulslager dårlig - Bytteguide kommer snart

Legg inn av Dexter »

Jaja, det er utrolig hva en finner ut når man bare kommer nært nok. I dag var det tid for vask og polering av lille grønne. I dag gikk jeg grundig til verks og kjørte polering på det meste, også felgene. Grunnen til at jeg polerer felgene er ikke for poleringen i seg selv, men fordi poleringsmiddelet er det beste til å løse opp asfalt og olje.

Når jeg hold på med bakfelgen oppdaget jeg at det var et lite "klakk". En kjapp test avslørte at bakhjulslagrene må byttes. Greit nok. ebay.com ordnet den biffen. Nye lagre til kr. 75,- inkl. frakt!

Når jeg så kom til framhjulet oppdager jeg at felgen ikke er rett!! Har hatt sykkelen så lenge og har ikke merket dette før nå?! Fantastisk! Merker ingenting under kjøring så det kan ikke være så ille, men liker ikke at det er slik så nå har jeg trålet det meste av internet for å se på mulighetene for ny, men det blir nok ebay.com også her - når en til riktig pris og i riktig farge dukker opp :knegg

Kommer tilbake med guide til bytting av bakhjulslager når disse er ankommet!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Baghjulslager dårlig - Bytteguide kommer snart

Legg inn av Kjellrf »

Er du heldig, kan kanskje gutta på Spinnin' Wheel på Mysen rette felgen din. Men hvor mye er det snakk om?
På en custom eikefelg kunne det være opptil 3 mm sidekast....
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Baghjulslager dårlig - Bytteguide kommer snart

Legg inn av Dexter »

Kjellrf skrev:Er du heldig, kan kanskje gutta på Spinnin' Wheel på Mysen rette felgen din. Men hvor mye er det snakk om?
På en custom eikefelg kunne det være opptil 3 mm sidekast....
Jeg er ikke sikker på hvor mye det er... det kan være at det bare er i selve kantene ytterst. Det er på begge sidene så det kan nesten se ut som den har kjørt i en eller annen kant... nå er jo dette originalfelgen med 3 "eiker". Det påvirker ikke dekkets rullebane for jeg merker ingen vibrasjon ved kjøring uansett hastighet.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar