Kvaløya

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Kvaløya

Legg inn av SuperTenere »

Hei:-)
Igår blei det en liten tur utover Kvaløya, like utenfor Tromsø. Kjørte ikke så langt, kanskje 10-12 mil, men det holder;) Det er jo tidlig i sesongen enda...
Må vel nesten få komme med noen komentarer ang veistandarden...:( Makan til dårlige veier! Sporete og svær høl overalt. Heldigvis har jeg sykkel som takler det meste av ujevn veibane, men det får da være måte på! Begynner å sjønne dem som bruker nyrebelte....Syns det er synd at veidekket er så utrolig dårlig, for veienes beskaffenhet ellers er helt super. Kupert og svingete, akkurat slik vi liker det...vel, jeg iallefall:-)

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kvaløya

Legg inn av Globe »

Kupert og svingete, ja det liker vi :thumleft

10 - 12 mil er jo en grei "mc-strekk" det :)..og den utsikten du kan vise til her da mann...for en utsikt! Vakkert!

Godtvoksen

Re: Kvaløya

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg håper veiene blir fikset på når jeg kommer nordover i midten av Juli..:-) Jeg gleder meg til å kjøre i nordnorsk landskap..:-)

Brukeravatar
Stipa
Innlegg: 45
Registrert: 19 mar 2009, 18:48
Motorsykkelen din: R1 03

Re: Kvaløya

Legg inn av Stipa »

Min mor er fra kvaløya, på vasstrand, helt ute der veien stopper, legg gjerne ut bilder hvis du er utover der en gang, mange år siden jeg har vært der nå :-)

Brukeravatar
ryadiver
Innlegg: 2
Registrert: 20 mai 2010, 22:03
Motorsykkelen din: yamaha xt 660R 2007
Sted: Tromsø

Re: Kvaløya

Legg inn av ryadiver »

Hei "super teneree" ser du har vært å lufta sykkelen ut mot grøtfjord :-), gler mæ til å få testa sykkelen i sommer på litt svingete nordnorske veier, og helst på grus...


Stipa: blir mange tura i sommer på kvaløya så det kommer plutselig noen bilder fra vasstrand

Hilsen
Frode

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kvaløya

Legg inn av Globe »

Hei ryadiver :vs og velkommen med innlegg :thumleft

Vi er glade i bilder og turreferater, så vi ser frem til å se noen av dine turopplevelser med din yamaha xt 660R :D :thumleft

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Kvaløya

Legg inn av SuperTenere »

Stipa skrev:Min mor er fra kvaløya, på vasstrand, helt ute der veien stopper, legg gjerne ut bilder hvis du er utover der en gang, mange år siden jeg har vært der nå :-)
Hei:-) Vasstrand i Kattfjord...?
Itilfelle skal æ gjærne ta en snartur dit å ta nån bilda... e bare en halvtime heimefra:-)

Brukeravatar
Stipa
Innlegg: 45
Registrert: 19 mar 2009, 18:48
Motorsykkelen din: R1 03

Re: Kvaløya

Legg inn av Stipa »

ja det stemmer :thumleft

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Kvaløya

Legg inn av SuperTenere »

Da blei det en snartur tell Vasstrand idag:-) Blei en kald fornøyelse, i 5 grader, pessrægn, nordavind fra alle kanta og nysny i fjellan.....juhuu..sommarn e kommet:-)

Bilde
Vasstrand i NYDELIG sommervær....

Bilde
Utsikt

Bilde
Vasstrand

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Stipa
Innlegg: 45
Registrert: 19 mar 2009, 18:48
Motorsykkelen din: R1 03

Re: Kvaløya

Legg inn av Stipa »

se her ja, artig og se :D det brune huset på venstre side på bildene du tok fra bakken toppen der er huset min mor har og vokste opp i.. :)

Takk takk for bilder :=D> :=D>

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Kvaløya

Legg inn av SuperTenere »

Bare hyggeli:) D e bra fint der ute...med havgapet rætt imot. Ser åsså på kartet at det ligg et fint vann rætt oppaførr dær, mulig æ må ta mæ en tur dit i løpet av sommarn:-)

Svar